TVN podtrzymuje prognozę spadku reklamy TV w '13 o średniej jednocyfrowej dynamice (opis)
08.05. Warszawa (PAP) - TVN podtrzymuje prognozę spadku rynku reklamy TV w 2013 roku o średniej jednocyfrowej dynamice - poinformował TVN w komunikacie prasowym. Spółka podała...
08.05.2013 | aktual.: 08.05.2013 08:08
08.05. Warszawa (PAP) - TVN podtrzymuje prognozę spadku rynku reklamy TV w 2013 roku o średniej jednocyfrowej dynamice - poinformował TVN w komunikacie prasowym. Spółka podała również, że w I kw. rynek reklamy TV stracił 8,9 proc. wartości w ujęciu rok do roku.
"Zarząd podtrzymuje uprzednio podane oczekiwania co do średniego jednocyfrowego spadku rynku reklamy telewizyjnej w całym roku 2013. Spółka jest przygotowana do podjęcia dalszych potencjalnych działań optymalizacji kosztów w celu utrzymania EBITDA, w przypadku gdyby sytuacja rynkowa odbiegała od oczekiwań" - powiedział cytowany w komunikacie Markus Tellenbach, prezes TVN.
Według szacunków TVN na podstawie danych Starlink rynek reklamy telewizyjnej w Polsce w okresie trzech miesięcy zakończonych 31 marca 2013 r. spadł o 8,9 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2012 r.
"Obecnie obserwujemy stopniową poprawę dynamiki rynku po wysokim jednocyfrowym tempie jego spadku w pierwszym kwartale - zgodnie z naszymi oczekiwaniami" - podał TVN w prezentacji wynikowej.
Udziały TVN w rynku reklamy telewizyjnej netto wzrosły do 34,8 proc. w okresie trzech miesięcy zakończonych 31 marca 2013 r. z 34,2 proc. w analogicznym okresie 2012 r.
Wszystkie kanały TVN łącznie zwiększyły swój udział w ogólnopolskiej całodobowej oglądalności do 21,3 proc. z 20,6 proc. w analogicznym okresie 2012 r. oraz w całodobowej oglądalności w komercyjnej grupie docelowej do 22,3 proc., z 21,5 proc.
W lutowym komunikacie TVN podał, że oczekuje spadku rynku reklamy telewizyjnej w 2013 o średniej jednocyfrowej dynamice.
Ankietowani przez PAP przedstawiciele domów mediowych spodziewają się, że rynek reklamy TV w 2013 roku spadnie o ok. 5-10 proc. (PAP)
kam/ ana/