Tygodniowy przegląd wiadomości ISBnews z sektora TMT
Warszawa, 08.08.2014 (ISBnews) - Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora telekomunikacja-media-technologie z okresu 4 - 8 sierpnia br.
08.08.2014 13:48
BIZNES I FINANSE: RYNEK
UKE: Komisja Europejska (KE) zaakceptowała ustalenia prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE) dotyczące konkurencyjności rynku na 76 obszarach gminnych, podał Urząd w komunikacie. Komisja przyznała, że konkurencja na tych obszarach rynku 5 wynika głównie z obecności infrastruktury alternatywnych dostawców, a nie regulowanych produktów opartych na infrastrukturze Orange.
?Komisja Europejska (?) zaakceptowała i potwierdziła słuszność ustaleń Prezesa UKE w sprawie konkurencyjności rynku hurtowego dostępu szerokopasmowego na 76 obszarach gminnych. Komisja przyznała, że konkurencja na tych obszarach wynika głównie z obecności infrastruktury alternatywnych dostawców, a nie regulowanych produktów BSA/LLU (czyli hurtowego dostępu szerokopasmowego oraz dostępu do lokalnej pętli abonenckiej)" - czytamy w komunikacie.
Decyzja Komisji oznacza, iż zgodziła się ona z argumentacją przedstawioną przez Prezesa UKE, że deregulacja przyczyni się do zwiększenia inwestycji, a konkurencja na tych wskazanych obszarach jest efektywna, podano również.
?Decyzja ta jest przełomowym wydarzeniem dla polityki regulacyjnej tego obszaru telekomunikacji. Intencją UKE było stworzenie pewności i przejrzystości regulacyjnej dla przedsiębiorców, która powinna zaowocować zmianą trendów rozwoju rynku. Aby przedsiębiorcy i inwestorzy mogli i chcieli inwestować w infrastrukturę szerokopasmową, niezbędną dla rozwoju nowoczesnej gospodarki, muszą mieć możliwość realnego szacowania zarówno ryzyka inwestycyjnego, jak i potencjalnej stopy zwrotu z inwestycji, zaś przejrzystość regulacji jest dla takich decyzji kluczowa" - powiedziała prezes UKE Magdalena Gaj, cytowana w komunikacie.
Dodała, że decyzja kończy ponad trzyletni rozdźwięk regulacyjny, w którym do tej pory funkcjonował operator, podlegając dwóm reżimom.
?Sytuacja, w której na większości obszarów obowiązywała regulacja z 2011 r., ale w niektórych gminach jeszcze regulacja z 2007 r., która nie obejmowała łączy światłowodowych, nie tworzyła przejrzystych oraz stabilnych ram dla funkcjonowania rynku, a zwłaszcza nie stymulowała konkurencji. Dlatego od kilkunastu miesięcy prowadziliśmy bardzo intensywne prace nad uporządkowaniem tego obszaru" - wskazała prezes UKE.
Przygotowana przez Prezesa UKE nowa decyzja dla rynku hurtowego dostępu szerokopasmowego znosi obciążenia regulacyjne na obszarach skutecznie konkurencyjnych. Tym samym powinna ona również pozytywnie wpłynąć na rozwój nowoczesnej infrastruktury telekomunikacyjnej w Polsce, co jest niezwykle istotne w związku z koniecznością realizacji postanowień Europejskiej Agendy Cyfrowej oraz Narodowego Planu Szerokopasmowego, podkreślono w informacji.
?Brak regulacji na obszarach konkurencyjnych będzie stanowił dodatkowy bodziec dla Orange Polska, ale także dla operatorów alternatywnych, do zwiększenia inwestycji w nową infrastrukturę. Z kolei regulacja na obszarach niekonkurencyjnych pozwoli na dalszą konkurencję usługową, bazującą na infrastrukturze Orange w celu zagwarantowania użytkownikom osiągania maksymalnych korzyści w zakresie różnorodności, ceny i jakości usług telekomunikacyjnych" - czytamy dalej.
Prezes UKE liczy, że w pierwszej kolejności Orange zacznie inwestować na obszarach zderegulowanych, dlatego efektem będzie m.in. dostęp do alternatywnych usług opartych na sieciach nowej generacji.
