TelForceOne planuje poprawę wyników w 2010 roku
05.11. Warszawa (PAP) - TelForceOne, która po trzech kwartałach 2009 roku miała 1,1 mln zł zysku netto wobec 3,7 mln zł straty rok wcześniej, przewiduje utrzymanie tego zysku do...
05.11.2009 | aktual.: 05.11.2009 13:30
05.11. Warszawa (PAP) - TelForceOne, która po trzech kwartałach 2009 roku miała 1,1 mln zł zysku netto wobec 3,7 mln zł straty rok wcześniej, przewiduje utrzymanie tego zysku do końca 2009 roku, chociaż przychody ze sprzedaży mogą nadal się zmniejszać. W 2010 roku spółka zakłada poprawę zysków i sprzedaży - poinformował dziennikarzy Wiesław Żywicki, wiceprezes TelForceOne.
"Intensywny program naprawczy zakończył się sukcesem. Wychodzimy z niego jako grupa kapitałowa o wzmocnionej strukturze, doskonale pilnowanych kosztach oraz z silnymi powiązaniami w wielu skutecznych kanałach dystrybucyjnych, a na dodatek mająca w swoim portfolio prawdziwą perłę - telefony marki +myPhone+, które w ciągu roku zostały doskonale przyjęte przez użytkowników" - powiedział wiceprezes.
"Zakładamy, że zysk netto do końca roku na pewno nie spadnie, chociaż obroty na koniec roku mogą być mniejsze rdr" - dodał.
Po trzech kwartałach obroty wrocławskiej spółki działającej w branży telefonii komórkowych i akcesoriów mobilnych, spadły o 33,8 proc. do 77 mln zł. Wiceprezes tłumaczy spadek obrotów zmniejszeniem porfolio i skupieniem się na produktach wysokomarżowych.
Żywicki pytany, czy w 2010 roku TelForceOne planuje poprawę wyniku netto i przychodów odpowiedział: "Nie ma żadnych przesłanek, aby tak nie było. To nasz obowiązek".
W ramach przeprowadzonego programu naprawczego spółka zależna TelForceOne Teletorium zmniejszyła o 44 liczbę punktów w swojej sieci oraz model ich funkcjonowania. Obecnie wszystkie ponad 70 punktów działa na zasadach franczyzy.
Grupa TelForceOne wprowadziła do końca III kwartału 2009 roku 14 modeli telefonów "myPhone", a kolejne 3 modele są w trakcie wprowadzania.
"Po roku od premiery, +myPhone+ jest zdecydowanym liderem w dwóch kategoriach: opanował 60 proc. rynku telefonów obsługujących dwie karty SIM oraz 70 proc. rynku telefonów dla seniorów, którego wielkość w Polsce jest szacowana na 5 mln osób. Przychody ze sprzedaży telefonów +myPhone+ rosną średnio po ok. 44 proc. kwartalnie" - powiedział wiceprezes.
Dodał, że do końca 2009 roku spółka planuje sprzedaż 59 tys. telefonów dla seniorów.(PAP)
epo/ jtt/