Tax Care uruchamia program franczyzowy, chce mieć 1 000 biur partnerskich
Warszawa, 27.10.2016 (ISBnews) - Tax Care - firma księgowa należąca do Grupy Idea Banku - uruchomiła właśnie pierwszy w Polsce program franczyzowy dla księgowych i chce włączyć 300 biur księgowych do swojej sieci franczyzowej, którą buduje w miastach powiatowych, podała firma. Do 2020 r. największa firma księgowa chce skonsolidować pod swoją marką łącznie 1 000 biur.
27.10.2016 | aktual.: 27.10.2016 11:08
"Interesują nas biura średniej wielkości, posiadające obecnie 100-150 klientów i prowadzące działalność w miastach powiatowych. Dzięki współpracy z takimi podmiotami chcemy wejść z ofertą Tax Care do mniejszych miejscowości, w których w tej chwili nie jesteśmy fizycznie obecni" - powiedział prezes Tax Care Adam Głos, cytowany w komunikacie.
Plan na najbliższe 4 lata to włączenie do sieci franczyzowej Tax Care ok. 300 biur księgowych. Docelowo Tax Care planuje posiadanie placówki franczyzowej w każdym powiecie, podano także.
"Chciałbym, aby każde biuro księgowe działające pod naszą marką było rozpoznawane i bardzo widoczne. Dlatego będziemy zabiegać o topowe lokalizacje, najlepiej na głównej ulicy miasta. Nie oznacza to jednak, że aż tak wysokie wymagania stawia swoim przyszłym partnerom biznesowym - nasza koncepcja tej franczyzy polega na tym, aby dać mniejszym biurom możliwość wybicia się na pozycję lokalnego lidera. Dlatego chcemy współfinansować przeprowadzkę do nowego, lepszego biura, zakup niezbędnego sprzętu oraz oprogramowania" - wyjaśnił Głos.
W ramach współpracy Tax Care w pełni wyposaży stanowiska pracy dla trzech księgowych. Koszt takiej inwestycji to kilkadziesiąt tysięcy złotych. System rozliczeń pomiędzy franczyzodawcą i franczyzobiorcą opiera się na stałej opłacie, wynoszącej od 600 do 1300 zł miesięcznie. Umowa zawierana jest na trzy lata. Koncepcja Adama Głosa zakłada, ze biuro które zostanie zaproszone do współpracy zachowa swoją biznesową i formalną niezależność, zacznie jednak działać pod brandem Tax Care. W przypadku silnych lokalnych marek nie jest jednak wykluczona działalność cobrandingowa, podano też w materiale.
W ramach współpracy - poza sfinansowaniem zakupu sprzętu i wyposażenia biura - partnerzy otrzymają np. wsparcie marketingowe polegające m.in. na dostarczeniu materiałów i narzędzi pozwalających na wyróżnienie biura. Kolejnym ważnym elementem będzie licencja na system do pełnej księgowości oraz system kadrowo-płacowy, jak również aplikacja do prowadzenia uproszczonej księgowości.
Program franczyzowy jest kolejnym etapem budowy sieci Tax Care z udziałem podmiotów zewnętrznych. Od dwóch lat spółka realizuje program partnerski, w ramach którego nawiązała już współpracę z 270 biurami w całej Polsce. Jak wyjaśnia firma, program ten przewiduje nieco "luźniejszą" współpracę niż wdrażana obecnie franczyza. Jego istotną jest udostepnienie narzędzi księgowych Tax Care i wsparcie marketingowe, w zamian za dostęp do bazy klientów i możliwość oferowania im przez rynkowego lidera dodatkowych rozwiązań księgowych i finansowych.
"W ramach obu programów, czyli partnerskiego i franczyzowego, Tax Care chce skonsolidować do 2020 r. ok. 1 000 biur księgowych" - podano w komunikacie.
Rynek usług księgowych w Polsce jest bardzo rozdrobiony. Z danych CEIDG wynika, że liczba zarejestrowanych firm wynosi ponad 70 tysięcy. Szacuje się jednak, że aktywnie działa ok. 40 tysięcy, co wciąż jest bardzo dużą liczbą.
"Doświadczenia z ostatnich dwóch lat i próba 'miękkiej' konsolidacji rynku pokazują, że jest to proces bardzo trudny. Jedną z barier, utrudniającą np. przejęcie działającej firmy księgowej, jest fakt prowadzenia ich zazwyczaj w formie jednoosobowej działalności gospodarczej. Wierzymy jednak, że nasza nowa propozycja współfinansowania rozwoju biura księgowego jest bardzo atrakcyjna i spotka się z dużym zainteresowaniem właścicieli, pozwalając nam z sukcesem wejść z marką Tax Care do mniejszych miejscowości" - podsumował Adam Głos.
Obecnie Tax Care obsługuje 20 tys. klientów i zatrudnia 300 księgowych. Firma posiada obecnie 12 centrów księgowych, zlokalizowanych w Warszawie, Wrocławiu, Katowicach, Gdańsku, Szczecinie, Poznaniu, Bydgoszczy, Łodzi, Lublinie, Krakowie i Rzeszowie. Dzięki wykorzystywanym narzędziom informatycznym, służącym m.in. do przesyłania dokumentów księgowych, obsługuje też klientów z mniejszych miejscowości.
Obecność w Grupie Idea Banku daje spółce znacząco większe, w stosunku do innych biur księgowych, możliwości akwizycji klientów. Dystrybucja abonamentów księgowych jest bowiem prowadzona w 63 oddziałach Idea Banku w całej Polsce. Abonamenty są ponadto sprzedawane klientom Idea Banku jako element kompleksowej oferty np. dla przedsiębiorców rozpoczynających własną działalność gospodarczą.
Idea Bank powstał na bazie przejętego przez Getin Holding GMAC Banku jesienią 2010 roku. Początkowo bank funkcjonował wyłącznie w Internecie. W lipcu 2011 roku otwarto pierwsze oddziały stacjonarne, głównie w największych polskich miastach. Idea Bank zadebiutował na rynku głównym GPW w kwietniu 2015 roku.
(ISBnews)