Sztuczna inteligencja przejęła kontrolę nad dużą firmą. Szef zwolnił 90 procent załogi

Suumit Shah, szef indyjskiej firmy Dukaan specjalizującej się w e-handlu, postanowił zwolnić pracowników i wymienić ich na chatbota o nazwie Lina. Chatbot jest w stanie obsługiwać klientów w ciągu trzech minut, podczas gdy pracownikom zabierało to 2 godziny – podaje francuski portal 20minutes.

Szef firmy Dukaan zwolnił 90 proc. pracowników i zastąpił ich chatbotem
Szef firmy Dukaan zwolnił 90 proc. pracowników i zastąpił ich chatbotem
Źródło zdjęć: © Pexels, Twitter | Suumit Shah
oprac. PAM

19.07.2023 | aktual.: 19.07.2023 14:22

Szef firmy specjalizującej się w e-handlu i oferującej aplikacje pozwalające na stworzenie sklepu online zwolnił prawie cały personel i zastąpił go chatbotem, który jest znacznie efektywniejszy niż pracownicy.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

10 lipca Suumit Shah napisał na Twitterze, że oparty na sztucznej inteligencji asystent Lina pozwala na znacznie szybszą obsługę klienta i skraca czas zarówno pierwszej reakcji na zamówienia, jak i ich realizacji.

Chatbot jest szybszy niż pracownicy

Jak czytamy na Twitterze, czas do pierwszej odpowiedzi pracownika z prawie 2 min skrócił się do natychmiastowej odpowiedzi przez sztuczną inteligencję, a czas rozwiązywania zadań - z ponad 2 godz. do 3 min.

Tweet Shaha wywołał burzę na Twitterze. "Jest to skrajny brak szacunku dla zwolnionych pracowników" – napisał w odpowiedzi jeden z internautów. Kolejny dodał: "Zero emocji, zero empatii".

Firma zwolniła większość pracowników

Shah poinformował też, że skorzystanie z chatbota pozwoliło mu zwolnić 90 proc. pracowników i zredukować koszty o 85 proc. – podaje dziennik "Hindustan Times".

Według raportu banku Goldman Sachs z marca sztuczna inteligencja spowoduje likwidację 300 mln miejsc pracy na świecie.

Źródło artykułu:PAP
chatbotsztuczna inteligencjafirma
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (30)