?Jeśli do tej pory skazani byliśmy np. na naszym osiedlu na ofertę bardzo szybkiego internetu wyłącznie od dostawców telewizji kablowej, to teraz będziemy mieli możliwość wyboru spośród usług różnych przedsiębiorców" - wskazuje Gaj.
Po przeanalizowaniu uwag Komisji Prezes UKE przekaże finalne wersje decyzji i postanowienia dla rynku 5 do uzgodnienia z Prezesem UOKiK. Następnie, po uzyskaniu opinii od Prezesa UOKiK, strony postępowania będą miały czas na przekazanie ostatecznych stanowisk przed wydaniem rozstrzygnięć. Wydanie decyzji i postanowienia dla rynku 5 Urząd planuje na wrzesień 2014, podsumowano.
Źródło: ISBnews
Ecommerce: Hossa na rynku magazynowym w Polsce zaczęła się od wejścia Amazona i trend jest kontynuowany. Szeroko pojęty e-commerce to, według szacunków JLL, ok. 15% popytu na nowe powierzchnie magazynowe w I półr. 2014. Całkowity popyt w tym okresie wyniósł ok. 800 tys. m2.
Źródło: ISBnews
BIZNES I FINANSE: SPÓŁKI
Orange Polska: Ocenia, że decyzja Komisji Europejskiej dotycząca konkurencyjności rynku na 76 obszarach gminnych w Polsce pozwoli operatorowi na "stworzenie w tych miejscach bardziej elastycznej oferty dla klientów", a także "będzie też zachętą do podjęcia decyzji o ewentualnych, dodatkowych inwestycjach", podał Orange.
?Cieszymy się, że Komisja Europejska podzieliła zdanie UKE i poparła zmiany regulacyjne na polskim rynku, które mają kluczowe znaczenie dla rozwoju rynku i konkurencji w Polsce. Podobnie jak UKE, Komisja zauważyła, iż rynek polski nie jest już rynkiem zmonopolizowanym i istnieje szereg obszarów, na których operatorzy powinni działać już na w pełni konkurencyjnych zasadach, bez potrzeby ingerencji ze strony Państwa" - czytamy w komunikacie.
?W naszej ocenie propozycja UKE i opinia KE otwierają nową erę w rozwoju polskiego rynku i są dobrą wiadomością dla operatorów, samorządów i zwłaszcza klientów. Nie ukrywamy, że uwolnienie internetu na terenie 76 gmin pozwoli Orange Polska na stworzenie w tych miejscach bardziej elastycznej oferty dla klientów, dostosowanej do ich oczekiwań. Na pewno będzie też zachętą do podjęcia decyzji o ewentualnych, dodatkowych inwestycjach. Czekamy teraz na ostateczną decyzję polskiego regulatora" - czytamy dalej.
Źródło: ISBnews
CD Projekt: Ruch otworzy swoje kioski o północy na premierę gry Wiedźmin 3: Dziki Gon, zaplanowaną na 24 lutego 2015, aby gracze, którzy kupili tytuł w internetowej przedsprzedaży mogli odebrać przesyłkę jak najszybciej, poinformował członek zarządu Ruchu Dariusz Stolarczyk.
?Chcielibyśmy, aby polscy klienci mieli możliwość odebrania Wiedźmina w dniu premiery już chwilę po północy. Wiemy, że gracze czekają na tą grę, a ponieważ nasze kioski są zawsze blisko klienta to chcielibyśmy zrobić taką promocję. Wybierzemy w każdym mieście do kilkunastu kiosków, które będą dostępne od północy w dniu debiutu trzeciej części Wiedźmina" - powiedział Stolarczyk podczas debaty eksperckiej ?Usługi dla e-commerce - kierunki rozwoju rynku" organizowanej przez agencję ISBnews.
Akcja odbędzie w ramach współpracy z e-sklepem CDP.pl z grupy CD Projekt, wydawcy Wiedźmina 3.
