Starlink podniósł prognozy wzrostu rynku reklamy w Polsce do 0,9‑1,2% w 2014 r.
Warszawa, 20.05.2014 (ISBnews) - Prognoza wydatków na reklamę w Polsce zakłada wzrost o 0,9-1,2% r/r do maksymalnie 7,08 mld zł, wynika z najnowszych szacunków...
20.05.2014 08:16
Warszawa, 20.05.2014 (ISBnews) - Prognoza wydatków na reklamę w Polsce zakłada wzrost o 0,9-1,2% r/r do maksymalnie 7,08 mld zł, wynika z najnowszych szacunków domu mediowego Starlink. Wcześniejsze prognozy mówiły o wzroście rzędu 0,5-0,9% r/r.
"Zebrane dane o sytuacji gospodarczej i optymistyczne nastroje wśród marketerów pozwalają przypuszczać, że najgorsze chwile rynek reklamy ma już za sobą. Jednak powrót na ścieżkę wzrostu i jego umocnienie nie będzie wolne od trudności związanych z presją kosztową. W dalszych miesiącach trzeba mieć na uwadze możliwą destabilizację handlu zagranicznego, będącego ważnym czynnikiem ożywienia, związaną z niepewną sytuacją na Ukrainie. Dobry start rynku reklamy 2014 roku wywołuje jednak ostrożny optymizm" - powiedziała dyrektor generalna Starlinka Lidia Kacprzycka, cytowana przez "Rzeczpospolitą".
Wydatki reklamowe w I kwartale 2014 roku wyniosły 1,59 mld zł, o 0,9% r/r. W 2013 cały rynek reklamy netto był w Polsce wart niecałe 7 mld zł.
W I kwartale rosły wydatki na reklamę w sieci (o 5,9%), radio (o 5,7%) i telewizja (o 4,7%). Spadały przychody reklamowe prasy (gazet o 23%, magazynów: o 17,2%), kin (o 16,3%) oraz reklamy zewnętrznej (o 3,6%). Pozytywnym zjawiskiem dla branży reklamowej były zwłaszcza rosnące wydatki na promocję w sektorze farmaceutycznym.
(ISBnews)