Tu Polacy najczęściej kupują ubrania. Znamy zwycięzcę

Według analizy przeprowadzonej przez PMR Market Experts, Pepco dominuje na rynku odzieżowym w Polsce. Aż 86% Polaków wybiera tego właśnie sprzedawcę jako główne miejsce na zakupy odzieżowe.

Pepco liderem na polskim rynku odzieżowym (zdj. ilustracyjne)
Pepco liderem na polskim rynku odzieżowym (zdj. ilustracyjne)
Źródło zdjęć: © East News | Andrzej Zbraniecki
oprac. PAM

30.11.2024 11:51

Rosnąca popularność sieci niespożywczych, takich jak Pepco, Action czy KiK, ma swoje źródło w atrakcyjnych cenach oraz szerokiej ofercie.  Z raportu można dowiedzieć się, że konsumenci coraz częściej zwracają uwagę na opłacalność ofert, co przyspiesza rozwój dyskontów z multimarkowym asortymentem.

Te sklepy zyskują klientów

Raport zwraca uwagę również na rosnącą popularność sklepów multiasortymentowych. Ich zaletą jest możliwość zakupu rozmaitych artykułów w jednym miejscu, co przyciąga klientów do marek takich jak Empik, TK Maxx czy Halfprice. Takie sklepy stają się synonimem nowoczesnych centrów zakupowych.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

W tym kontekście zauważono także, że marki odzieżowe i obuwnicze, na przykład Sinsay i Reserved, nie pozostają w tyle. Poszerzają one swoją ofertę o nowe kategorie produktów, odpowiadając na zmieniające się oczekiwania klientów, którzy coraz bardziej cenią sobie kompleksowość zakupów.

Raport PMR wskazuje także na wzrost popularności sklepów z odzieżą używaną, czyli second-handów. Jest to trend, który zyskuje na znaczeniu z różnych przyczyn. Więcej Polaków decyduje się na zakupy z drugiej ręki ze względu na oszczędności, a także coraz większą świadomość ekologiczną.'

Jednakże, ten trend negatywnie wpływa na sprzedaż nowych ubrań, obniżając ogólną wartość rynku odzieżowego. W związku z tym branża musi adaptować swoje strategie, by sprostać zmieniającym się preferencjom konsumentów oraz rywalizować z segmentem second-handów.

Źródło artykułu:PAP
pepcozakupyhandel
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (8)