Tygodniowy przegląd wiadomości ISBnews z sektora TMT
Warszawa, 25.07.2014 (ISBnews) - Poniżej przedstawiamy przegląd najważniejszych wiadomości z sektora telekomunikacja-media-technologie z okresu 21-25 lipca br.
25.07.2014 | aktual.: 25.07.2014 16:23
BIZNES I FINANSE: RYNEK
Telekomy: Spółki telekomunikacyjne w Polsce naśladują model biznesowy dostawców telewizji kablowej, polegający na łączeniu produktów, uważają analitycy Biura Maklerskiego BESI. Porównanie telekomów stawia Cyfrowy Polsat w roli "top pick", utrzymuje rekomendację "kupuj" dla Orange Polska i najmniej preferuje Netię (zalecenie "neutralnie").
"Polskie telekomy zaczęły powielać model biznesowy telewizji kablowej polegający na łączeniu produktów, jednocześnie starając się bronić swojej bazy klientów i łagodząc spadek przychodów na coraz bardziej konkurencyjnym i nasyconym rynku. Kładą one także nacisk na obniżanie kosztów utrzymania abonenta (niższy wskaźnik rezygnacji) oraz sprzedaż produktów pokrewnych lub droższych (cross-selling i upselling), co może przynieść przyrost średniego przychodu od jednego abonenta (ARPU)" - czytamy w raporcie.
BESI wyjaśnia, że jeśli chodzi o łączenie produktów, głównymi produktami służącymi do różnicowania oferty stały się mobilne usługi szerokopasmowe i usługa płatnej telewizji.
Po porównaniu ofert najważniejszych graczy rynkowych w Polsce, analitycy Biura Maklerskiego BESI zwracają uwagę na Cyfrowy Polsat, który jest "top pickiem" z rekomendacją "kupuj" i zwiększoną ceną docelową akcji do 27,1 zł z 23,8 zł.
"Zdaniem analityków, SmartDOM to bardzo atrakcyjna oferta, którą konkurentom spółki trudno będzie skopiować. Analitycy spodziewają się 50 tys. nowych przyłączeń netto w 2014E i 100 tys. w następnych latach. Oprócz istotnego efektu synergii, niedawne przejęcie przez spółkę Polkomtela daje jej znaczny potencjał łączenia ofert, który powinien umożliwić spółce obronę przychodów ogółem i podniesienie marży EBITDA. Analitycy nie sądzą, aby widoczne upusty cenowe miały negatywny wpływ na marżę EBITDA, ponieważ oferta zachęca do upsellingu w ramach istniejących usług, wywierając pozytywny wpływ na ARPU/klienta, podczas gdy efekt bieżącej synergii kosztowej pozytywnie wpływa na koszty operacyjne (OPEX). Biorąc pod uwagę potencjał wzrostowy spółki, bazujący na łączeniu istniejącej i potencjalnej nowej bazy klientów, analitycy uważają, że Cyfrowy Polsat zasługuje na wyższą premię" - napisało BESI.
Analitycy podtrzymali rekomendację "kupuj" dla Orange Polska, jednak obniżyli cenę docelową akcji spółki do 10,8 zł z 12,6 zł.
"Nowa oferta Orange Polska NJU.mobile odniosła sukces komercyjny, generując najwięcej nowych przyłączeń netto w telefonii komórkowej w ciągu ostatnich 12 miesięcy i pozytywnie wpływając na koszt pozyskania klienta (SAC). BESI spodziewa się, że spółka odzyska swoją pozycję konkurencyjną dzięki efektowi łączenia produktów w Orange Open i NJU.mobile. Silny ruch Orange w stronę łączenia produktów powiększył bazę klientów 3P spółki w 1Q14 o 50 proc. rok do roku, co ma również pozytywny wpływ na średni przychód od jednego abonenta szerokopasmowego (ARPU) (+1,5 proc. RDR w 1Q14). Analitycy postrzegają potencjalną deregulację rynku hurtowego dostępu do internetu (BSA) w 76 gminach jako lekko pozytywną dla spółki, ponieważ umożliwiłaby jej bardziej efektywne konkurowanie z telewizją kablową, która obecnie dominuje na tych obszarach" - czytamy dalej.
