TVN spodziewa się w '14 wzrostu rynku reklamy o niskiej jednocyfrowej dynamice (opis)

08.11. Warszawa (PAP) - TVN spodziewa się w 2014 r. wzrostu rynku reklamy o niskiej jednocyfrowej dynamice. Spółka podtrzymuje również prognozę spadku rynku reklamy TV w 2013 roku...

08.11. Warszawa (PAP) - TVN spodziewa się w 2014 r. wzrostu rynku reklamy o niskiej jednocyfrowej dynamice. Spółka podtrzymuje również prognozę spadku rynku reklamy TV w 2013 roku o średniej jednocyfrowej dynamice - poinformował TVN w komunikacie prasowym.

"W czwartym kwartale nadal obserwujemy wysoki popyt na reklamę telewizyjną oraz stopniowy wzrost udziału sprzedaży czasu reklamowego wg cennika kosztem sprzedaży punktów ratingowych, co stanowi wyraźną wskazówkę dalszej poprawy sytuacji na rynku. Dlatego też zarząd podtrzymuje wcześniejsze oczekiwania na rok 2013" - powiedział cytowany w komunikacie Markus Tellenbach, prezes TVN.

"Jednocześnie postępująca poprawa sytuacji gospodarczej, która przekłada się na wzrost popytu i cen reklamy telewizyjnej pozwalają w chwili obecnej oczekiwać niskiego jednocyfrowego wzrostu rynku w przyszłym roku. Odbudowujący się rynek w połączeniu z naszym bilansem wzmocnionym dzięki udanemu refinansowaniu i częściowemu oddłużeniu powinny prowadzić do dalszej poprawy naszej rentowności operacyjnej i netto" - dodał.

W październikowej rozmowie z PAP Piotr Tyborowicz, członek zarządu TVN powiedział, że rynek reklamy, na którym widać już pierwsze symptomy ożywienia, powinien być w czwartym kwartale 2013 roku wyraźnie lepszy niż w pierwszej połowie roku, a w 2014 roku może wzrosnąć w tempie jednocyfrowym.

Według szacunków TVN rynek reklamy telewizyjnej w Polsce w III kwartale spadł o 3,3 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2012 r. Udział TVN w rynku reklamy telewizyjnej netto, wzrósł do 34,5 proc. w III kwartale z 33,5 proc. w analogicznym okresie 2012 r.

W lutowym komunikacie TVN podał, że oczekuje spadku rynku reklamy telewizyjnej w 2013 o średniej jednocyfrowej dynamice.

Spółka podała wówczas również, że elastyczność bazy kosztowej Grupy TVN pozwala oczekiwać stabilizacji rentowności na poziomie porównywalnej EBITDA.

Ankietowani przez PAP przedstawiciele domów mediowych spodziewają się, że rynek reklamy TV w 2013 roku spadnie o ok. 4-7 proc. (PAP)

kam/ ana/

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
1750 zł dopłaty do rachunków. Kto skorzysta i jak złożyć wniosek?
1750 zł dopłaty do rachunków. Kto skorzysta i jak złożyć wniosek?
Konopie przyjęły się w Polsce. Wielki wzrost zainteresowania rolników
Konopie przyjęły się w Polsce. Wielki wzrost zainteresowania rolników
Niemcy zbadali proszki do prania. Zwycięska marka w dyskoncie w Polsce
Niemcy zbadali proszki do prania. Zwycięska marka w dyskoncie w Polsce
Kłopoty dwóch polskich marek. Jest wniosek o upadłość
Kłopoty dwóch polskich marek. Jest wniosek o upadłość
Prince Polo XXL zgubiło kilka gramów. Producent się tłumaczy
Prince Polo XXL zgubiło kilka gramów. Producent się tłumaczy
Rewolucja na kolei. Znamy termin przyspieszenia mazurskich pociągów
Rewolucja na kolei. Znamy termin przyspieszenia mazurskich pociągów
Naukowcy odkryli alternatywę dla zwierząt. Pomysł na algi morskie
Naukowcy odkryli alternatywę dla zwierząt. Pomysł na algi morskie
Oto najtańsza sieć w Polsce. Porównali ceny w supermarketach
Oto najtańsza sieć w Polsce. Porównali ceny w supermarketach
Tragedia w Częstochowie. Nie żyje pracownik huty
Tragedia w Częstochowie. Nie żyje pracownik huty
Chcesz mieć 6 tys. zł emerytury? Oto ile musisz zarabiać
Chcesz mieć 6 tys. zł emerytury? Oto ile musisz zarabiać
Jak zrozumieć rachunek za prąd? Oto najważniejsze elementy
Jak zrozumieć rachunek za prąd? Oto najważniejsze elementy
Polacy szturmują urzędy. 500 zł kary dziennie za spóźniony wniosek
Polacy szturmują urzędy. 500 zł kary dziennie za spóźniony wniosek