Tygodniowy przegląd wiadomości ISBnews z sektora TMT

Warszawa, 03.04.2015 (ISBnews) - TelforceOne szacuje, że rynek sprzedaży komórek sięgnął 9,5 mln sztuk w 2014 r., Wirtualna Polska ogłosiła plany wejścia na GPW, Sygnity wniosło do UOKiK pismo o uchylenie zgody na przejęcie przez Asseco Poland, PTI nie kupi Hawe, MCI wychodzi z Netii, drukarka 3D firmy Zortrax wygrywa globalne, branżowe zestawienia. Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora telekomunikacja-media-technologie z okresu 30 marca - 3 kwietnia br.

03.04.2015 | aktual.: 03.04.2015 12:38

BIZNES I FINANSE: RYNEK

Sprzedaż komórek: Grupa TelforceOne szacuje, że w ub.r. sprzedano w Polsce łącznie ok. 9,5 mln aparatów komórkowych (zwykłych i smartfonów) i w tym roku rynek powinien być stabilny z opcją do 5% wzrostu wolumenowego, poinformował agencję ISBnews członek zarządu myPhone Radosław Trzeba. Wskazał, że celem grupy TelforceOne jest wzrost powyżej rynku.

"Według naszych własnych szacunków, na całym rynku w ub.r. sprzedano nawet 9,5 mln wszystkich aparatów komórkowych. Oceniamy, że pierwszy kwartał tego roku jest taki, jak rok wcześniej wolumenowo, przy spadku wartościowym w związku ze wzrostem znaczenia na rynku B-brandów i brakiem ważnych nowości w A-brandach. Oceniamy, że wolumenowo rynek może być w całym roku stabilny z opcją wzrostu do 5% r/r" - powiedział ISBnews Trzeba.

Według własnych szacunków grupy, telefony myPhone - marki należącej do TelforceOne - zajmują wysoką 5. pozycję w Polsce uwzględniając open market i rynek operatorski i mają 4% udziału w tym rynku. W jego ocenie, wśród kluczowych tendencji rynkowych tzw. open market zwiększa się z ok. 35% udziału dotychczas. Jednocześnie zauważalna jest presja cenowa w niskiej półce smartfonów, w związku z narastającą konkurencją tanich zagranicznych marek w tym segmencie.
Telefony myPhone od początku działalności sprzedały się w ilości powyżej 1,3 mln. Jednocześnie wiceprezes TelforceOne Wiesław Żywicki wskazał, że mając lepsza pozycję w zdobytych kanałach sprzedaży grupa dąży do zwiększenia udziału marek własnych klasy premium w przychodach.

Źródło: ISBnews

Oglądalność TV: TVN był najchętniej oglądanym kanałem TV w Polsce w marcu w komercyjnej grupie wszystkich widzów w wieku 16-49 lat oraz w szczególnie poszukiwanej przez reklamodawców kategorii widzów l. 16-49 z dużych miast, podała spółka, powołując się na dane Nielsen Audience Measurement. Ogólny udział TVN w oglądalności w marcu był jednak niższy całodobowo od TVP1 i Polsatu, a w prime time - od TVP1.

"W porze najwyższej oglądalności telewizji w godzinach 18:00-23:00 (prime time) udział TVN w grupie docelowej widzów w wieku 16-49 wyniósł 15,8%. W ujęciu całodobowym w tej grupie widzów stacja również osiągnęła najwyższy wynik na rynku, z udziałem 14,1%. Wielkomiejska widownia (A16-49, miasta 100 tys. +) także najczęściej wybierała TVN, co dało stacji udział na poziomie 18,5% w prime time oraz 16,3% w ujęciu całodobowym" - czytamy w komunikacie.

Największą przewagę nad konkurencją TVN uzyskał w komercyjnej grupie docelowej widzów z dużych miast z wysokimi dochodami. Udział stacji w tej grupie w marcu wyniósł 19,2% w prime time oraz 16,9% w ujęciu całodobowym i w obu przypadkach wzrósł w relacji do marca poprzedniego roku (wtedy wyniósł odpowiednio: 18,2% i 15,8%), podano również.