Spółką najmniej preferowaną przez BESI jest Netia. Analitycy redukują rekomendację do "neutralnie" i obniżają cenę docelową akcji do 5,4 zł z 5,8 zł.
"Chociaż Netia modernizuje swoją sieć do standardu NGA, jej baza klientów B2C rośnie tylko w obszarze telewizji, a jej wielkość, zdaniem BESI, nadal jest poniżej zadowalającego poziomu. Jednocześnie spółka broni swojej bazy B2B, charakteryzującej się wysoką marżą, kosztem silnego obniżenia ARPU (-16 proc. RDR w 1Q14). Zdaniem BESI, głównym czynnikiem stanowiącym o atrakcyjności Netii jest jej stosunkowo hojna polityka dystrybucji zysków, ze stopą dywidendy na poziomie 8 proc. Jednak obecnie w centrum uwagi znajduje się możliwość ewentualnego przejęcia, po niedawnym złożeniu przez Vectrę, drugiego co do wielkości operatora telewizji kablowej w Polsce, oferty na 33 proc. udziałów w Netii, po 5,41 zł za akcję. Biorąc pod uwagę skalę efektu synergii w następstwie przejęcia, zarówno po stronie przychodów jak i kosztów, wycena 5,41 zł za akcję jest zbyt niska. Model wyceny BESI sugeruje 6,7-6,8 zł za akcję, w zależności od scenariusza podziału spółki" - napisało BESI.
Źródło: ISBnews
MMS: W 2013 roku użytkownicy sieci mobilnych w Polsce wysłali łącznie ponad 445 mln wiadomości MMS, jest to o 54 mln więcej niż w roku poprzednim. Oznacza to wzrost o 13,8%, w odniesieniu do zwykłych SMS-ów, których Polacy według raportu UKE wysłali praktycznie tyle co w 2012 roku (wahania poniżej 1%). Taka sytuacja miała miejsce mimo rosnącej popularności komunikatorów mobilnych oraz coraz tańszych połączeń głosowych. Oznacza to, że popularność SMS-ów biznesowych uzupełnia ruch wygenerowany w latach ubiegłych przez konsumentów indywidualnych.
Źródło: SerwerSMS
Kablówki i platformy: 30% widzów kablówek i platform rozważa rezygnację, co piąty widz telewizji naziemnej myśli o płatnej TV, wynika z raportu domu mediowego MEC "Projekt Cyfrowizja", przeprowadzonego w rocznicę wyłączenia analogowych nadajników telewizyjnych.
Klienci kablówek i platform najbardziej narzekają na ceny i nieciekawe kanały z ofert operatorów, a dla blisko połowy rozważających zmianę powodem może być też pojawienie się naziemnej telewizji cyfrowej.
Według Nielsena (ośrodek badawczy) odsetek gospodarstw z płatną telewizją sięga obecnie 67,7 proc., w tym: 30,8 proc. kablowych i 35,9 proc. satelitarnych.
Źródło: wyborcza.biz
BIZNES I FINANSE: SPÓŁKI
Arteria: Chce mieć docelowo ok. 20 punktów sprzedaży kar kredytowych różnych banków, poinformował prezes grupy Marcin Marzec. Liczy, że drugie półrocze będzie udane dla grupy.
