T‑Mobile Polska wdrożył VoLTE i VoWiFi w swojej sieci
Warszawa, 14.04.2016 (ISBnews) - T-Mobile Polska wdrożył funkcjonalności VoLTE i VoWiFi w swojej sieci i rozpoczyna fazę testów, podał operator.
14.04.2016 | aktual.: 14.04.2016 15:23
"VoLTE i VoWiFi to technologie najbliższej przyszłości, które ułatwią życie klientom i poprawią jakość korzystania z usług telefonii komórkowej. Choć obie mogą być już komercyjnie udostępniane klientom, to z uwagi na bardzo niską dostępność urządzeń je obsługujących (obecnie są to tylko wybrane, najczęściej topowe modele) na chwilę obecną mogą stanowić bardziej technologiczną ciekawostkę niż szeroko dostępną usługę. W T-Mobile chcemy być gotowi na właściwy moment, dlatego wdrożyliśmy tę funkcjonalność w naszej sieci" - czytamy w komunikacie.
Oznacza to, że już od dzisiaj w dowolnym momencie może udostępnić klientom zarówno VoLTE jak i VoWiFi.
"Zanim udostępnimy te technologie wszystkim klientom, chcemy, aby rozwiązania zostały przetestowane w ramach programu Friends&Family, co pozwoli zweryfikować ustawienia sieciowe i finalnie zaoferować klientom od razu perfekcyjnie skalibrowane technologie. Zakładamy, że zakończenie testów zbiegnie się w czasie z większą dostępnością telefonów obsługujących VoLTE i VoWiFi oraz udostępnianiem tych technologii również w tańszych modelach telefonów, co będzie miało bezpośredni wpływ na liczbę potencjalnych klientów i termin komercjalizacji usługi" - czytamy dalej.
VoLTE to technologia, która pozwala zaoferować klientom połączenia głosowe w jakości HD Voice w oparciu o sieć LTE. Dzięki temu można wykonywać połączenia bez przełączania telefonu do sieci 3G, co przełoży się na krótszy czas zestawia połączenia i niższe zużycie baterii. W dłuższej perspektywie możemy również mówić o zmianach w wykorzystaniu częstotliwości posiadanych przez T-Mobile, podkreślono w informacji.
Jak podano, VoWiFi pozwoli zestawić połączenie lub wysłać SMS/MMS po podłączeniu do dowolnej sieci WiFi, prywatnej lub publicznej.
"Przygotowane przez nas rozwiązanie to w przeciwieństwie do większości dostępnych na rynku nie aplikacja, tylko rozwiązanie natywne, działające nie w telefonie, ale w sieci operatora. Dzięki temu klient może nie tylko wykonać połączenie i przeprowadzić rozmowę w sieci WiFi, ale też dowolnie przemieszczać się i przełączać się między siecią operatora i WiFi nie tracąc połączenia. Rozwiązanie przygotowane przez T-Mobile pozwala również na wykonywanie połączeń w roamingu. Dzięki zastosowaniu rozwiązania natywnego eliminowany jest również problem duplikowanych kontaktów, list połączeń itp." - podsumowano w informacji.
Usługi sieci T-Mobile i Heyah dostępne są na blisko 100% powierzchni Polski. Pierwszym współzałożycielem, a obecnie jedynym właścicielem T-Mobile Polska jest grupa Deutsche Telekom, do której należą m.in. T-Mobile i T-Systems.
(ISBnews)