?Przykład planowanej przez nas akcji z okazji debiutu Wiedźmina pokazuje nowoczesność naszej organizacji, a także czym obecnie jest Ruch - firmą dostępną dla klienta kiedy on nas potrzebuje. Ruch szykuje dużo kolejnych pomysłów, które będą sukcesywnie wdrażane. Właściwie z każdym naszym znaczącym partnerem biznesowym mamy projekty na fajne oferty, co będzie widoczne szczególnie przed okresem gwiazdkowym" - dodał członek zarządu Ruchu.
Źródło: ISBnews
Asseco Business Solutions: Asseco BS odnotowało 5,37 mln zł jednostkowego zysku netto w II kw. 2014 r. wobec 4,82 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Przychody ze sprzedaży sięgnęły 31,20 mln zł w II kw. 2014 r. wobec 32,58 mln zł rok wcześniej.
W okresie I-II kw. 2014 r. spółka miała 13,06 mln zł zysku netto w porównaniu z 11,54 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 70,32 mln zł w porównaniu z 66,28 mln zł rok wcześniej.
Źródło: ISBnews
Asseco Business Solutions: Asseco BS chce zwiększać swoją obecność na rynkach zagranicznych, poinformowali członkowie zarządu firmy. Portfel na niemal 114 mln zł zarząd ocenia jako dobry prognostyk na dalszą część bieżącego roku.
?Inwestujemy w sprzedaż i wdrożenia za granicą. W Rosji mamy dwie firmy partnerskie, z którymi rozmawiamy i prowadzimy prezentacje dla klientów. Prowadzimy też rozmowy z jednym partnerem w Niemczech oraz Hiszpanii" - powiedział prezes spółki Wojciech Barczentewicz.
Backlog spółki na 2014 wynosi 113,8 mln zł i jest 5% wyższy r/r, co zarząd Asseco BS ocenia jako "dobry sygnał na dalszą część roku". Popyt stanowią przede wszystkim inwestycje w IT dotychczasowych klientów. Relatywnie mało jest zupełnie nowych klientów, choć firma liczy chociażby na kontrakt dla firmy FMCG na wdrożenie swojego systemu Mobile Touch w siedmiu krajach europejskich.
Zarząd Asseco BS zwraca jednak uwagę na na presję na wynagrodzenia przez wysoką branżową konkurencję o pracownika. Jak wskazał członek zarządu spółki ds. finansowych Mariusz Lizon, będzie brane to pod uwagę przy tworzeniu przyszłorocznego budżetu.
Zarząd Asseco BS poinformował również, że nie pracuje obecnie nad akwizycjami. W efekcie nie wyklucza, że cały zysk spółki za 2014 rok zostanie przeznaczony na dywidendę.
Źródło: ISBnews
Asbis Group: Odnotował 1,44 mln USD skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2014 r. wobec 1,37 mln USD zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 361,54 mln USD w II kw. 2014 r. wobec 464,65 mln USD rok wcześniej.
W okresie I-II kw. 2014 r. spółka miała 4,83 mln USD skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 4,70 mln USD zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 703,92 mln USD w porównaniu z 908,48 mln USD rok wcześniej.
Źródło: ISBnews
Asbis Group: Oczekuje znacznie lepszego II półrocza, co ma pozwolić na zrealizowanie całorocznej prognozy na poziomie 4-5 mln USD zysku netto. Spółka rozwija sprzedaż w Europie Zachodniej i Środkowej, a także wchodzi do Ameryki Południowej, co ma skompensować efekty biznesowe kryzysu na Wschodzie, poinformował dyrektor finansowy grupy Marios Christou. Grupa liczy na przynajmniej podwojenie swojego biznesu w Polsce w tym roku.
?Podtrzymujemy naszą prognozę finansową na 2014. Pomimo straty przekraczającej 4,8 mln USD po I półroczu uważamy, że powinniśmy dostarczyć zakładane zysku netto na poziomie 4 - 5 mln USD w całym roku. Odrabianie strat z I półrocza zaczynamy od III kw." - powiedział Christou podczas spotkania z dziennikarzami.
Dodał, że począwszy od III kw. grupa używa mniej linii kredytowych, co przyniesie dalszy spadek kosztów finansowych. Spodziewa się ponadto mniejszych kosztów ogólnego zarządu oraz dalszej poprawy cash flow operacyjnego w II półroczu.