Udział TVN w komercyjnej grupie docelowej (16-49) w marcu wyniósł całodobowo 14,1% (Polsat 13,7%, TVP1 8,9%, TVP2 8,3%) a w prime time - 15,8% (wobec odpowiednio: 15,4%, 10,5%, 10,6%).

Natomiast ogólny udział TVN w rynku w marcu osiągnął całodobowo 11,9% (Polsat 12,3%, TVP1 13,0%, TVP2 9,2%) a w prime time 14,4% (wobec odpowiednio 13,3%, 14,5% i 12,7%).

Źródło: ISBnews

Rynek reklamy: Wartość wydatków reklamowych netto zwiększy się w Polsce w tym roku o 2,4% do 6,70 mld zł, prognozuje dom mediowy ZenithOptimedia Group. W grudniu ZenithOptimedia spodziewało się wzrostu o 3,1% do 6,75 mld zł w 2015 r.

"Prognozy gospodarcze mówią o relatywnie stabilnym wzroście polskiego PKB w najbliższych trzech latach oraz o stopniowej, ale umiarkowanej poprawie koniunktury w strefie euro. Budujące są także dane z badań koniunktury konsumenckiej i z rynku pracy. Jednak niepewna sytuacja polityczna w naszym regionie skutkuje ostrożnym podejściem wszystkich uczestników rynku, szczególnie największych, międzynarodowych koncernów" - uzasadnia CEO polskiego oddziału ZenithOptimedia Group Monika Bronowska, cytowana przez Wirtualnemedia.pl.

Największe wydatki reklamowe niezmiennie będą trafiać do telewizji, w której według ZenithOptimedia Group inwestycje na polskim rynku zwiększą się o 2,6% w br.

W internecie wydatki reklamowe mają zwiększyć się o 10,7% wobec 11,8% wzrostu oczekiwanego trzy miesiące temu - dom mediowy tłumaczy korektę coraz większym nasyceniem tego rynku.

"Wydatki na reklamy w radiu urosną o 2,7% (czyli mniej niż w ub.r.), a w kinach - o 1,1%. W przypadku reklamy kinowej pozytywnymi czynnikami mogą okazać się hitowe produkcje (takie jak 'Spectre' czy 'Gwiezdne wojny'), które zapewnią dużą widownię" - napisały Wirtualnemedia.pl.

Wydatki na reklamę zewnętrzną mają wzrosnąć o 0,5% w tym roku, natomiast spadki oczekiwane są w następujących segmentach: dzienniki - o 19,6% i magazyny - o 15,0%.

Źródło: ISBnews

Reklama online: Wartość wydatków na reklamę online w Polsce wyniosła 2,61 mld zł w 2014 roku, co oznacza wzrost o 7,2% r/r, wynika z badania AdEx, realizowanego przez PwC na zlecenie Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. Największą dynamiką wykazała się reklama w urządzeniach mobilnych, mediach społecznościowych oraz wideo online.

"W drugim półroczu 2014 roku dynamika wzrostu wartości reklamy cyfrowej przyspieszyła względem pierwszych dwóch kwartałów do około 9% (odpowiednio: Q3=9,1%, Q4= 8,9%). Tym samym na koniec roku indeks wyniósł 7,2%, po słabszym pierwszym półroczu na poziomie 5,4% rok do roku. Obserwowane trendy są dobrą prognozą dla kolejnych kwartałów" - czytamy w komunikacie.

"Po słabszych pierwszych sześciu miesiącach roku 2014 drugie półrocze zanotowało wyraźne odbicie, podążające za wzrostem PKB, nie powinniśmy więc być zaskoczeni, że w roku 2015 zrealizuje się optymistyczny scenariusz prognozowany przez IAB Polska i ponownie zaobserwujemy dwucyfrowy wzrost, który charakteryzuje dojrzałe rynki z dużym potencjałem wzrostu" - powiedział prezes IAB Polska Włodzimierz Schmidt, cytowany w komunikacie.

Niekwestionowanym liderem pod względem wartości pozostaje display. Reklama graficzna wypracowała 44,5% udziału odnotowując dynamikę wzrostu na poziomie 7%. Swoją pozycję zawdzięcza przede wszystkim wideo online z udziałem 7,5% i dynamiką wzrostu na poziomie 16%, social mediom (6,1% udziału i wzrost o 33% r/r) oraz reklamie w urządzeniach mobilnych (5,4% udziału przy wzroście o 122% r/r).