"Dużą nadzieję pokładamy w projekcie dotyczącym sprzedaży kart kredytowych poszczególnych banków. Po spadku stawki interchange rynek ten zyskał nowe perspektywy do wzrostów. Mamy na nim dużo doświadczeń, bo od wielu lat współpracujemy z Bankiem Handlowym. Teraz testujemy projekt, by w jednym punkcie sprzedawać karty kilku banków. Obecnie mamy dwie takie testowe lokalizacje, a do końca roku może ich być 8. Z kolei docelowo chcielibyśmy ich mieć ok. 20" - powiedział Marzec w rozmowie z "Parkietem".
W jego ocenie, drugi kwartał był dla spółki udany, a przychody i zyski poszły w górę o kilka procent, a II półrocze zapowiada się bardzo dobrze i ma być lepsze od pierwszego.
Obecnie grupa ma w Warszawie ponad 300 stanowisk call center i tu rozwija m.in. usługę dzwonienia na rynki wschodnie, w tym do Rosji, czy na Ukrainę. Ponadto rozpoczęła operacyjną działalność nowego call center w Sosnowcu.
"Teraz mamy cztery lokalizacje: w Warszawie, Sosnowcu i dwa call center w Rudzie Śląskiej. Obecnie w Sosnowcu mamy prawie 100 stanowisk, a planujemy mieć ich tam 400. Łącznie w Grupie Arteria ma ich docelowo 1600 w 2015" - przypomniał prezes Arterii.
Źródło: ISBnews
Point Group: Z punktu widzenia biznesowego obecnie nie ma bezpośredniego zagrożenia dla bieżącej działalności Platformy Mediowej Point Group (PMPG), wydawcy "Wprost", uważa rada nadzorcza spółki. Jej przedstawiciele podkreślili w specjalnym oświadczeniu, że przeprowadzona w Grupie restrukturyzacja pozwoliła zbudować zdrowy fundament i nie widzą problemów z realizacją prognoz finansowych.
"W ocenie rady nadzorczej, postępowanie redakcji tygodnika 'Wprost'', uwiarygadnia tytuł wobec najważniejszej grupy odbiorców - wobec czytelników. A to w długiej perspektywie będzie miało największe znaczenie dla tygodnika oraz jego wydawcy - bo to czytelnicy właśnie stanowią o sile tytułu. Wierzymy, że PMPG umacnia także swoje postrzeganie wśród swoich interesariuszy, ze szczególnym uwzględnieniem akcjonariuszy spółki" - konkluduje RN.
Źródło: ISBnews
P4: Operator sieci Play, osiągnął poziom 44% pokrycia populacji kraju siecią 4G LTE, poinformował członek zarządu operatora Bartosz Dobrzyński.
Sieć Play w tej technologii dostępna jest już w 435 miejscowościach w Polsce.
Źródło: ISBnews
Lendico.pl: Wartość zapytań pożyczkowych wniesionych za pośrednictwem platformy Lendico.pl sięgnęła 66,8 mln zł w cztery miesiące po jej starcie, poinformował agencję ISBnews jeden z założycieli i dyrektor zarządzający Lendico Dominik Steinkühler. Utrzymanie dynamiki wzrostu po pierwszym roku dałoby zapytania o wartości 200 mln zł.
"Wartość zapytań pożyczkowych na Lendico.pl przekroczyła 66,8 mln zł. Gdybyśmy utrzymali taką dynamikę wzrostu, po pierwszym roku byłoby to aż 200 mln zł. Jak na polskie warunki, byłby to imponujący wynik. Liczby pokazują, że Polacy chcą korzystać z pożyczek społecznościowych, które są bezpieczne. Lendico bardzo dokładnie weryfikuje sytuację finansową pożyczkobiorców, by zminimalizować ryzyko niespłacenia rat" - powiedział ISBnews Steinkühler.
Lendico.pl wystartowało w marcu 2014 roku. Polska była trzecim krajem, w jakim pojawiła się ta platforma pożyczek społecznościowych, tuż po uruchomieniu usługi w Niemczech i Hiszpanii.