?Spodziewamy się wzrostu przychodów i marż od sierpnia i w efekcie udanego zakończenia roku" - stwierdził członek zarządu Asbisu.
Według jego słów, za osłabieniem wyników grupy stał nie tylko kryzys polityczny na Ukrainie, ale również ostra konkurencja ze strony takich marek jak chociażby Lenovo, ale też obniżki cen A-brands.
Wskazał jednocześnie, że grupa stara się zniwelować skutki biznesowe kryzysu politycznego na Wschodzie rozwojem sprzedaży w Europie Zachodniej, Środkowej, ale również wejściem na rynki Ameryki Południowej.
?Przekierowujemy naszą sprzedaż geograficznie. Np. w Polsce nasza dynamika sprzedaży wyniosła 229% r/r do 40,4 mln USD w II kw. i 200% r/r do 57,4 mln USD w całym I półroczu, głównie dzięki naszym markom własnym. Współpracujemy z telekomami, weszliśmy do najważniejszych sieci handlowych. Spodziewamy się przynajmniej podwojenia naszego biznesu w Polsce w ujęciu r/r w całym 2014 roku" - dodał Christou.
Region środkowoeuropejski stał się numer jeden pod względem przychodów i zarząd Asbis spodziewa się kontynuacji uniezależniania od sprzedaży w krajach WNP.
Szczególnie nadzieje grupa wiąże z segmentem smartfonów, gdzie marka Prestigio stała się jednym z trzech globalnych partnerów Microsoftu dla Windows Phone.
Zarząd grupy spodziewa się, że dynamikę przychodów zapewnią również tablety (w tym edycje biznesowe), tablice interaktywne, DVR oraz nowe linie produktowe jak digital signature, rozwiązania ?smart" lub oświetlenie.
?W efekcie spodziewamy się dalszego wzrostu sprzedaży marek własnych w kolejnych kwartałach" - podsumował członek zarządu Asbis Group.
Źródło: ISBnews
Sygnity: Wartość portfela zamówień wynosiła 95,8 mln zł na koniec III kw. r. obr. 2013/14, czyli o 27% więcej r/r. Gwarantuje to spółce przychody roczne w wysokości 470,3 mln zł (wzrost o 8,5% w porównaniu do analogicznej sytuacji w roku ubiegłym na początku IV kwartału), podało Sygnity.
"Obserwując dynamikę rynku, mając na uwadze poczynione przez spółkę kroki do osiągnięcia oczekiwanych założeń widzę dobre perspektywy dla dalszego rozwoju Sygnity. Stabilną pozycję i dobrą kondycję potwierdzają obiektywne fakty, tj.: poprawa wyników, co przekłada się na obniżenie kosztów finansowych działalności grupy i prezentowane kwartał do kwartału lepsze wyniki finansowe; umocnienie się na pozycji jednym z czołowych dostawców rozwiązań dla sektora bankowego i ubezpieczeniowego, czego wyrazem obok uznania naszych klientów jest znaczący, bo aż 29% wzrost przychodów z realizowanych obecnie kontraktów; wreszcie docenienie jakości naszych usług przez stałych Klientów, m.in. przy projekcie KiC2 (Konsolidacja i centralizacja systemów celnych i podatkowych) realizowanym dla Ministerstwa Finansów" - powiedział prezes Janusz R. Guy, cytowany w komunikacie.
Prezes dodał, że zgodnie z obraną w 2012 roku strategią Sygnity jest obecnie na ?półmetku" odbudowy pozycji na polskim rynku.
Spółka poinformowała również, że poziom przychodów ze sprzedaży w III kw. r. obr. wzrósł o ponad 26% do 120,6 mln zł z 95,6 mln zł rok wcześniej. Sygnity odnotowało 4,00 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. roku finansowego spółki 2013/2014 wobec 1,16 mln zł zysku rok wcześniej.
Źródło: ISBnews
Asseco South Eastern Europe: Asseco SEE odnotowało 9,11 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2014 r. wobec 7,37 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 121,02 mln zł w II kw. 2014 r. wobec 112,63 mln zł rok wcześniej.