"Wyniki badania IAB Polska/PwC AdEx potwierdzają coraz większe znaczenie segmentu reklamy mobile. Podobnie jak rok temu, segment ten wykazał największą dynamikę wzrostu, podwajając swój udział w rynku reklamy online. Podkreślić jednak należy, że według badania udział reklamy mobile w rynku online wynosi 5,4%, podczas gdy w Europie Zachodniej udział reklam mobilnych kształtuje się na poziomie dwucyfrowym" - powiedziała wicedyrektor w zespole telekomunikacji, mediów i rozrywki w PwC Ewa Giel, cytowana w komunikacie.

Biorąc pod uwagę strukturę branżową, podobnie jak przed rokiem, najbardziej aktywne były: motoryzacja (18% udziału), finanse (12%) i handel (11%).

Źródło: ISBnews

BIZNES I FINANSE: SPÓŁKI

TelforceOne: Priorytetami jest zwiększanie rentowności brutto na sprzedaży, rozwój nowych produktów i rynków międzynarodowych, a także obniżenie poziomu zadłużenia, wynika z wypowiedzi wiceprezesa spółki Wiesława Żywickiego dla agencji ISBnews.

"Zawsze zależy nam na wzroście szybszym od rynku, rozwoju sprzedaży na nowych rynkach zagranicznych, zwiększaniu rentowności na poziomie marży brutto na sprzedaży oraz opracowywaniu nowych modeli produktów. Myślę nie tylko o smartfonach, ale również innych akcesoriach czy fotowoltanicznym oświetleniu przemysłowym LED obiektów wielkopowierzchniowych" - powiedział ISBnews Żywicki.

Jego ambicją byłaby poprawa marży brutto na sprzedaży o kilka pkt proc. już w tym roku. W 2014 r. było to 21,5%.

Według jego słów, nowe kategorie produktowe będą wprowadzane zarówno w segmencie konsumenckim, jak i przemysłowym. "Nie wykluczamy wprowadzenia własnego smartwatcha" - stwierdził wiceprezes TelforceOne.

Żywicki dodał, że grupa na bieżąco odnawia finansowanie bankowe, ale będzie dążyć do obniżenia wskaźników zadłużenia, do czego mają przyczynić się działania zmierzające do wzrostu EBITDA. Wskazał ponadto, że oczekuje widocznej poprawy przepływów operacyjnych w I i II kw. 2015 r. Wiceprezes TelforceOne ocenił ponadto, że na początku bieżącego roku wzrost dolara do złotego nie pomagał, ale zastosowano instrumenty zabezpieczające, które mają przynosić efekty w średnim terminie - po I kw. 2015 r.

Wiceprezes spółki podkreślił również konserwatywne podejście do prezentacji danych finansowych, także odpisów w 2014, co widać w wynikach finansowych za ten okres.

"Nasze finanse badał nowy audytor i chcieliśmy mieć pełne przekonanie, że będziemy mieli konserwatywną prezentację wyników finansowych. W 2015 inwestorzy również mogą być spokojni - dyscyplina będzie utrzymywana, ale nie przewidujemy już znaczącej zmiany na należnościach. Za to rozważamy rekomendację wypłaty dywidendy i mogłaby ona być na poziomie zbliżonym do tej rok temu" - wskazał Żywicki.

Zaznaczył ponadto, że grupa rozpoczęła realizację rozwoju sieci Teletorium w systemie franszyzowym w Europie Środkowej i pierwszy krajem gdzie powstaną stanowiska tej sieci jest Słowacja.

Źródło: ISBnews

TelforceOne: Właściciel marki myPhone planuje otwarcie showroomu we Wrocławiu w połowie bieżącego roku, poinformował agencję ISBnews wiceprezes Wiesław Żywicki.

"W związku z naszymi planami mocniejszego promowania naszych smartfonów z wyższego segmentu, otworzymy showroom na terenie swojego centrum biurowo-dystrybucyjnego we Wrocławiu. Termin jego otwarcia może być zgrany np. z premierą nowego modelu smartfona" - powiedział ISBnews Żywicki.

