Egzotyczna sieć sklepów wchodzi do Polski. Rywal Action i Pepco
Na rynek polski wkracza sieć handlowa MR.DIY z Malezji. W listopadzie pierwsze sklepy pod tym szyldem pojawią się w czterech miastach naszego kraju. Malezyjska sieć chce konkurować m.in. z Pepco czy Action.
Jak podaje "Rzeczpospolita", sieć dyskontów niespożywczych w listopadzie i grudniu 2024 r. otworzy cztery sklepy w: Zabrzu, Krakowie, Piotrkowie Trybunalskim i Bielsku-Białej. Polska będzie trzynastym krajem i trzecim w Europie rynkiem, gdzie sklepy pod tym szyldem się pojawią.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Ceny jak 10 lat temu. Tak się kończy wojna dyskontów
Azjatycka sieć ma dziś ponad 4 tys. sklepów na świecie. Działała do tej pory w 12 krajach, w tym m.in. w Tajlandii, Brunei, Indonezji, Singapurze, Filipinach, Wietnamie, Turcji i Hiszpanii.
MR.DIY oferuje około 20 tys. produktów w dziesięciu kategoriach: sprzęt, artykuły gospodarstwa domowego, sprzęt elektryczny, wyposażenie wnętrz, akcesoria samochodowe, artykuły papiernicze i sportowe, zabawki, prezenty, akcesoria komputerowe i mobilne oraz biżuteria i kosmetyki. Sieć używa sloganu "Always low prices" (ang. zawsze niskie ceny).
Do końca pierwszego kwartału 2025 roku MR.DIY zamierza otworzyć w Polsce łącznie 10 sklepów. – Rozwój naszej sieci zapewni klientom większy wybór jakościowego asortymentu, a także stworzy nowe miejsca pracy, co pozytywnie wpłynie na lokalne rynki – mówiła dziennikowi Leo Gan, odpowiedzialny za rozwój w MR.DIY.
Jak pisze "Rz", MR.DIY zamierza konkurować nie tylko ze sklepami, które kojarzą się z kategorią dom i ogród, czyli Castoramą czy Leroy Merlin. – Malezyjska sieć chce konkurować również z ogromną liczbą dyskontów przemysłowych jak Pepco, Action, Woolworth czy Dealz – czytamy w dzienniku.
Znana amerykańska marka wraca do Polski
Jednak nie tylko MR.DIY próbuje swoich sił na polskim rynku. Jak pisaliśmy w WP Finanse, do Polski po niemal 10-letniej przerwie wróciła amerykańska marka odzieżowa GAP. Marka 7 września 2024 r. otworzyła swój pierwszy sklep w Designer Outlet Warszawa.
Tym samym Polska dołącza do państw Europy Środkowo-Wschodniej, w których GAP jest już obecny. Marka posiada sklepy w Czechach, na Słowacji i Węgrzech.
Na początku GAP oferował dżinsy i podstawowe elementy ubioru, aby dotrzeć do młodszych klientów. Marka dość szybko skradła serca miłośników odzieży i rozszerzyła asortyment o akcesoria i inne denimowe ubrania.