W okresie I-II kw. 2014 r. spółka miała 16,12 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 15,18 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 220,30 mln zł w porównaniu z 213,26 mln zł rok wcześniej.
Źródło: ISBnews
Asseco Central Europe: Asseco CE odnotowało 7,43 mln euro skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I poł. 2014 r. wobec 5,83 mln euro zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 53,36 mln euro w I półroczu 2014 wobec 44,17 mln euro rok wcześniej.
Źródło: ISBnews
Komputronik: Osiągnął szacunkowy zysk handlowy ze sprzedaży w wysokości 10,1 mln zł (w ujęciu jednostkowym) w lipcu 2014 r. (czwartym miesiącu nowego roku obrachunkowego 2014/2015). Oznacza to wzrost o 16,1% r/r, poinformowała spółka.
Źródło: ISBnews
UPC Polska: Operator miał na koniec czerwca br. 1.436.600 klientów (wzrost o 5,6 tys. wobec końca marca), którzy korzystali z 2.706.300 (wzrost o 24,3 tys. wobec końca marca), podał UPC Holding B.V.
Na koniec czerwca 2014 r. klienci korzystali z 1.213.200 usług cyfrowej i analogowej TV (spadek o 8,3 tys. wobec końca marca), 958.100 internetu (wzrost o 24,6 tys.) i 535.000 telefonii (wzrost o 8,0 tys.), wynika z komunikatu UPC Holding.
"W drugim kwartale liczba RGU w telewizji cyfrowej wzrosła w stosunku do pierwszego kwartału o 18.600 do 886.800, liczba klientów internetu szerokopasmowego zwiększyła się o 24.600 do poziomu 958.100, a telefonii - o 8.000 do 535.000. Liczba sprzedanych usług RGU wzrosła w sumie o 24.300 do 2.706.300, a liczba klientów - do 1.436.600. Odsetek klientów wybierających potrójną usługę wzrósł do ponad 33%" - podało UPC Polska w odrębnym komunikacie.
UPC Polska podkreśla również, że dzięki stałym inwestycjom w rozwój cyfrowych usług, w drugim kwartale klienci coraz chętniej wybierali Telewizję Cyfrową UPC. W efekcie liczba klientów telewizji analogowej stale spada, a na koniec II kwartału wyniosła 326.400.
Źródło: ISBnews
T-Mobile Polska: Przychody wyniosły 2,985 mld zł w I półroczu 2014 i były niższe o 9,8% r/r, podał telekom. EBITDA w I półroczu 2014 roku była niższa o 4,3% r/r i wyniosła 1,146 mld zł.
?W I półroczu 2014 roku niższe przychody spółki były rezultatem m.in. decyzji regulacyjnych związanych z obniżeniem stawek MTR w Polsce od 1 lipca 2013 roku o 48%. Obecnie przychody spółki wykazują pozytywny trend i w drugim kwartale osiągnęły poziom 1,522 mld zł i były tym samym wyższe o 4% w porównaniu z pierwszym kwartałem 2014 roku" - czytamy w komunikacie.
W tym samym czasie marża EBITDA wyniosła 38,4% i była wyższa o 2,2 punktu procentowego w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. W drugim kwartale 2014 roku EBITDA T-Mobile Polska wyniosła 589 mln zł i była wyższa o 5,7% w porównaniu do pierwszego kwartału 2014 roku, podano również.
?Dzięki skutecznej realizacji naszego programu racjonalizacji kosztów i wydatków, na który składały się działania w zakresie zarówno OPEX, jak i CAPEX, mogliśmy poprawić nasz cash contribution w pierwszej połowie 2014 roku o 6,1% do 644 mln zł" - powiedział Jens Becker, dyrektor finansowy T-Mobile Polska, cytowany w komunikacie.
T-Mobile Polska na koniec czerwca 2014 roku obsługiwało 15,675 mln klientów (-1,8% r/r). Baza klientów kontraktowych wyniosła 6,930 mln, a klientów usług przedpłaconych 8,745 mln.