W Polsce za pośrednictwem Lendico.pl pożyczkobiorcy najchętniej występowali o finansowanie związane z konsolidacją zadłużenia (ponad 27%), remontami (18,42%) oraz różnego rodzaju sprzętami AGD i RTV i leczeniem (ponad 5% dla obu pozycji).
Średnia wysokość wniosku pożyczkowego opiewa na kwotę blisko 11,4 tys. zł, przy maksymalnej możliwej wynoszącej 50 tys. zł. Średni czas spłaty pożyczki to 38 miesięcy. Kwota, jaką średnio przeznaczają użytkownicy na inwestycję wynosi 526 zł.
Źródło: ISBnews
Orange Polska: Odnotowało 94 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2014 r. wobec 76 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
"W II kw. utrzymaliśmy w większości obszarów dobre wyniki komercyjne, osiągając jednocześnie solidne wyniki w zakresie przychodów, rentowności i przepływów pieniężnych. Oferta konwergentna Open nadal dobrze się sprzedaje, liczba klientów komórkowych w segmencie post-paid w dalszym ciągu rosła, a przy tym ograniczyliśmy utratę stacjonarnych łączy głosowych do zaledwie 1,1%" - skomentował prezes spółki Bruno Duthoit, cytowany w komunikacie.
Zysk operacyjny wyniósł 200 mln zł w II kw. wobec 218 mln zł zysku rok wcześniej. Skorygowana EBITDA wzrosła w tym czasie do 1.040 mln zł z 990 mln zł rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 3.084 mln zł w II kw. 2014 r. wobec 3.303 mln zł rok wcześniej.
"Spadek odzwierciedla utratę przychodów (107 mln zł) w wyniku decyzji regulacyjnych, głównie obniżki stawek MTR1. Z wyłączeniem wpływu regulacji, spadek przychodów został ograniczony do 70 mln zł, tj. 2,2% rok-do-roku, wobec 159 mln zł (5%) w poprzednim kwartale" - czytamy w komentarzu spółki do wyników.
Orange zwraca uwagę, że na poprawę wyników złożyły się przede wszystkim dwa czynniki.
"Po pierwsze, przychody z usług mobilnych, z wyłączeniem wpływu regulacji, wzrosły o 1,7% w ujęciu rocznym, do czego przyczyniło się wprowadzenie ratalnej sprzedaży urządzeń mobilnych, (co znacznie zwiększyło przychody ze sprzedaży sprzętu) oraz przyrost liczby klientów, co łącznie zrównoważyło presję cenową. Drugim czynnikiem pozytywnie oddziałującym na przychody był wzrost pozostałych przychodów o 16 mln zł rok-do-roku, który w większości wynikał z realizacji szerokopasmowych projektów infrastrukturalnych we współpracy z władzami samorządowymi" - czytamy dalej w materiale.
W okresie I-II kw. 2014 r. spółka miała 365 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 157 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 6.079 mln zł w porównaniu z 6.570 mln zł rok wcześniej.
Źródło: ISBnews
Orange Polska: Po wynikach za I półr. br. podtrzymał cel w zakresie organicznych przepływów pieniężnych na cały 2014 rok, podała spółka.
"Organiczne przepływy pieniężne w I półroczu w wysokości 482 mln zł, +83 mln zł rok-do-roku; potwierdzony cel całoroczny w zakresie organicznych przepływów pieniężnych" - czytamy w komentarzu do wyników.
Zarząd podawał wcześniej, że spodziewa się, iż organiczne przepływy pieniężne będą w 2014 roku co najmniej stabilne względem roku 2013 (1,1 mld zł), z wyłączeniem zdarzeń jednorazowych: (i) wydatków na odnowienie istniejących licencji, (ii) wydatków na nowe częstotliwości, (iii) ewentualnych płatności kary z Komisji Europejskiej lub innych roszczeń i sporów.
