Szeptem łowią nowych klientów

Jak najłatwiej zdobyć klienta, gdy wszyscy zaciskają pasa i tną wydatki? Nie trzeba zwiększać wydatków na reklamę, wystarczy zaproponować osobom już związanym z firmą, by przyprowadzili ze sobą znajomych lub rodzinę. Dla zachęty gratisowy płyn pod prysznic, torba podróżna i przepis na sukces gotowy.

Obraz
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

O klientów z polecenia - w ramach marketingu szeptanego - w dobie kryzysu walczą m.in. sieci sklepów różnych branż, tłumacze przysięgli, rejestrujący domeny internetowe, solaria, prowadzący zakłady bukmacherskie. Marketing szeptany bije rekordy popularności. Do końca roku w sklepach kosmetycznych Yves Rocher na terenie Polski klientka, która przyprowadzi ze sobą koleżankę, otrzyma 30 proc. zniżki na zakup dowolnego produktu oraz trzy pieczątki w programie lojalnościowym (aby odebrać prezent, trzeba zebrać przynajmniej 20 pieczątek).

_ Naszą nową klientkę z polecenia, jeśli zdecyduje się założyć kartę lojalnościową, obdarujemy też trzema pieczątkami, zniżką na kosmetyki _ - informuje Karolina Klimko z biura prasowego Yves Rocher. Chętnych nie brakuje. Tysiąc punktów, które można wymienić m.in. na wino czy książki, otrzyma osoba polecająca zlecenie tłumaczenia przez pracowników warszawskiego eTlumacz.pl. Wpłyną na konto, gdy zlecenie zostanie rozliczone, czyli faktura będzie uregulowana. Dotychczas na stronie internetowej opublikowano listę 21 osób poleconych.

Wypłatą w euro kuszą twórcy strony internetowej z zakładami bukmacherskimi Betfair. Za każdą osobę można zarobić nawet do 2,5 tys. euro, pod warunkiem, że znajomi lub rodzina będą dużo obstawiać. Dla nowych graczy przewidziano bonus - 35 euro, jeśli obstawią zakłady za 35 euro. Właściciele opolskiego solarium SUN-line oferują 10 zł na opalanie lub kosmetyki za pisemne polecenie placówki. Wystarczy polecić usługi firmy sprzedającej domeny Nazwa.pl lub umieścić baner na własnej stronie, by otrzymać m.in. koszulkę, kubek termiczny lub program antywirusowy. Jeden zadowolony klient może przysporzyć firmie kolejnych pięciu kupujących. Doktor Włodzimierz Głodowski z Zakładu Teorii Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Warszawskiego przestrzega przed lekceważeniem opinii kupujących, a negatywne lub pozytywne rekomendacje mogą zamienić się w kulę śnieżną, która rozpędzając się, zgarnia kolejne grono klientów.

Alicja Zboińska
POLSKA Gazeta Krakowska

Wybrane dla Ciebie
Wreszcie kupimy go w Polsce. Kultowy napój z Niemiec
Wreszcie kupimy go w Polsce. Kultowy napój z Niemiec
Planujesz kulig? Lepiej odpuścić ten pomysł. Łatwo o mandat
Planujesz kulig? Lepiej odpuścić ten pomysł. Łatwo o mandat
Po ściągnięciu tej aplikacji poszło szybko. 116 tys. zł wyparowało
Po ściągnięciu tej aplikacji poszło szybko. 116 tys. zł wyparowało
Mandat za robienie prania. Można dostać nawet 5 tys. zł kary
Mandat za robienie prania. Można dostać nawet 5 tys. zł kary
Carrefour na sprzedaż. Zgoda Brukseli na przejęcie w pierwszym kraju
Carrefour na sprzedaż. Zgoda Brukseli na przejęcie w pierwszym kraju
Gmina chce kupić wyspę. Nie chcą powtórki z zamkiem w Stobnicy
Gmina chce kupić wyspę. Nie chcą powtórki z zamkiem w Stobnicy
Gigant technologiczny zwalnia w Polsce. Pracę straci prawie 400 osób
Gigant technologiczny zwalnia w Polsce. Pracę straci prawie 400 osób
Turystyka dentystyczna Polaków. Tu jeżdżą po plomby za 50 zł
Turystyka dentystyczna Polaków. Tu jeżdżą po plomby za 50 zł
Polska hitem turystycznym w tym kraju. Ogromny wzrost rezerwacji
Polska hitem turystycznym w tym kraju. Ogromny wzrost rezerwacji
Tak można się naciąć na świątecznych rybach. Hodowcy tłumaczą
Tak można się naciąć na świątecznych rybach. Hodowcy tłumaczą
Kiedy przejść na emeryturę? Różnica nawet o 2 tys. zł
Kiedy przejść na emeryturę? Różnica nawet o 2 tys. zł
Udaje hydraulika i "kontroluje" mieszkańców. Urząd ostrzega
Udaje hydraulika i "kontroluje" mieszkańców. Urząd ostrzega
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