Sprzedaż szwajcarskich zegarków idzie źle. Przez Chińczyków
Mocny spadek zanotowano w eksporcie do Azji. Na dodatek mniej czasomierzy w Europie kupili chińscy turyści.
20.08.2015 11:27
W eksporcie szwajcarskich zegarków dawno nie było tak źle. W lipcu eksport zegarków szwajcarskich producentów spadł najmocniej od ponad pięciu lat - wynika z danych federacji szwajcarskich producentów zegarków.
Mocny spadek zanotowano w eksporcie do Azji. Na dodatek mniej czasomierzy w Europie kupili chińscy turyści.
Eksport zegarków spadł w ubiegłym miesiącu o 9,3 proc. To najmocniejszy miesięczny spadek od listopada 2009 r.
Wartość eksportu czasomierzy wyniosła 1,9 miliarda franków szwajcarskich (2 mld USD) - podaje federacja producentów zegarków.
Sprzedaż szwajcarskich zegarków do Chin spadła w lipcu aż o 40 proc. podczas gdy przed rokiem, w lipcu 2014 r., wzrosła o 49 proc.
Do Korei Południowej Szwajcarzy eksportowali w lipcu o 20 proc. mniej zegarków, a do Hongkongu - mniej o 29 proc.
Poważnym wyzwaniem dla Szwajcarów stał się niedawny debiut "inteligentnego zegarka" firmy Apple, bo niektóre wersje produktów Apple są w podobnym przedziale cenowym jak szwajcarskich zegarków.