Orange Polska podało też w prezentacji wynikowej, że capex wyniósł 404 mln zł w samym II kw. br. (spadek o 10,6% r/r) i 778 mln zł w całym I półroczu (spadek o 8,7% r/r), co było zgodne z całoroczną prognozą, która zakłada poniżej 1,8 mld zł nakładów inwestycyjnych (z wyłączeniem jednorazowych kosztów spektrum).
Spółka podawała wcześniej, że oczekuje, iż w II poł. 2014 r. spadek przychodów ulegnie znacznemu spowolnieniu, podczas gdy w I poł. oczekiwała jeszcze dużego wpływu ubiegłorocznych obniżek stawek MTR. "Trend został podtrzymany, oczekujemy, że spadek spowolni w II półr." - czytamy w prezentacji.
Źródło: ISBnews
Orange Polska: Przychody z usług telefonii stacjonarnej spadły o 8,6% r/r do 2.806 mln zł w I poł. 2014 r., podał operator.
Przychody z samego dostępu wąskopasmowego spadły o 14,1% r/r do 1.027 mln zł, zaś z dostępu wąskopasmowego, TV i VoIP zmniejszyły się o 0,7% do 836 mln zł.
Jednocześnie liczba stacjonarnych łączy głosowych (rynek detaliczny) spadła o 5,1% r/r do 4,63 mln.
"Na wskaźniki dotyczące segmentu stacjonarnego w dalszym ciągu pozytywnie wpływało łączenie produktów w pakiety oraz konwergencja. Ewolucja liczby klientów telefonii stacjonarnej uległa dalszej poprawie: utrata łączy netto została ograniczona do -52 tys. w II kw. 2014 wobec -56 tys. w I kw. 2014 oraz -95 tys. w II kw. 2013" - czytamy w komentarzu.
Detaliczne ARPU z usług głosowych telefonii stacjonarnej spadło w I półr. br. o 5,8% r/r do 42,1 zł, zaś ARPU z usług dostępu szerokopasmowego, telewizji i VoIP zwiększyło się w tym okresie o 0,8% r/r i wyniosło 60,4 zł, podał też telekom.
Według szacunków Orange Polska, na koniec czerwca 2014 r. penetracja telefonią stacjonarną w Polsce wynosiła 22,5% wobec 23,0% na koniec grudnia 2013 r.
"Główną przyczyną spadku była rosnąca popularność usług mobilnych. W Polsce, podobnie jak w pozostałych krajach, w których rozwój telefonii komórkowej rozpoczął się przy niskiej penetracji telefonii stacjonarnej, telefonia komórkowa jest w dużej mierze usługą substytucyjną wobec telefonii stacjonarnej. Trend spadkowy dotyczy także linii oferowanych w ramach regulowanych usług hurtowych (WLR i LLU)" - czytamy w raporcie spółki.
Źródło: ISBnews
Orange Polska: Przychody z usług telefonii komórkowej wyniosły 2.894 mln zł w I poł. 2014 r. wobec 3.123 mln zł rok wcześniej, podał telekom. Orange szacuje, że wskaźnik penetracji rynku telefonii komórkowej wyniósł 148% na koniec czerwca br.
Przychody z usług głosowych spadły w tym czasie o 11,1% r/r do 1.603 mln zł, zaś przychody z usług przesyłu danych, wiadomości, treści oraz M2M wzrosły o 6,8% r/r i wyniosły 936 mln zł, podano w raporcie. Sprzedaż sprzętu do telefonii komórkowej także przyniosła wzrost przychodów - o 9,6% r/r do 153 mln zł.
Liczba klientów komórkowych wzrosła o 3,4% r/r i wyniosła 15,46 mln na koniec czerwca 2014 r., przy czym liczba klientów Orange Open (usługa ta składa się z telefonii stacjonarnej i komórkowej) zwiększyła się do 418 tys. użytkowników z 125 tys. rok wcześniej.
