TVN spodziewa się w '14 wzrostu rynku reklamy o niskiej jednocyfrowej dynamice (opis)
08.11. Warszawa (PAP) - TVN spodziewa się w 2014 r. wzrostu rynku reklamy o niskiej jednocyfrowej dynamice. Spółka podtrzymuje również prognozę spadku rynku reklamy TV w 2013 roku...
08.11.2013 | aktual.: 08.11.2013 08:38
08.11. Warszawa (PAP) - TVN spodziewa się w 2014 r. wzrostu rynku reklamy o niskiej jednocyfrowej dynamice. Spółka podtrzymuje również prognozę spadku rynku reklamy TV w 2013 roku o średniej jednocyfrowej dynamice - poinformował TVN w komunikacie prasowym.
"W czwartym kwartale nadal obserwujemy wysoki popyt na reklamę telewizyjną oraz stopniowy wzrost udziału sprzedaży czasu reklamowego wg cennika kosztem sprzedaży punktów ratingowych, co stanowi wyraźną wskazówkę dalszej poprawy sytuacji na rynku. Dlatego też zarząd podtrzymuje wcześniejsze oczekiwania na rok 2013" - powiedział cytowany w komunikacie Markus Tellenbach, prezes TVN.
"Jednocześnie postępująca poprawa sytuacji gospodarczej, która przekłada się na wzrost popytu i cen reklamy telewizyjnej pozwalają w chwili obecnej oczekiwać niskiego jednocyfrowego wzrostu rynku w przyszłym roku. Odbudowujący się rynek w połączeniu z naszym bilansem wzmocnionym dzięki udanemu refinansowaniu i częściowemu oddłużeniu powinny prowadzić do dalszej poprawy naszej rentowności operacyjnej i netto" - dodał.
W październikowej rozmowie z PAP Piotr Tyborowicz, członek zarządu TVN powiedział, że rynek reklamy, na którym widać już pierwsze symptomy ożywienia, powinien być w czwartym kwartale 2013 roku wyraźnie lepszy niż w pierwszej połowie roku, a w 2014 roku może wzrosnąć w tempie jednocyfrowym.
Według szacunków TVN rynek reklamy telewizyjnej w Polsce w III kwartale spadł o 3,3 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2012 r. Udział TVN w rynku reklamy telewizyjnej netto, wzrósł do 34,5 proc. w III kwartale z 33,5 proc. w analogicznym okresie 2012 r.
W lutowym komunikacie TVN podał, że oczekuje spadku rynku reklamy telewizyjnej w 2013 o średniej jednocyfrowej dynamice.
Spółka podała wówczas również, że elastyczność bazy kosztowej Grupy TVN pozwala oczekiwać stabilizacji rentowności na poziomie porównywalnej EBITDA.
Ankietowani przez PAP przedstawiciele domów mediowych spodziewają się, że rynek reklamy TV w 2013 roku spadnie o ok. 4-7 proc. (PAP)
kam/ ana/