TXM liczy, że całkowita powierzchnia sieci będzie rosła o ok. 20 tys. m2 rocznie

Warszawa, 29.12.2016 (ISBnews) - TXM szacuje, że nawet 90% planu otwarć w okresie do I półrocza 2018 r. ma już podpisane lub w zaawansowanych rozmowach, wynika z wypowiedzi prezesa Lecha Przemienieckiego. Zakłada, że całkowita powierzchnia sieci będzie rosła o ok. 20 tys. m2 r/r w najbliższych latach. Ponadto podtrzymuje tegoroczne prognozy. 

"Proces inwestycyjny realizowany jest obecnie z dużym wyprzedzeniem i nawet do 90% planu jest już podpisane lub w zaawansowanych rozmowach, przy czym sięgamy tu do I półrocza 2018" - powiedział Przemieniecki dziennikarzom podczas debiutu spółki na GPW.

Na koniec 2017 r. Grupa chce mieć 437 placówek w kraju i za granicą, a rok później - 476 sklepów wobec 403 na koniec 2016 r. Jak wskazał, oprócz otwarć nowych sklepów spółka realizuje zwiększanie metrażu istniejących lokalizacji do 400 m2 z 200 m2 dotychczas.

Łączna powierzchnia sięga obecnie 100 tys m2. Prezes wskazał, że powinna przyrastać o ok. 20 tys m2 r/r. Wśród rynków na których firma się rozwija, podkreślił Rumunię, gdzie w jego ocenie ?trzeba łapać moment" i rozwijać się wręcz jako sieć odzieżowo-modowa.
"Podtrzymujemy prognozy na ten rok. Grudzień jest wręcz bardzo dobry" - stwierdził Przemieniecki.

Jednostkowa prognoza TXM zakłada, że w całym 2016 r. spółka odnotuje 13,05 mln zł zysku netto (wobec 16,14 mln zł zysku w ub.r.), 17,13 mln zł zysku EBIT (wobec 20,99 mln zł zysku w ub.r.), 22,32 mln zł zysku EBITDA (wobec 25,25 mln zł zysku w ub.r.) przy 381,41 mln zł przychodów (wobec 314,81 mln zł w ub.r.).

W kwestii dywidendy za 2016 r., prezes TXM ocenił, że rekomendacja może być w widełkach 35-50% zysku.

Wśród szans dla branży w 2017 r. wymienić wzrost konsumpcji, gdyż w jego ocenie efekt programu 500+ nie był odczuwalny w branży. Spółka nie ma ekspozycji "dolarowej", co - w ocenie prezesa TXM - może przyciągnąć do sieci "klientów fashion", którzy zrezygnują z zakupów w sieciach zmuszonych do podnoszenia cen ze względu na efekty kursowe. Zaznaczył również, że kolekcje w TXM sprzedawane są "na bieżąco" i nie ma kłopotu ze stanami magazynowymi.

Ryzyko zakazu handlu w niedzielę prezes TXM uważa za nieistotne dla jego spółki, gdyż - jak wskazał - sieć generuje w ten dni jedynie 4% obrotu. Według jego słów, dodatkowo model agencyjny sieci pomógłby z zniwelowaniu ewentualnego efektu zakazu. Z kolei wzrost płacy minimalnej może mieć ewentualny wpływ na koszty, ale tu również model agencyjny ma "wypłaszczać" presję kosztową.

"Nie mamy problemu z generowaniem gotówki, ale też nie ma planów przejęć na horyzoncie. Skupiamy się na naszym rozwoju i ambicją jest ścisła czołówka branżowa w regionie oraz chcemy być bardzo znani w internecie" - podsumował Przemieniecki.

Wartość grudniowej oferty publicznej spółki wyniosła 20 mln zł brutto przy cenie emisyjnej 5 zł za akcje.

Grupa TXM jest właścicielem sieci TXM textilmarket - drugiej największej na polskim rynku sieci odzieżowych sklepów dyskontowych.

(ISBnews)

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Lubella wypuszcza nowy makaron. Na część Igi Świątek
Lubella wypuszcza nowy makaron. Na część Igi Świątek
Rywal Rossmanna w Polsce? Niemiecka sieć planuje ekspansję na Wschód
Rywal Rossmanna w Polsce? Niemiecka sieć planuje ekspansję na Wschód
Nowy hit wakacji? Lody Minecraft już w sklepach, oto ile kosztują
Nowy hit wakacji? Lody Minecraft już w sklepach, oto ile kosztują
Mają dość Zakopanego. Tłumaczą, czemu się wyprowadzili
Mają dość Zakopanego. Tłumaczą, czemu się wyprowadzili
Premia za nadbagaż? Tak dorabiają pracownicy taniej linii
Premia za nadbagaż? Tak dorabiają pracownicy taniej linii
Glapiński szuka stażystów. Oto ile płaci za pracę w NBP
Glapiński szuka stażystów. Oto ile płaci za pracę w NBP
Godzina straty, złośliwe trąbienie. Rolnicy krytykują przepisy ws. kombajnów
Godzina straty, złośliwe trąbienie. Rolnicy krytykują przepisy ws. kombajnów
14 emerytura 2025 netto. Tyle na rękę dostaną seniorzy
14 emerytura 2025 netto. Tyle na rękę dostaną seniorzy
Powstaje nowy modowy gigant w Europie. Dwie znane marki łączą siły
Powstaje nowy modowy gigant w Europie. Dwie znane marki łączą siły
Takich reklam w Zakopanem jeszcze nie było. Arabów kuszą Arabowie
Takich reklam w Zakopanem jeszcze nie było. Arabów kuszą Arabowie
Zapłacił równowartość 36 mln zł za torebkę. Ustanowił nowy rekord
Zapłacił równowartość 36 mln zł za torebkę. Ustanowił nowy rekord
Zamknęli 6 kąpielisk nad Zatoką Gdańską. Wykryli groźną substancję
Zamknęli 6 kąpielisk nad Zatoką Gdańską. Wykryli groźną substancję