Źródło: ISBnews

Wirtualna Polska Holding: Zamierza przeprowadzić w II kw. br. pierwszą ofertę publiczną akcji oraz ubiegać się o dopuszczenie i wprowadzenie papierów wartościowych spółki do obrotu na GPW, podała spółka. Spółka chce pozyskać z oferty 80-100 mln zł.

"Oferta obejmie zarówno emisję nowych akcji, z której spółka zamierza pozyskać od 80 do 100 mln zł, jak i sprzedaż części istniejących akcji, stanowiących do 23,5% kapitału zakładowego spółki, przez spółkę European Media Holding S.? r.l. z siedzibą w Luksemburgu (akcjonariusz sprzedający), kontrolowaną przez fundusz Innova Capital i będącą większościowym akcjonariuszem spółki" - głosi komunikat.

Wpływy z emisji nowych akcji spółka zamierza przeznaczyć na finansowanie nowych akwizycji realizowanych w ramach przyjętej strategii grupy oraz na spłatę zadłużenia z tytułu kredytów bankowych, podano również.

"Przeprowadzenie oferty planowane jest na drugi kwartał 2015 roku, przy czym będzie ono uzależnione od warunków rynkowych" - zastrzeżono.

Oferta przeprowadzana będzie wyłącznie na terytorium Polski. Skierowana zostanie do inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych.

Globalnymi koordynatorami oraz zarządzającymi księgą popytu są Pekao Investment Banking oraz UniCredit Bank, oddział w Londynie. Rolę oferującego pełni Pekao Investment Banking. Współprowadzącym księgę popytu jest Dom Maklerski PKO Banku Polskiego. Współmenedżerem oferty jest Dom Maklerski mBanku.

Źródło: ISBnews

T-Mobile Polska, Eurotel: Operator cofa autoryzacje dla 21 Autoryzowanych Punktów Sprzedaży (APS) prowadzonych przez Eurotel, podała spółka.

?Okres wypowiedzenia wynosi w większości przypadków 3 miesiące - na koniec czerwca 2015 roku. Redukcja pozostałej części sieci sprzedaży jest przedmiotem negocjacji z operatorem" - czytamy w komunikacie. Jak zaznaczono w informacji, proces redukcji sieci sprzedaży dotyczy wszystkich sieci działających w ramach T-Mobile Polska. Jego największe nasilenie będzie miało miejsce w II kwartale 2015 roku, zaś kontynuowany będzie do końca 2015 roku.

Źródło: ISBnews

LiveChat Software: Liczba klientów przekroczyła 10 tys., co oznacza realizację, w zakładanym terminie, jednego ze swoich strategicznych celów, poinformował prezes Mariusz Ciepły. Według stanu na 1 kwietnia LiveChat Software miał 10219 klientów - co oznacza, że w ciągu roku zwiększył ich liczbę o 3010. W samym marcu pozyskał 320 klientów netto (wliczając odejścia).
Źródło: ISBnews

Pyszne.pl: Portal chce w bieżącym roku co najmniej podwoić skalę działalności, poinformował agencję ISBnews dyrektor zarządzający i współzałożyciel Pyszne.pl Arkadiusz Krupicz.

"Polacy są gotowi zamawiać jedzenie online. W stosunku do 2013 roku urośliśmy o 100%, taki sam lub większy wzrost zakładamy w tym roku, co znacznie wpłynie na zwiększenie naszego zasięgu rynkowego. Wartość rynku zamówień jedzenia online wynosi ponad 150 mln zł i w ciągu najbliższych kilku lat podwoi się" - powiedział ISBnews Krupicz.

Pyszne.pl jest częścią międzynarodowej grupy Takeaway.com, obecnej w 10 krajach. Liczba zamówień za jej pośrednictwem wynosi miesięcznie ponad 2 mln. "Liczby te będą wzrastały, w miarę jak coraz większa liczba restauracji będzie decydowała się na dołączenie do platform zamówień jedzenia online. Do naszej platformy dołącza miesięcznie ok. 160 restauracji, naszymi partnerami jest obecnie ponad 3000 lokali" - dodał dyrektor Pyszne.pl. Według danych jego firmy, w 2014 r. Polacy najchętniej zamawiali pizzę (25%) oraz kebab (11%).