Obecnie T-Mobile Polska zapewnia zasięg w technologii UMTS dla 97% populacji kraju, a w technologii LTE/4G dla blisko 54% populacji kraju. Wraz ze stale rosnącym zasięgiem szybkiego dostępu do Internetu w T?Mobile Polska rośnie liczba przesyłanych przez klientów T-Mobile danych. W czerwcu 2014 roku, pierwszym miesiącu, w którym klienci T-Mobile mogli korzystać z sieci LTE, przesłanych zostało blisko 3,2 tys. TB, podał operator.
Źródło: ISBnews
T-Mobile Polska: Jak podaje gazeta.pl, operator postawił części swoich klientów ultimatum: albo skorzystają z nowej oferty JUMP! (ewentualnie blueconnect z LTE), albo będą płacić o 5 zł wyższy abonament. Klienci odnieśli się do tego negatywnie, czemu dali wyraz na Facebooku, gdzie ponadto pojawił się także specjalny profil "Odchodzę z T-Mobile.pl", na którym możemy przeczytać, że "T-mobile Polska strzeliło sobie w kolana. Nawet kilka razy. Sieć jako ostatnia na rynku uruchomiła usługę LTE, ale nie dla tych, którzy już w T-Mobile byli", cytuje portal.
Źródło: gazeta.pl
T-Mobile Polska, Alior Bank: Bank w ciągu niespełna trzech miesięcy (do końca lipca 2014 r.) pozyskał 58 tys. klientów T-Mobile, z których 85% nie miało wcześniej relacji z Alior Bankiem. Do końca roku bank chce pozyskać łącznie co najmniej 200 tys. klientów w ramach T-Mobile Usługi Bankowe, poinformował agencję ISBnews prezes Wojciech Sobieraj.
?To na pewno przyspieszy, bo prowadzimy kampanię reklamową dopiero od miesiąca. Myślę, że możemy się spodziewać co najmniej 200 tys. klientów do końca roku. Sieć 830 placówek, którą dysponuje T-Mobile na pewno pozwoli nam sprzedawać więcej rachunków i innych produktów nowym klientom" - powiedział Sobieraj w rozmowie z ISBnews.
Bank podał, że pierwszym produktem oferowanym klientom T-Mobile jest darmowe konto osobiste (ROR). Sprzedaż kolejnych produktów następuje albo po uzyskaniu informacji z salonów i call center T-Mobile o potrzebach klienta lub po złożeniu oferty klientowi w ramach x-sell.
Źródło: ISBnews
TVN, Polsat: Oglądalność kanału TVN w grupie wszyscy 4+ wzrosła w lipcu 2014 roku do 10,5% z 10,4% rok wcześniej - podał TVN na podstawie danych Nielsen Audience Measurement. Udział Polsatu w grupie wszyscy 4+ w lipcu 2014 r. spadł do 10,8% z 11,7% rok wcześniej. W lipcu 2014 roku oglądalność kanału TVN w komercyjnej grupie docelowej (16-49 lat) spadła do 10,9% z 11,2%. W przypadku Polsatu udział w grupie komercyjnej spadł do 12,2% z 12,9%.
Źródło: DM PKO BP
GIEŁDA, EMISJE, M&A:
Vectra, Netia: Vectra podjęła decyzję o nienabywaniu akcji Netii objętych zapisami w wezwaniu, gdyż nie ziścił się warunek dotyczący złożenia zapisów na sprzedaż minimalnej liczby akcji wynoszącej 114.810.555 sztuk, podano w komunikacie. Pod koniec lipca Vectra zmieniła cenę w wezwaniu na akcje Netii na 5,41 zł do 29 lipca i 5,11 zł od 30 lipca do 5 sierpnia.
Źródło: ISBnews
ABC Data: Złożyła dyspozycję przeniesienia 1.351.853 akcji własnych (stanowiących 1,079% kapitału i głosów spółki) poza rynkiem regulowanym na rzecz zbywców akcji iSource w zamian za te akcje. Akcje zostały zbyte w średniej cenie jednostkowej 4,32 zł za jedną akcję.
