Telewizor zbyt nowoczesny dla Polaka
Polska jest w pierwszej trójce europejskich rynków pod względem popularności tzw. telewizorów Smart TV. Kupujemy je chętniej niż Niemcy czy Brytyjczycy, ale wciąż nie potrafimy z nich korzystać - pisze "Rzeczpospolita".
07.01.2014 | aktual.: 07.01.2014 07:28
Już nawet 36 proc. odbiorników w Polsce to właśnie ekrany oferujące stały dostęp do internetu, zintegrowaną usługę VOD (filmy na żądanie), a także możliwość instalowania aplikacji i korzystania z portali społecznościowych i e-komunikatorów - szacuje niemiecka firma Concerta.
W Europie wyprzedzają nas pod tym względem tylko Francuzi (42 proc.) i Turcy (40 proc.). Ale niewykluczone, że w parę lat ich przegonimy. - Sprzedaż takich telewizorów w Polsce cały czas mocno rośnie. Procentowo kupujemy ich więcej niż Francuzi - wylicza Marek Maciejewski, dyrektor produktu na Europę w koncernie TCL.
Ale jesteśmy w ogonie Europy, jeśli idzie o korzystanie z sieci i innych dodatkowych funkcji w Smart TV. Szacuje się, że te możliwości wykorzystuje ledwie ok. 11 proc. polskich użytkowników i według badań firmy Concerta znacznie wyprzedzają nas pod tym względem Brytyjczycy (86 proc.), Francuzi (79 proc.), Holendrzy (76 proc.), czy Turcy (73 proc.).
Więcej na http://www.rp.pl