Tesco zaskoczyło analityków. Co się stało ze sprzedażą?
W okresie świątecznym Tesco na Wyspach Brytyjskich zanotowało 1,3-procentowy wzrost sprzedaży - wynika z oficjalnych danych przedsiębiorstwa.
14.01.2016 | aktual.: 15.01.2016 09:20
Analitycy spodziewali się czegoś zupełnie przeciwnego: prognozowano, że w okresie sześciu tygodni, zakończonym 9 stycznia, sprzedaż w sklepach Tesco otwartych dłużej niż 12 miesięcy spadnie o 1-3 proc. w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej.
Zdaniem ekspertów, wzrost sprzedaży to dowód, że Tesco opłaciła się strategia obniżek cen, zastosowana w odpowiedzi na rosnącą popularność oferty niemieckich dyskontów Lidl i Aldi. W okresie świątecznym sieć zatrudniła również dodatkowe 4 tysiące pracowników.
Tesco poinformowało również, że w okresie 19 tygodni, zakończonym 9 stycznia, sprzedaż w sklepach sieci w Wielkiej Brytanii wzrosła po raz pierwszy od czterech lat.
Wyniki Tesco można odczytywać jako znak, że handlowy gigant powoli wychodzi z gigantycznej zapaści przełomu lat 2014/2015. W kwietniu ubiegłego roku sieć zaraportowała najgorszy wynik w historii - w zakończonym w lutym 2015 r. roku rozliczeniowym zanotowała ona stratę w wysokości 6,4 mld funtów przed opodatkowaniem.
Zobacz też: * *kiedy PiS wprowadzi podatki od marketów i banków?