Źródło: ISBnews

TVN: Uruchomi 16 kwietnia dwa nowe kanały: TVN Meteo Active i TVN Fabuła, poinformowała spółka.

Źródło: ISBnews

CI Games: Złożyło spółce Deck13 Interactive GmbH oświadczenie o wypowiedzeniu umowy zawartej w 2011 roku, podała spółka. Przedmiotem umowy z Deck13 była produkcja gry "Lords of the Fallen".

Źródło: ISBnews

Zortrax: Drukarka 3D Zortrax M200, została uznana za najlepsze urządzenie desktopowe w prestiżowym rankingu serwisu 3DHubs.com. Polski produkt wygrał z 399 innymi urządzeniami z całego świata.

Źródło: spółka

GIEŁDA, EMISJE, M&A:

Sygnity: Wniosło do prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) pismo o uchylenie decyzji wyrażającej zgodę na dokonanie koncentracji polegającej na przejęciu przez Asseco Poland kontroli nad Sygnity, podała spółka w komunikacie przesłanym ISBnews.

?Przedmiotem pisma skierowanego dziś do Prezesa UOKiK jest wniosek o uchylenie decyzji nr DKK-62/2012 z dnia 11 lipca 2012 r. wyrażającej zgodę na dokonanie koncentracji polegającej na przejęciu przez Asseco Poland kontroli nad Sygnity (w oparciu o art. 21 ust 1 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2015 r. poz. 184 t.j.). Przepis ten stanowi, iż Prezes UOKiK może uchylić decyzję koncentracyjną wydaną w oparciu o nierzetelne informacje, za które odpowiedzialni są przedsiębiorcy uczestniczący w koncentracji"- czytamy w komunikacie.

Źródło: ISBnews

Agora: Ogłosiła ofertę zakupu nie więcej niż 1 138 380 akcji własnych, stanowiących łącznie nie więcej niż 2,23% kapitału zakładowego, po cenie 12 zł za akcję, podała spółka. Przyjmowanie ofert sprzedaży akcji rozpocznie się 7 kwietnia, a zakończy 17 kwietnia.

Źródło: ISBnews

Hawe: Powszechne Towarzystwo Inwestycyjne zakończyło negocjacje dotyczące nabycia pakietu akcji Hawe ze względu na brak porozumienia dotyczącego warunków transakcji, poinformowało PTI.

Źródło: ISBnews

Sygnity: Akcjonariusze zdecydowali o utworzeniu kapitału rezerwowego w kwocie 6,237 mln zł w celu nabycia akcji własnych, których łączna wartość nominalna nie przekracza 20% kapitału zakładowego, podała spółka.

Źródło: ISBnews

CI Games: Akcjonariusze zdecydują o przeznaczeniu zysku spółki za rok obrotowy 2014 w kwocie netto 1,02 mln zł na fundusz dywidendowy, wynika z projektów uchwał na walne zwołane na 28 kwietnia.

Źródło: ISBnews

Komputronik: Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) zatwierdziła prospekt emisyjny sporządzony w związku z zamiarem ubiegania się o dopuszczenie do obrotu na rynku regulowanym GPW 1 355 600 akcji serii E spółki o wartości nominalnej 0,10 zł każda, podał Komputronik.

Źródło: ISBnews

Asseco South Eastern Europe: Akcjonariusze zdecydowali o przeznaczeniu na dywidendę kwoty 20,757 mln zł, czyli 0,40 zł na akcję, wynika z uchwał walnego.

Źródło: ISBnews

Elzab: Zwiększył łączną wartość nominalną obligacji pierwszej serii A/2015 do 25 mln zł z 20 mln zł, podała spółka. Papiery emitowane są w ramach programu emisji do kwoty 50 mln zł.

