Trwa ładowanie...
d4fzy1p

TNS Polska: w październiku poprawiły się nastroje konsumentów

W październiku poprawiły się nastroje konsumentów - wynika z badania TNS Polska. Lepiej niż we wrześniu oceniali m.in. obecną sytuację ekonomiczną Polski, zmiany sytuacji ekonomicznej kraju czy prognozy zmian sytuacji finansowej gospodarstw domowych.
Share
d4fzy1p

Wskaźnik klimatu konsumenckiego TNS Consumer Index w październiku wyniósł minus 7,7 pkt, co oznacza wzrost o 4 punkty procentowe w porównaniu do września. O 5 punkty procentowych wzrosła ocena ogólnej sytuacji ekonomicznej w Polsce, a o 2 punkty procentowe wzrosła ocena zmian sytuacji ekonomicznej naszego kraju. Ocena kondycji finansowej gospodarstw domowych również wzrosła o 3 punkty procentowe.

TNS Polska zwraca uwagę, że index pozostaje ujemny, co oznacza, że odsetek ocen negatywnych przewyższa odsetek ocen pozytywnych.

TNS Consumer Index jest uśrednioną wartością indeksu percepcji sytuacji ekonomicznej kraju oraz indeksu oceny kondycji finansowej gospodarstw domowych. Może przyjmować wartości od minus 100 do plus 100. Im wyższa wartość wskaźnika, tym bardziej pozytywny, optymistyczny klimat konsumencki.

Badanie przeprowadzono w dniach 3-8 października na ogólnopolskiej reprezentatywnej próbie 1000 Polaków powyżej 15. roku życia.

d4fzy1p

Podziel się opinią

Share
d4fzy1p
d4fzy1p