"Tempo wzrostu liczby klientów komórkowych utrzymało się na wysokim poziomie 3,4% rok-do-roku. W 2 kw. Orange Polska pozyskała netto 99 tys. klientów abonamentowych, co przełożyło się na wzrost liczby klientów w tym segmencie o 7% rok-do-roku. Kwartalny przyrost liczby klientów mobilnego dostępu do Internetu (+86 tys.) był najwyższy w historii" - czytamy w komentarzu do wyników.
Liczba klientów post-paid wzrosła o 7,0% r/r do 7,46 mln, a usług pre-paid zwiększyła się o 0,3% r/r do 8,00 mln.
"Utrzymująca się presja cenowa (głównie na rynku biznesowym) oraz rosnąca popularność ofert bez telefonu (SIMO) przyczyniły się do spadku ARPU o 9% rok-do-roku (przy czym względem 1 kw. wskaźnik ten był stabilny)" - czytamy dalej.
Zagregowane ARPU z usług telefonii komórkowej (poza Grupę) wyniosło 32,0 zł wobec 35,5 zł rok wcześniej.
Spółka zwraca też uwagę, że udział trzech wiodących operatorów w rynku zmniejszył się pod względem liczby klientów na rzecz P4 (sieć Play).
"Zanotowano spadek z 81% do 79%, porównując stan na koniec czerwca 2014 r. z analogicznym okresem 2013 r. Udział Orange Polska w rynku telefonii komórkowej wyniósł na koniec czerwca 2014 r. 27,3% pod względem liczby kart SIM" - napisano w raporcie.
Źródło: ISBnews
Orange Polska: Liczba stacjonarnych dostępów szerokopasmowych (rynek detaliczny) spadła o 1,6% r/r do 2,28 mln w I poł. 2014 r., zaś liczba mobilnych dostępów szerokopasmowych - zwiększyła się o 22,2% r/r do 1,32 mln, podał operator.
W I poł. 2014 liczba klientów usług TV wzrosła o 3,0% r/r do 720 tys., podano w komentarzu do wyników. Liczba klientów 3P (internet, TV i VoIP) zwiększyła się w tym okresie o 22,0% r/r do 383 tys., podano także.
Według szacunków Orange Polska, penetracja usług dostępu szerokopasmowego do internetu w populacji wzrosła do 18,9% na koniec czerwca br. z 18,6% rok wcześniej. Całkowita liczba łączy szerokopasmowego internetu jest szacowana na 7,27 mln wobec 7,17 mln rok wcześniej, zaś udział ilościowy Orange Polska spadł w tym okresie odpowiednio do 31,5% z 32,3%.
Zgodnie z szacunkami telekomu, całkowita liczba linii stacjonarnego szerokopasmowego dostępu do internetu w Polsce na koniec I półrocza 2014 r. była wyższa o 0,6% względem końca 2013 r.
"Oznacza to, że w porównaniu z I półroczem 2013 r. (wzrost o 0,7% względem grudnia 2012 r.) rynek ten rósł wolniej. W znacznym stopniu jest to wynik popularyzacji mobilnego dostępu do internetu, który w zależności od opcji cenowej, może mieć zarówno charakter substytucyjny względem Internetu stacjonarnego jak i komplementarny" - czytamy w raporcie spółki.
Poziom penetracji stacjonarnym dostępem szerokopasmowym w populacji Polski na koniec czerwca 2014 r. wyniósł 18,9% wobec 18,8% na koniec 2013 r., podał także Orange Polska.
"Według szacunków Grupy, wartość rynku usług stacjonarnego szerokopasmowego dostępu do internetu wzrosła w I półroczu 2014 r. o 1,5% w stosunku do I półrocza 2013 r., podczas gdy w roku ubiegłym analogiczny wzrost wynosił 6,0%. Tempo wzrostu wartości rynku było wyższe niż tempo wzrostu ilości dostępów - to przede wszystkim wynik wzrostu średniego miesięcznego ARPU, co wynika z widocznego zjawiska migracji klientów na wyższe prędkości przy stopniowym zwiększaniu ARPU z usługi, przy równoczesnym zwiększaniu ARPU na klienta poprzez dosprzedaż dodatkowych usług" -napisano dalej w materiale.