Źródło: ISBnews

MCI: MCI VP X SKA - spółka w 100% zależna od funduszu MCI.PrivateVentures Fundusz Inwestycyjny Zamknięty - sprzeda na rzecz FIP 11 Funduszu Inwestycyjnego Zamkniętego Aktywów Niepublicznych 26.973.328 akcji Netii, stanowiących 7,75% kapitału, za łączną kwotę 158,06 mln zł, podało MCI.

MCI.PrivateVentures Fundusz Inwestycyjny Zamknięty z wyodrębnionym subfunduszem MCI.TechVentures 1.0 (MCI PV), w którym MCI poprzez spółki zależne posiada 72,10% certyfikatów inwestycyjnych, zawarł umowę inwestycyjną, zgodnie z którą MCI PV zobowiązał się do objęcia akcji w podwyższanym kapitale zakładowym niemieckiej spółki Auctionata AG i ich opłacenia wkładem pieniężnym w wysokości 10 mln euro, podało MCI.

Źródło: ISBnews

Software Mind: W celu realizacji polityki sprzedażowej firma nawiązała strategiczne partnerstwo z izraelską firmą Matrix, która będzie promowała oraz wspierała sprzedażowo LiveBank w tym regionie. To partner, który jest największą firmą IT na rynku izraelskim, zatrudniającą 7000 pracowników, realizującą najbardziej innowacyjne i obiecujące projekty m.in. dla sektora bankowo-finansowego.

Źródło: spółka

Cyfrowy Polsat: Akcjonariusze Cyfrowego Polsatu zdecydowali o przeznaczeniu zysku netto za 2014 r. w całości na kapitał zapasowy, wynika z uchwał walnego zgromadzenia.

"Zwyczajne walne zgromadzenie spółki przeznacza zysk netto spółki za rok obrotowy 2014 w wysokości 177 213 590,79 zł w całości na kapitał zapasowy" - czytamy w uchwałach ZWZ.

Decyzja ta była zgodna z rekomendacją zarządu.

W 2014 r. Cyfrowy Polsat wypłacił 0,26 zł dywidendy za akcję.

Źródło: ISBnews

Cyfrowy Polsat: Nabył spółki Teleaudio Dwa - lidera usług Premium Rate oraz InterPhone Service - producenta sprzętu telekomunikacyjnego i elektronicznego za łącznie 35 mln zł, podała spółka.

"Spółki Teleaudio Dwa i InterPhone Service dysponują najnowocześniejszymi w Polsce, stale rozwijanymi i sprawdzonymi technologiami, wieloletnim doświadczeniem biznesowym oraz wysoko rozwiniętymi kompetencjami w obszarze usług dodanych i produkcji, które szybko będziemy mogli wykorzystać w działalności naszej grupy z korzyścią dla naszych klientów" - powiedział prezes Tomasz Gillner-Gorywoda, cytowany w komunikacie.

Teleaudio Dwa prowadzi działalność od 1996 r. i jest wiodącym podmiotem w branży telekomunikacyjnej i teleinformatycznej, specjalizującym się w dostarczaniu usług Premium Rate opartych o technologie SMS/IVR/MMS/WAP, np.: konkursy, loterie, subskrypcje MT, Direct Billing, kody SMS/dostęp do płatnych treści WWW, call center głosowe oraz tekstowe, usługi oparte o transformację głosu (IVR), płatności kartami i przelewami, terminacja ruchu głosowego.

InterPhone Service to fabryka z nowoczesnym parkiem maszynowym zajmująca się produkcją sprzętu telekomunikacyjnego oraz elektronicznego powszechnego użytku, m.in. dekoderów satelitarnych. Mieści się na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej Euro-Park Mielec.

"Fabryka w Mielcu dysponuje nowoczesnym, spełniającym standardy światowe parkiem maszynowych, dzięki czemu z powodzeniem, przy jednocześnie niższych kosztach, będzie naszym centrum produkcji nowych urządzeń, a zakład na warszawskim Targówku przejmie rolę centrum serwisowego" - wyjaśnił członek zarządu ds. technicznych Dariusz Działkowski.

Grupa Cyfrowy Polsat, jako jedyny operator płatnej telewizji w Polsce posiada własną fabrykę dekoderów. W ciągu ponad 7 lat działalności wyprodukowała 13 autorskich modeli odbiorników w łącznej ilości ponad 6 mln sztuk.

