Ten napój to hit wśród 30 i 40-latków. Zastępuje im alkohol

Ponad 70 proc. dorosłych Polaków wybiera piwo bezalkoholowe, szczególnie osoby w wieku 25-44 lata z mniejszych miast. Badania IQS pokazują, że ten trend zyskuje na popularności.

W Polsce rośnie popularność piwa bezalkoholowegoW Polsce rośnie popularność piwa bezalkoholowego
Źródło zdjęć: © Adobe Stock
Maria Glinka
oprac.  Maria Glinka

Analiza wskazuje, że kobiety częściej sięgają po piwo bezalkoholowe, ale mężczyźni kupują je bardziej regularnie.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Dzieci oszalały na punkcie tego napoju. O co chodzi z Wojankiem?

Kto kupuje piwo bezalkoholowe? Dominuje jedna grupa

Z badań IQS wynika, że ponad 70 proc. dorosłych Polaków sięga po piwo bezalkoholowe. Najczęściej wybierają je osoby w wieku 25-44 lata, które mieszkają w małych i średnich miastach.

Osoby w tym wieku łączą aktywne życie towarzyskie z obowiązkami rodzinnymi i zawodowymi. To powoduje, że piwo bezalkoholowe jest dla nich szczególnie atrakcyjnym wyborem, bo pozwala się cieszyć smakiem piwa bez skutków spożycia alkoholu - podkreśla Radosław Soszka, ekspert od kategorii piwnej z IQS, cytowany przez wiadomoscihandlowe.pl.

Piwo liderem. Coraz więcej osób po nie sięga

Z badania wynika, że w trakcie tegorocznych wakacji aż 43 proc. ankietowanych sięgnie po piwo bezalkoholowe. Chęć zakupu wina bez procentów zadeklarowało jedynie 8 proc. respondentów, a prosecco bez procentów - 6 proc. Te dane dowodzą, że to piwo cieszy się największą popularnością wśród napojów bezalkoholowych.

Poza tym co dziesiąty uczestnik badania przekonuje, że w te wakacje wypije więcej "zerówek" niż w ubiegłym roku. W grupie wiekowej 18-24 lata twierdzi tak co szósty ankietowany.

Mimo że w ogólnym zestawieniu najchętniej wybieranych napojów alkoholowych i ich bezalkoholowych wersji wciąż dominuje piwo tradycyjne, jego bezalkoholowa odmiana utrzymuje pewną drugą pozycję, stopniowo zmniejszając różnicę.

Dlaczego Polacy tak pokochali piwo bezalkoholowe? Około 70 proc. badanych uważa, że piwo bezalkoholowe smakuje podobnie do wersji alkoholowej, ale można je pić np. przed prowadzeniem samochodu czy w trakcie aktywnego dnia. Z kolei dwie trzecie respondentów postrzega je jako doskonały wybór na letnie upały.

Rośnie oferta "zerówek"

Popularność piwa bezalkoholowego skutecznie wykorzystują sklepy. Z danych z maja 2025 r. wynika, że praktycznie wszystkie duże sieci handlowe zwiększyły ilość "zerówek" w ofercie.

Liderami są Lidl i Netto, gdzie piwa bezalkoholowe stanowią już 1/8 działów z piwem. Podobny odsetek "zerówek" widać w Aldi. Jeszcze rok temu w tej ostatniej sieci piwa "zero" stanowiły tylko 9 proc. oferty.

W 2024 r. Polacy nabywali codziennie 1,06 miliona butelek i puszek tego typu piwa.

Wybrane dla Ciebie
Wcześniejsza emerytura dla tej grupy? "Pominięto nas"
Wcześniejsza emerytura dla tej grupy? "Pominięto nas"
Żabka przebiła Biedronkę i Lidla. Oto nowa propozycja dla klientów oddających butelki
Żabka przebiła Biedronkę i Lidla. Oto nowa propozycja dla klientów oddających butelki
Bank w Danii radzi, by wypłacać gotówkę. Podali kwotę
Bank w Danii radzi, by wypłacać gotówkę. Podali kwotę
Mały handel wymiera? Z ulic zniknęło tysiące sklepów
Mały handel wymiera? Z ulic zniknęło tysiące sklepów
Z drukowaną kartą pokładową do Ryanaira nie wejdziesz. Co na to UOKiK?
Z drukowaną kartą pokładową do Ryanaira nie wejdziesz. Co na to UOKiK?
"Słyszymy w lesie strzały". Tak gmina chce zakazać łowów
"Słyszymy w lesie strzały". Tak gmina chce zakazać łowów
Jak zwiększyć szansę na wygraną w Lotto? Matematyk podpowiada
Jak zwiększyć szansę na wygraną w Lotto? Matematyk podpowiada
Rzeczywistość po 1 listopada. Śmieci wysypują się z kontenerów
Rzeczywistość po 1 listopada. Śmieci wysypują się z kontenerów
Boją się rachunków. Ciepło dostarcza im spółka o. Rydzyka
Boją się rachunków. Ciepło dostarcza im spółka o. Rydzyka
Fala żywności z Ukrainy płynie do Polski. Wśród nich te produkty
Fala żywności z Ukrainy płynie do Polski. Wśród nich te produkty
Coraz większy problem w polskich firmach. Dotyczy głównie małych miast
Coraz większy problem w polskich firmach. Dotyczy głównie małych miast
Więcej niż na lokacie. Oszczędza tak już ponad 4 miliony Polaków
Więcej niż na lokacie. Oszczędza tak już ponad 4 miliony Polaków