Telekom zwraca też uwagę, że "nie maleje" presja konkurencyjna ze strony operatorów telewizji kablowych (CATV), których udział w rynku konsekwentnie rośnie - jest szacowany na ok. 32,9% w ujęciu ilościowym i na ok. 31,2% w ujęciu wartościowym (w II kw. 2014 r.), wobec 31,7% udziału ilościowego i 29,9% w wartości rynku w analogicznym okresie 2013 r.
"Wzrost udziału CATV jest wynikiem popularności ofert pakietyzowanych, których sprzedaż opiera się na silnej pozycji operatorów kablowych na rynku telewizyjnym. Jest to związane również z możliwościami CATV w zakresie oferowania wyższych prędkości dostępu do internetu bez podnoszenia cen, co wpływa na wzrost średnich prędkości łączy, jak również oczekiwań klientów w tym zakresie" - tłumaczy Orange.
Źródło: ISBnews
Orange Polska: Podpisał 4-letnią umowę na dostarczenie usług transmisji danych w Ministerstwie Sprawiedliwości (MS). Wartość kontraktu to 14,24 mln zł, podała spółka. Sieć WAN połączy sądy apelacyjne, sądy okręgowe, sądy rejonowe, a także podstawowy i zapasowy ośrodek przetwarzania danych resortu.
"Zapewnienie ciągłości pracy tak kluczowych systemów, jak system Nowej Księgi Wieczystej czy Krajowy Rejestr Sądowy, to duża odpowiedzialność. Taki projekt wymaga dostarczenia usług telekomunikacyjnych o najwyższych parametrach. Jestem przekonany, że mając do dyspozycji jedną z najlepiej rozwiniętych infrastruktur technicznych w kraju, spełnimy wymagania resortu" - powiedział dyrektor sprzedaży do klientów kluczowych i korporacyjnych Orange oraz prezes Integrated Solutions Leszek Hołda, cytowany w komunikacie.
Do stycznia 2015 roku Orange Polska uruchomi w 508 jednostkach resortu sprawiedliwości jednolitą i bezpieczną sieć transmisji danych, opartą o rozwiązanie IP MPLS z przepływnościami łączy od 1 do 300 Mbps. Sieć obsłuży rejestry sądowe, systemy informatyczne i bazy danych działające w resorcie. Zabezpieczy też lokalne potrzeby sądów powszechnych w zakresie transmisji danych, podano również.
Na bazie sieci Orange będą działały m.in. Rejestr Zastawów, Punkty Przyjmowania Ogłoszeń Monitora Sądowego i Gospodarczego, Punkty Informacyjne Krajowego Rejestru Karnego czy Elektroniczne Postępowanie Upominawcze. Sieć WAN zapewni też transmisję dla wdrażania, utrzymania i rozwoju Zintegrowanego Systemu Rachunkowości i Kadr, poczty centralnej, Portalu Informacyjnego, Elektronicznego Potwierdzenia Odbioru, wymiany danych w postaci elektronicznej między sądami a prokuraturami i dla innych systemów resortowych.
Źródło: ISBnews
CD Projekt: GOG, spółka w 100% zależna, wypłaci spółce-matce 2,7 mln USD dywidendy z zysku za 2013 r., podał CD Projekt.
Źródło: ISBnews
Qumak: Data Techno Park odstąpiła od umowy w zakresie zobowiązań niewykonanych, obejmujących część 1 zamówienia na dostawę infrastruktury informatycznej na potrzeby Medycznego Centrum Przetwarzania Danych DTP we Wrocławiu. Do dnia odstąpienia spółka zrealizowała umowę w znacznej części, wartość zrealizowanych prac i usług wynosi 46,98 mln zł brutto. Zawarto porozumienie, w którym dokonano rozliczenia wzajemnych zobowiązań stron z tytułu prac dotychczas zrealizowanych. Zamawiający oświadczył, że odstąpienie od umowy w części niewykonanej nastąpiło wskutek decyzji o ograniczeniu finansowania inwestycji realizowanej w ramach projektu współfinansowanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości.