Źródło: ISBnews

PRODUKTY, WDROŻENIA, INNE

Comp: Zawarł umowę z Integrated Solutions z grupy Orange Polska na kwotę 25,7 mln zł netto, której przedmiotem jest sprzedaż i dostawa przez spółkę, jako członka konsorcjum, licencji oprogramowania w ramach projektu na "Dostawę i wdrożenie infrastruktury informatycznej i oprogramowania na potrzeby utworzenia informatycznych platform e-usług i aplikacji on-line w środowisku typu Cloud Computing, w tym Informatycznej Platformy Biomedycznej IP-BioMed zorientowanej na potrzeby przedsiębiorstw biomedycznych wraz z wdrożeniem na terenie Medycznego Centrum Przetwarzania Danych DTP we Wrocławiu, podał Comp.

Źródło: ISBnews

Qumak: Zawarł ugodę ze Skarbem Państwa, na mocy której otrzyma od Komendy Głównej Policji 2,7 mln zł, tytułem nieuregulowanej dotąd należności za ostatni etap przebudowy budynku Komendy Głównej Policji, podała spółka.

Źródło: ISBnews

Vivid Games: Od poniedziałku specjalna wersja Godfire: Rise of Prometheus, jako jedna z pierwszych gier na świecie, dostępna jest na urządzenia wyposażone w najnowszy procesor Qualcomm SnapdragonTM 805. Zgodnie z przyjętą strategią, celem Vivid Games jest stałe miejsce w światowej czołówce najbardziej zaawansowanych technologicznie producentów gier na urządzenia mobilne.
Źródło: spółka

Alfa Projekt: Spółka oferująca innowacyjne rozwiązania informatyczne dla usług logistycznych oraz dystrybuująca sprzęt dla branży automatycznej identyfikacji - poszerza swoją ofertę z zakresu technologii bezpieczeństwa o rozwiązanie wspomagające pracę operatorów monitoringu CCTV, które umożliwia lokalizowanie przenośnych urządzeń skanujących wewnątrz obiektów podczas wykonywanych przez nie operacji.

Źródło: spółka

Techdata, Logitech: Światowy lider w segmencie produktów służących cyfrowej rozrywce - Logitech rozpoczyna szeroką współpracę z Tech Datą na rynku polskim. Dla dystrybutora i jego resellerów oznacza to poszerzenie oferty o markowe produkty najwyżej jakości, dla Logitech gwarancję zwiększenia udziału w kluczowych segmentach rynku w Polsce.

Źródło: spółka

Orange, Integrated Solutions: Dostarczyły Grupie VAN usługę UCaaS (Unified Communications as a Service) komunikacji zintegrowanej w chmurze w celu usprawnienia komunikacji pomiędzy pracownikami i oddziałami.

Źródło: spółka

Bloober Team: BRAWL w wersji na konsolę Playstation 4 firmy Sony trafi na rynek jednocześnie w Ameryce i Europie 24 kwietnia 2015 r.

Ponadto BRAWL, A- men i A - men 2 to gry, które trafią do sprzedaży przez platformę dystrybucji cyfrowej firmy Techland.

Źródło: spółka

Woolet: Polski startup realizujący projekt gadżetu w postaci inteligentnego portfela pozyskał na Kickstarterze 332 694 USD.

Źródło: spółka

Asus: Wprowadza na rynek kolejnego laptopa z rodziny ASUSPRO. Biznesowy notebook PU551 to niezawodne i wszechstronne urządzenie, zaprojektowane z myślą o małych i średnich firmach. Jego głównymi atutami są: dwupasmowa łączność Wi-Fi, niewielka waga oraz zaawansowane funkcje ochrony danych. Komputer objęto trzyletnią gwarancją (dwa lata na samą baterię) w systemie On-site. Na samą baterię producent udziela dwa lata gwarancji.

Źródło: spółka

KADRY

Kino Polska TV: Jacek Osadnik nowym szefem marketingu.

Źródło: spółka

INDATA Software: Maciej Plebański powołany na stanowisko Dyrektora ds. Strategii i Rozwoju.

Źródło: spółka

(ISBnews)

Źródło artykułu:ISBnews
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)