TelForceOne poszerza ofertę produktową myPhone i liczy na dobre drugie półrocze

24.08. Warszawa (PAP) - TelForceOne w drugiej połowie roku planuje wprowadzić na rynek 11 nowych modeli telefonów myPhone. Na IV kwartał planuje kampanię reklamową tej marki....

24.08.2010 | aktual.: 24.08.2010 15:08

24.08. Warszawa (PAP) - TelForceOne w drugiej połowie roku planuje wprowadzić na rynek 11 nowych modeli telefonów myPhone. Na IV kwartał planuje kampanię reklamową tej marki. Spółka zakończyła działania restrukturyzacyjne. Liczy na dalszą poprawę efektywności w drugim półroczu.

"Zamierzamy wzbogacać naszą ofertę o nowe modele myPhone. Dotychczas wprowadziliśmy na rynek 22 modele, w drugim półroczu do klientów trafi kolejnych 11" - powiedział na konferencji prasowej Wiesław Żywicki, wiceprezes spółki.

Wśród nowości pojawią się serie próbne dwóch urządzeń z systemem android oraz modele Dual SIM produkowane we współpracy z fabryką Lenovo.

TelForceOne rozwija sprzedaż aparatów telefonicznych na nowych rynkach. Na Węgrzech pozyskała nowego partnera - sieć Tesco, na Słowenii podpisała umowę z operatorem SI mobile, a w Estonii z operatorem Elise. Niezależnie od tego zwiększa sprzedaż do czeskiego operatora T-Mobile.

Również w Polsce firma planuje wzrost sprzedaży poprzez sieci handlowe. Obecnie telefony myPhone dostępne są w Media Markt, Saturnie, Biedronce i Realu.

W całym ubiegłym roku firma TelForceOne sprzedała 113 tys. aparatów myPhone. Z kolei w pierwszym półroczu tego roku sprzedała 83 tys. sztuk (wzrost o 137 proc. r/r). Udział sprzedaży myPhone w strukturze grupy wzrósł w tym okresie do 27 proc. z 13 proc. przed rokiem.

Pod względem struktury rodzajowej przychodów 82 proc. generują aparaty i akcesoria GSM, 15 proc. materiały eksploatacyjne do drukarek, a 3 proc. pozostałe, w tym akcesoria RTV.

Przedstawiciele spółki szacują, że w segmencie materiałów eksploatacyjnych do drukarek przychody będą rosły o ok. 30 proc. Według szacunków firmy, zajmuje ona obecnie piątą pozycję w segmencie atramentów i jest w pierwszej siódemce w segmencie tonerów. Do końca 2012 roku TelForceOne chce uplasować się w pierwszej trójce na liście dostawców atramentów i w pierwszej czwórce w kategorii tonerów.

W pierwszym półroczu przychody grupy spadły o 6,5 proc., do 48,7 mln zł, EBIT wzrósł o 40,7 proc., do 4,2 mln zł, a zysk netto wzrósł o 151 proc., do 2 mln zł. Rentowność netto wzrosła w tym okresie o 2,5 pkt. proc. rok do roku, do 4 proc.

Spadek przychodów w pierwszym półroczu podyktowany był redukcją sprzedaży niskomarżowej. Przedstawiciele spółki poinformowali, że w samym drugim kwartale przychody już nieco wzrosły.

"Zawsze drugie półrocze było dla nas zdecydowanie korzystniejsze od pierwszego. Szczególnie wyróżniał się czwarty kwartał. Oczekujemy, że podobnie będzie i w tym roku" - powiedział wiceprezes.

Spółka zakończyła proces restrukturyzacji.

"Przez ostatnie dwa lata kładliśmy ogromny nacisk na optymalizację kosztów, struktury zatrudnienia, wynagrodzeń. Osiągnęliśmy bardzo dużo. Przy zmniejszonym zatrudnieniu w grupie udało nam się uzyskać wzrost sprzedaży na pracownika o 156,1 proc. w okresie 2007-2009. Liczymy na dalszy wzrost efektywności do końca roku" - powiedział Żywicki.

W maju spółka pozyskała 2,5 mln zł w wyniku emisji akcji serii E, kierowanej do inwestorów instytucjonalnych. Przedstawiciele firmy oceniają, że pozyskane finansowanie zaspokaja potrzeby spółki. Pozwoliło też ono na renegocjację warunków finansowania udzielonego przez banki.

Poprawa sytuacji finansowej i lepsze warunki kredytowania spółek zależnych pozwoliły na obniżenie długu netto do 59,2 mln zł, czyli o 16,1 proc. w porównaniu z pierwszym półroczem 2009 roku. (PAP)

morb/ ana/

Źródło artykułu:PAP
telekomunikacjatelforceone satelforceone
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)