Supermarkety powinny się bać! Konkurencja chce więcej rynku
Kilka miesięcy temu jako pierwsi informowaliśmy, że sieć dyskontów Biedronka zmienia swój wizerunek i zamierza trafić do nowych klientów. Już wtedy sieć zaczęła przeprowadzać modernizację pierwszych placówek. Dziś obserwujemy rebranding i zmianę logo, co ma służyć repozycjonowaniu marki. Cel? Zmiana wizerunku z dyskontu na supermarket - informuje postalspozywczy.pl.
Kilka miesięcy temu jako pierwsi informowaliśmy, że sieć dyskontów Biedronka zmienia swój wizerunek i zamierza trafić do nowych klientów. Już wtedy sieć zaczęła przeprowadzać modernizację pierwszych placówek.
Dziś obserwujemy rebranding i zmianę logo, co ma służyć repozycjonowaniu marki. Cel? Biedronka przestanie być dyskontem i stanie się supermarketem - informuje postalspozywczy.pl.
- To zupełnie inna klasa obiektów handlowych, w których serwis, czyli układ sklepu, jakość obsługi i towarów, oznakowanie i ergonomia muszą być na odpowiednim poziomie. W połączeniu z jakością produktów, taka strategia może przynieść dodatkowy wzrost efektywności firmy - ocenia na łamach portalu Jarosław Filipek, prezes firmy Codes Strategie Rynkowe.
Zmiany mają za zadanie odświeżyć wizerunek sieci. Od zewnątrz będą nas witać kolorowe witryny z plakatami reklamowymi, a w środku wszystkie towary rozmieszone zostaną na regałach, a nie w ogromnych kartonach. Wyodrębniony zostanie dział chemiczny oraz owocowo-warzywny. raczej trudno znaleźć towar wystawiany na drewnianych paletach.
Zdaniem eksperta z Codes Strategie Rynkowe zmiana logo nie zmieni nastawienia klientów do marki, która do tej pory postrzegana była jako sklepy dla najbiedniejszych. Oznacza to, że wprowadzane zmiany, to nie tylko ucieczka przed negatywnym wizerunkiem, który kojarzył się dawniej z biedą, ograniczonym asortymentem i wyzyskiem pracowników. Wiele osób wstydziło się przyznać do robienia zakupów w Biedronce. Sytuacja zaczęła się zmieniać kilka miesięcy temu, gdy premier i szef opozycji w swoich odnosiło się do robienia zakupów w Biedronce.
Dotychczasowa pozycja największej sieci dyskontowej w Polsce pozwoliła marce docierać do najszerszej grupy docelowej, a to wpłynęło na jej dynamiczny wzrost. Dziś spółka wyceniana jest na 1,7 mld złotych, co oznacza wzrost rok do roku o 27 proc.
Oprócz zmiany wizerunku zwiększy się oferta artykułów, takich jak nabiał, pieczywo, warzywa i owoce. Wśród dostawców pojawili się znani i cenieni producenci, którzy swoje produkty przygotowują specjalnie dla Biedronki. Przykładem z branży mięsnej są firmy Sokołów i Krakus.
Biedronką stawia na dynamiczny rozwój. Dziś ma ponad 1800 placówek, ale w ciągu najbliższych dwóch lat firma zainwestuje 1,6 mld euro w rozwój sieci. W 2015 roku chce otworzyć trzytysięczną placówkę.
Czytaj także: Nowa twarz Biedronki Biedronka zmienia swój wizerunek