Źródło: spółka
LGBS Polska, IT-Dev: LGBS Polska objął 20% udziałów we wrocławskiej firmie IT-Dev, która specjalizuje się we wdrożeniach i rozwoju rozwiązań opartych o platformę MS SharePoint. Inwestycja jest kolejnym krokiem do stworzenia Grupy Technologicznej Euvic. Ma ona skupić kilkanaście wiodących na polskim rynku spółek technologicznych.
LGBS nabył dotychczas udziały większościowe takich spółek technologicznych, jak: Junisoftex Sp. z o.o., Grupa Spot Sp. z o.o., Speednet Sp. z o.o., Bipronet Sp. z o.o., a także pakiet akcji Jcommerce SA, Fild.Net Sp. z o.o. oraz Omnis Sp. z o.o. W skład grupy wchodzą także startupy - LGBS Energia Sp. z o.o. i PI Systems, austriacki współzałożyciel LGBS - LG Nexera AG, a także spółki eOpen Sp. z o.o., Netland Sp. z o.o., Internetium SA. Całość zamyka spółka córka LGBS w USA - LGBS Software LCC. Powiązana z LGBS jest także spółka Multishoring.info, specjalizująca się w oferowaniu usług IT w modelu nearshoringowym.
Łącznie w LGBS i powiązanych z nią firmach jest zatrudnionych ponad 1000 inżynierów pracujących w biurach w Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, Gdyni, Katowicach, Gliwicach, Bielsku-Białej, Częstochowie, Wrocławiu, Rzeszowie, a także w Wiedniu, Nowym Jorku i Palo Alto. Wartość usług sprzedanych przez te firmy w 2013 roku wyniosła ponad 120 mln zł netto, a liczba klientów to blisko 1000 organizacji.
Źródło: spółka
KADRY
DocPlanner.com: Maciej Sosnowski został rzecznikiem grupy.
Źródło: spółka
PRODUKTY, WDROŻENIA, INNE
Poczta Polska: Ponad 1 milion faktur zostało wysłanych w lipcu za pośrednictwem specjalnego portalu do obsługi korespondencji PGE Obrót, poinformował agencję ISBnews prezes spółki Poczta Polska Usługi Cyfrowe, operatora Envelo Grzegorz Świdwiński. Według niego rozwój usług w zakresie korespondencji masowej to jeden z głównych obszarów strategii Envelo na najbliższe lata.
Źródło: ISBnews
Unima 2000: Spółka zrealizowała ostatnio projekty m.in. dla Banku Millennium, Szpitala Rydygiera w Krakowie oraz Uniwersytetu Jagiellońskiego. W I półroczu 2014 roku zawarła kontrakty w łącznej kwocie ponad 15 mln zł. O coraz większej skali działalności spółki świadczy także fakt, że w okresie 12 miesięcy tylko z firmą Buma Contractor podpisano umowy o wartości 4,3 mln zł.
Źródło: spółka
TelForceOne: Zestaw myPhone C-Smart to nowoczesny smartfon z ekranem IPS, działający w oparciu o system Android 4.4.2 oraz karta startowa ?tuBiedronka", dzięki której użytkownik może otrzymać darmowy roczny dostęp do Internetu. Dostępny jest w sklepach sieci Biedronka na terenie całego kraju za jedyne 299 zł.
Źródło: spółka
Comarch: Na rynku debiutuje najnowsza wersja Comarch ERP XL 2015, która oferuje aż 623 nowe funkcjonalności. Są to m.in. narzędzia służące do strategicznego planowania produkcji, bardziej elastycznej pracy z głównym planem produkcji. Program posiada zupełnie nowy wykres Gantta oraz umożliwia posługiwanie się tzw. ceną nabycia. Aplikacja uwzględnia także ostatnie zmiany w prawie.
Źródło: spółka
ZnanyLekarz.pl: Serwis podał, że zwiększył wiarygodność wystawianych komentarzy poprzez wycofanie możliwość anonimowego umieszczania opinii o lekarzach na swoich stronach. Autorzy opinii mogą pozostać nieznani dla innych pacjentów korzystających z serwisu, ale weryfikacja tożsamości odbywa się obecnie poprzez umówienie wizyty online lub konto na Facebook.
Źródło: spółka
(ISBnews)