Ten napój to hit wśród 30 i 40-latków. Zastępuje im alkohol
Ponad 70 proc. dorosłych Polaków wybiera piwo bezalkoholowe, szczególnie osoby w wieku 25-44 lata z mniejszych miast. Badania IQS pokazują, że ten trend zyskuje na popularności.
Analiza wskazuje, że kobiety częściej sięgają po piwo bezalkoholowe, ale mężczyźni kupują je bardziej regularnie.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Dzieci oszalały na punkcie tego napoju. O co chodzi z Wojankiem?
Kto kupuje piwo bezalkoholowe? Dominuje jedna grupa
Z badań IQS wynika, że ponad 70 proc. dorosłych Polaków sięga po piwo bezalkoholowe. Najczęściej wybierają je osoby w wieku 25-44 lata, które mieszkają w małych i średnich miastach.
Osoby w tym wieku łączą aktywne życie towarzyskie z obowiązkami rodzinnymi i zawodowymi. To powoduje, że piwo bezalkoholowe jest dla nich szczególnie atrakcyjnym wyborem, bo pozwala się cieszyć smakiem piwa bez skutków spożycia alkoholu - podkreśla Radosław Soszka, ekspert od kategorii piwnej z IQS, cytowany przez wiadomoscihandlowe.pl.
Piwo liderem. Coraz więcej osób po nie sięga
Z badania wynika, że w trakcie tegorocznych wakacji aż 43 proc. ankietowanych sięgnie po piwo bezalkoholowe. Chęć zakupu wina bez procentów zadeklarowało jedynie 8 proc. respondentów, a prosecco bez procentów - 6 proc. Te dane dowodzą, że to piwo cieszy się największą popularnością wśród napojów bezalkoholowych.
Poza tym co dziesiąty uczestnik badania przekonuje, że w te wakacje wypije więcej "zerówek" niż w ubiegłym roku. W grupie wiekowej 18-24 lata twierdzi tak co szósty ankietowany.
Mimo że w ogólnym zestawieniu najchętniej wybieranych napojów alkoholowych i ich bezalkoholowych wersji wciąż dominuje piwo tradycyjne, jego bezalkoholowa odmiana utrzymuje pewną drugą pozycję, stopniowo zmniejszając różnicę.
Dlaczego Polacy tak pokochali piwo bezalkoholowe? Około 70 proc. badanych uważa, że piwo bezalkoholowe smakuje podobnie do wersji alkoholowej, ale można je pić np. przed prowadzeniem samochodu czy w trakcie aktywnego dnia. Z kolei dwie trzecie respondentów postrzega je jako doskonały wybór na letnie upały.
Rośnie oferta "zerówek"
Popularność piwa bezalkoholowego skutecznie wykorzystują sklepy. Z danych z maja 2025 r. wynika, że praktycznie wszystkie duże sieci handlowe zwiększyły ilość "zerówek" w ofercie.
Liderami są Lidl i Netto, gdzie piwa bezalkoholowe stanowią już 1/8 działów z piwem. Podobny odsetek "zerówek" widać w Aldi. Jeszcze rok temu w tej ostatniej sieci piwa "zero" stanowiły tylko 9 proc. oferty.
W 2024 r. Polacy nabywali codziennie 1,06 miliona butelek i puszek tego typu piwa.