TripAdvisor wygrał w sądzie. Można wystawiać negatywne oceny na portalu
Amerykański portal turystyczny TripAdvisor wygrał proces wytoczony przez hiszpańskiego właściciela dwóch restauracji. Przedsiębiorca zarzucił stronie działanie w "złej wierze", gdyż na portalu znalazło się dużo negatywnych opinii klientów o kierowanych przez niego punktach.
20.09.2019 | aktual.: 05.05.2022 18:29
Zdaniem restauratora, administratorzy portalu mieli mieć wpływ na oceny wystawiane przez klientów – podaje PAP. Sąd w Barcelonie odrzucił jego żądania odszkodowania i tym samym potwierdził, że konsumenci sami z siebie wystawiali negatywne opinie o dwóch placówkach przedsiębiorcy.
Sędziowie zaznaczyli, że "wszystkie filtry portalu działały poprawnie", a zatem nie może być mowy o złamaniu prawa i działaniu w "złej wierze". Sam restaurator uważał, że właściciele portalu nie są w stanie kontrolować negatywnych komentarzy pojawiających się na ich stronie.
Sędziowie podkreślili, że właściciel restauracji otrzymał od administratorów portalu TripAdvisor możliwość zgłaszania poprawek do informacji o swoich placówkach. Gdyby zaś portal miał usuwać negatywne opinie, to działałby wbrew interesowi własnych klientów – ocenili sędziowie.
W pozwie restaurator również wskazał, że nie miał możliwości usunięcia swoich restauracji z bazy punktów dostępnych na TripAdvisor. W jego ocenie, opinie internautów osłabiły wizerunek jego lokali i domagał się za to odszkodowania w wys. 660 tys. euro.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl