Stoczył heroiczną walkę w Biedronce. Dyskont poucza tiktokera
Siłował się z paletą, w końcu poległ. Polski tiktoker próbował kupić karmę dla psa, ale zasłaniające regały butelki z wodą okazały się nie do ruszenia. Pomóc nie chciała również obsługa. Teraz internauta został skrytykowany przez Biedronkę za samozwańczą próbę przestawienia asortymentu.
20.03.2024 | aktual.: 20.03.2024 15:31
Zmagania Dominika Jaxa, znanego szerzej m.in. z udziału w programie rozrywkowym "Love Never Lies", z paletami śledziły dziesiątki tysięcy internautów. Tiktoker postanowił kupić karmę dla psów. Jedzenie znajdowało się jednak na dolnej półce regału, zastawionego przez zgrzewki napojów. I się zaczęło.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Rektor jednej z najlepszych uczelni biznesowych na świecie - prof.Grzegorz Mazurek: Biznes Klasa #22
Walka z paletami w Biedronce
- Kurde! Nie da rady - narzeka Jax. Mężczyzna wciska rękę między paletę, a półkę, ale wielkość opakowania z karmą uniemożliwia mu przeciśnięcie jej przez wąską szczelinę. Po chwili tiktoker podejmuję drugą próbę. Tym razem chwyta paletę od dołu i stara się przesunąć ją w stronę środka korytarza. Bezskutecznie. Piętrowo ułożony asortyment ani drgnie.
Jax rusza więc na zaplecze. Chwyta wózek paletowy i rusza w stronę palety. Po kilku krokach zatrzymuje go jednak kasjerka. - Pan tego nie może brać! - strofuje klienta sprzedawczyni.
- To co ja mam zrobić? - pyta bezradnie tiktoker. - Trzeba było przyjść wcześniej. My musimy towar wstawić na magazyn, na sklep - tłumaczy pracownica Biedronki. Kobieta odmawia pomocy, twierdząc, że wózkiem nie da rady przestawić palety.
Problem Jaxa wzbudził ogromne emocje. Nic dziwnego. Klienci Biedronki od dawna narzekają, że w sklepach panuje bałagan. Czasami towary rozstawione w korytarzach zmuszają klientów do lawirowania w alejkach, tworząc kolejki. Zdarza się również, że palety utrudniają, lub, jak w pokazanej sytuacji, uniemożliwiają dotarcie do konkretnych produktów.
Biedronka tłumaczy: palet nie wolno ruszać
Zapytaliśmy biuro prasowe Biedronki, jak w podobnej sytuacji powinni zachowywać się klienci odwiedzający jej sklepy. Sieć podkreśla, że w placówkach kasjerzy działają według procedur, które obejmują m.in. z kompletowanie asortymentu na półkach.
W tym konkretnym przypadku paleta powinna być przetransportowana z magazynu najkrótszą możliwą drogą i ustawiona tak, aby nie utrudniać klientom dostępu do towaru - odpowiada WP Finanse Michał Matolicz, młodszy menedżer ds. projektów operacyjnych w sieci Biedronka.
Biedronka podkreśla, że w sytuacji przedstawionej na filmie, klient miał prawo prosić o przestawienie palety. Ustawienie palety i odmowa jej przestawienia było niezgodne z naszymi procedurami, pisze dyskont. Niewłaściwe, zdaniem sieci, było jednak także zachowanie tiktokera.
Twórca klipu powinien poszukać pracownika na sali sprzedaży i poprosić go o zorganizowanie dostępu do interesujących go produktów. Klient nie może jednak zrobić tego samodzielnie, jak próbował tego bohater nagrania, ze względów bezpieczeństwa. I w tym punkcie reakcja obsługi sklepu była jak najbardziej prawidłowa - komentuje Michał Matolicz.