Egzotyczna sieć sklepów wchodzi do Polski. Rywal Action i Pepco

Na rynek polski wkracza sieć handlowa MR.DIY z Malezji. W listopadzie pierwsze sklepy pod tym szyldem pojawią się w czterech miastach naszego kraju. Malezyjska sieć chce konkurować m.in. z Pepco czy Action.

Malezyjska sieć wchodzi do Polski
Malezyjska sieć wchodzi do Polski
Źródło zdjęć: © Adobe Stock | Tipstour

Jak podaje "Rzeczpospolita", sieć dyskontów niespożywczych w listopadzie i grudniu 2024 r. otworzy cztery sklepy w: Zabrzu, Krakowie, Piotrkowie Trybunalskim i Bielsku-Białej. Polska będzie trzynastym krajem i trzecim w Europie rynkiem, gdzie sklepy pod tym szyldem się pojawią.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

WIDEO

Ceny jak 10 lat temu. Tak się kończy wojna dyskontów

Azjatycka sieć ma dziś ponad 4 tys. sklepów na świecie. Działała do tej pory w 12 krajach, w tym m.in. w Tajlandii, Brunei, Indonezji, Singapurze, Filipinach, Wietnamie, Turcji i Hiszpanii.

MR.DIY oferuje około 20 tys. produktów w dziesięciu kategoriach: sprzęt, artykuły gospodarstwa domowego, sprzęt elektryczny, wyposażenie wnętrz, akcesoria samochodowe, artykuły papiernicze i sportowe, zabawki, prezenty, akcesoria komputerowe i mobilne oraz biżuteria i kosmetyki. Sieć używa sloganu "Always low prices" (ang. zawsze niskie ceny).

Do końca pierwszego kwartału 2025 roku MR.DIY zamierza otworzyć w Polsce łącznie 10 sklepów. – Rozwój naszej sieci zapewni klientom większy wybór jakościowego asortymentu, a także stworzy nowe miejsca pracy, co pozytywnie wpłynie na lokalne rynki – mówiła dziennikowi Leo Gan, odpowiedzialny za rozwój w MR.DIY.

Jak pisze "Rz", MR.DIY zamierza konkurować nie tylko ze sklepami, które kojarzą się z kategorią dom i ogród, czyli Castoramą czy Leroy Merlin. – Malezyjska sieć chce konkurować również z ogromną liczbą dyskontów przemysłowych jak Pepco, Action, Woolworth czy Dealz – czytamy w dzienniku.

Znana amerykańska marka wraca do Polski

Jednak nie tylko MR.DIY próbuje swoich sił na polskim rynku. Jak pisaliśmy w WP Finanse, do Polski po niemal 10-letniej przerwie wróciła amerykańska marka odzieżowa GAP. Marka 7 września 2024 r. otworzyła swój pierwszy sklep w Designer Outlet Warszawa.

Tym samym Polska dołącza do państw Europy Środkowo-Wschodniej, w których GAP jest już obecny. Marka posiada sklepy w Czechach, na Słowacji i Węgrzech.

Na początku GAP oferował dżinsy i podstawowe elementy ubioru, aby dotrzeć do młodszych klientów. Marka dość szybko skradła serca miłośników odzieży i rozszerzyła asortyment o akcesoria i inne denimowe ubrania.

Źródło artykułu:WP Finanse
handelsklepfirmy w polsce

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (4)