Strata netto Cyfrowego Polsatu w III kw. wyniosła 62 mln zł, lepiej od konsensusu (opis)

15.11. Warszawa (PAP) - Skonsolidowana strata netto Cyfrowego Polsatu w III kwartale 2011 roku wyniosła 62 mln zł wobec zysku netto w wysokości 68,4 mln zł rok wcześniej. Konsensus...

15.11. Warszawa (PAP) - Skonsolidowana strata netto Cyfrowego Polsatu w III kwartale 2011 roku wyniosła 62 mln zł wobec zysku netto w wysokości 68,4 mln zł rok wcześniej. Konsensus rynkowy zakładał stratę netto w III kw. 2011 r. na poziomie 71,4 mln zł.

"W trzecim kwartale 2011 roku Grupa Cyfrowy Polsat odnotowała stratę netto w wysokości 61.987.000 zł, w wyniku wysokich kosztów finansowych przede wszystkim wynikających z wahań kursów walutowych (przede wszystkim koszty z tytułu różnic kursowych z wyceny Obligacji denominowanych w euro)" - podała spółka w raporcie.

Wyniki Cyfrowego Polsatu w trzecim kwartale 2010 roku nie obejmowały TV Polsat, włączonego w skład grupy od 20 kwietnia 2011 roku.

Zysk operacyjny zwiększył się do 148 mln zł ze 81,5 mln zł przed rokiem. Średnia prognoz analityków mówiła o zysku operacyjnym na poziomie 130,6 mln zł.

Przychody całkowite Cyfrowego Polsatu w III kwartale 2011 roku wyniosły 615 mln zł i były wyższe od ubiegłorocznej sprzedaży na poziomie 363 mln zł oraz wobec prognoz rynkowych na poziomie 601,4 mln zł.

Wyłączają wpływ konsolidacji Grupy Telewizji Polsat, całkowite przychody Cyfrowego Polsatu wzrosły o 14,2 proc. do 415,3 mln zł.

Zysk EBITDA wzrósł w III kw. 2011 roku o 89,5 proc. do 196,2 mln zł z 103,6 mln zł rok wcześniej. Marża EBITDA wzrosła do 31,9 proc. w III kw. 2011 z 28,5 proc. Wyłączając wpływ Grupy Telewizji Polsat, zysk EBITDA wzrósł o 37,0 proc. do 141,9 mln zł z 103,6 mln, a marża EBITDA wzrosła do 34,2 proc. z 28,5 proc.

Koszty operacyjne spółki wzrosły w III kw. 2011 roku o 66,7 proc. do 453,3 mln zł z 271,9 mln zł.

Narastająco po trzech kwartałach 2011 roku skonsolidowany zysk netto wyniósł 83,9 mln zł wobec 221,5 mln zł rok wcześniej, zysk operacyjny wyniósł 416,7 mln zł wobec 278,1 mln zł, z przychody ze sprzedaży 1,65 mld zł wobec 1,1 mld zł rok wcześniej.

Wyłączając wpływ segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej, całkowite przychody wzrosły o 9,8 proc. do 1,214 mld zł z 1,1 mld zł rok wcześniej.

Narastająco po trzech kwartałach 2011 roku zysk EBITDA wzrósł o 60,5 proc. do 538,1 mln zł z 335,15 mln zł rok wcześniej, a marża EBITDA wzrosła do 32,7 proc. z 30,3 proc.

Wyłączając wpływ konsolidacji Grupy Telewizji Polsat, zysk EBITDA wzrósł o 15,3 proc. do 386,5 mln zł z 335,15 mln zł, a marża EBITDA wzrosła do 31,8 proc. z 30,3 proc.

Koszty operacyjne wzrosły narastająco po trzech kwartałach 2011 roku o 46,9 proc. do 1,18 mld zł z 804,6 mln rok wcześniej, a wyłączając wpływ konsolidacji Grupy Telewizji Polsat, całkowite koszty operacyjne wzrosły o 9,3 proc. do 879,18 mln zł.

Liczba abonentów Cyfrowego Polsatu wzrosła rdr o 7,0 proc. do 3,506 mln na koniec września 2011 roku z 3,278 mln rok wcześniej. Abonenci pakietu Familijnego stanowili 78,2 proc. całej bazy na 30 września 2011 wobec 79,2 proc. na koniec września 2010 roku.

Wskaźnik odpływu abonentów spadł do 9,4 proc. z 10,2 proc. w 12 miesięcznych okresach zakończonych odpowiednio 30 września 2011 roku i 30 września 2010 roku, przy czym wskaźnik odpływu abonentów dla Pakietu Familijnego spadł o 1,4 pkt proc., a wskaźnik odpływu abonentów dla Pakietu Mini wzrósł o 2,1 pkt proc.

"Wskaźnik odpływu abonentów spadł o 0,9 pkt proc. z 10,3 proc. do 9,4 proc. w 12 miesięcznych okresach zakończonych odpowiednio 31 grudnia 2010 roku i 30 września 2011 roku w wyniku utrzymania wysokiej satysfakcji klientów oraz naszych atrakcyjnych programów utrzymaniowych" - podano w komunikacie.

Średni miesięczny przychód na abonenta (ARPU) Pakietu Familijnego wzrosło o 6,7 proc. do 44,7 zł w III kw. 2011 roku z 41,9 zł w trzecim kwartale 2010 roku. Miesięczne ARPU Pakietu Mini wzrosło o 24,3 proc. do 13,8 zł w III kwartale 2011 roku z 11,1 zł w III kwartale 2010 roku.

W okresie dziewięciu miesięcy zakończonym 30 września 2011 roku miesięczne ARPU Pakietu Familijnego wzrosło o 4,3 proc. do 43,8 zł z 42,0 zł rok wcześniej, a miesięczne ARPU Pakietu Mini wzrosło o 12,8 proc. do 12,3 zł z 10,9 zł.

Średni koszt pozyskania abonenta spadł w III kw. 2011 roku o 24,1 proc. do 110,5 zł ze 145,6 zł w III kw. 2010 roku.

W okresie dziewięciu miesięcy zakończonym 2011 roku średni koszt pozyskania abonenta spadł o 11,8 proc. do 115,4 zł ze 130,9 zł rok wcześniej.

Opierając się na danych domu mediowego Starlink za III kw. Cyfrowy Polsat szacuje, że udział grupy w rynku reklamy telewizyjnej w III kw. 2011 roku wzrósł rok do roku do 23,7 proc. z 23,2 proc., natomiast w okresie styczeń-wrzesień 2011 roku odnotował wzrost do 22,7 proc. z 22,0 proc. udziału w wydatkach na reklamę telewizyjną w Polsce.

Według szacunków domu mediowego Starlink, wydatki na reklamę i sponsoring w telewizji w III kw. 2011 roku wyniosły 717 mln zł i spadły rok do roku o 1,0 proc., a w okresie styczeń-wrzesień 2011 roku wydatki na reklamę telewizyjną wzrosły o 2,7 proc. do 2,7 mld zł. (PAP)

bas/ jtt/

Źródło artykułu:PAP
zyskcyfrowy polsat saopis

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)