TP nieprzerwanie realizuje usługę powszechną
Telekomunikacja Polska realizuje obowiązki wynikające z wyznaczenia jej do świadczenia usługi powszechnej. Dotyczy to również przyłączania nowych klientów. Wbrew doniesieniom prasowym, inwestycje nie zostały wstrzymane. Zarząd TP nie podjął takiej decyzji.
22.04.2009 | aktual.: 22.04.2009 15:44
Telekomunikacja Polska realizuje obowiązki wynikające z wyznaczenia jej do świadczenia usługi powszechnej. Dotyczy to również przyłączania nowych klientów - czytamy w dzisiejszym komunikacie spółki. TP zapewnia że, wbrew doniesieniom prasowym, inwestycje nie zostały wstrzymane, a zarząd spółki nie podjął takiej decyzji.
Komunikat TP jest odpowiedzią na dzisiejsze doniesienia Gazety Prawnej, jakoby operator w ostatnich dniach wstrzymał nowe inwestycje związane z instalacją nowych linii telefonicznych (czytaj więcej »). "Usługa powszechna jest realizowana, mimo, iż regulator od dwóch lat odmawia TP przewidzianej prawem dopłaty do jej świadczenia mającej rekompensować brak rentowności" - informuje spółka. "Na dopłatę składają się wszyscy operatorzy w zależności od swojego potencjału, w tym oczywiście największą część wnosi sama TP".
Zdaniem TP dodatkowym czynnikiem, który nie sprzyja inwestowaniu w nowe łącza jest odrzucanie przez UKE wyników audytów regulacyjnych i ustalanie przez Urząd cen usług hurtowych poniżej realnych kosztów.
TP zapewnia również że mimo tych niekorzystnych okoliczności nadal przyłącza nowych klientów i od ponad roku publicznie nawołuje do stworzenia warunków niezbędnych do rozwoju i modernizacji sieci w interesie rynku i konsumentów.