Źródło: spółka
GIEŁDA, EMISJE, M&A:
Vectra, Netia: Vectra zmieniła cenę w wezwaniu na akcje Netii na 5,41 zł do 29 lipca i 5,11 zł od 30 lipca do 5 sierpnia, podał pośredniczący Unicredit CAIB Poland.
"Począwszy od dnia 23 lipca 2014 r. do dnia 29 lipca 2014 r. (włącznie) cena za jedną akcję spółki będzie wynosić 5,41 zł, natomiast począwszy od dnia 30 lipca 2014 r. do dnia 5 sierpnia 2014 r. (włącznie) cena za jedną akcję spółki będzie wynosić 5,11 zł" - czytamy w komunikacie.
Jednocześnie wzywający nie planuje dalszych zmian warunków wezwania, w tym również przedłużenia okresu przyjmowania zapisów na sprzedaż akcji spółki, zatem ostatnim dniem ich przyjmowania pozostaje 5 sierpnia 2014, podano także.
Na początku lipca Vectra ogłosiła wezwanie do zapisywania się na sprzedaż 114,81 mln akcji, stanowiących 33% kapitału Netii, po cenie 5,31 zł za sztukę.
Źródło: ISBnews
Netia: Kontrolowana przez Zbigniewa Jakubasa Mennica Polska sukcesywnie skupuje akcje Netii na giełdzie dotychczas po cenie 5,49-5,50 zł, czyli powyżej oferty Vectry w wezwaniu (5,41 zł do 29 lipca) i uważa, że jest najlepszym partnerem do rozmów z funduszami, które rozważałyby sprzedaż pakietu Netii, poinformował prezes Mennicy Polskiej Grzegorz Zambrzycki.
"Mamy środki na dalszy zakup akcji Netii i nadal je kupujemy sukcesywnie na giełdzie, dotychczas po cenie 5,49-5,5 zł, a więc przekraczającej cenę oferowaną obecnie w wezwaniu. Jeśli którykolwiek z aktualnych inwestorów, w tym przede wszystkim funduszy, chciałby sprzedać akcje, to jesteśmy najlepszym partnerem, aby takie rozmowy prowadzić" - powiedział Zambrzycki w rozmowie z "Parkietem".
Wcześniej Jakubas zadeklarował, że nie odpowie na wezwanie na Vectry i nie spodziewałby się jego powodzenia. Inwestor kupował akcje Netii po około 5,4 zł za sztukę, gdy papiery notowane były jeszcze z prawem do dywidendy w wysokości 42 gr na akcję.
Źródło: ISBnews
Comp: Zarząd zdecydował o zwiększeniu wielkości limitu pierwszej emisji obligacji w ramach programu o maksymalnej wartości 50 mln zł o 6 mln zł tj. do 36 mln zł , poinformowała spółka.
Źródło: ISBnews
Cube.ITG: Akcjonariusze zdecydują o upoważnieniu zarządu do podwyższenia kapitału zakładowego poprzez emisję nie więcej niż 2,32 mln nowych akcji kolejnych serii w ramach kapitału docelowego, wynika z projektów uchwał na walne zgromadzenie zwołane na dzień 14 sierpnia.
Źródło: ISBnews
Wolters Kluwer, LexisNexis: Legal & Regulatory Division firmy Wolters Kluwer poinformował dziś o podpisaniu umowy, na mocy której nabędzie od koncernu Reed Elsevier część prawną LexisNexis Polska.
Źródło: spółka
Netmedia: Spółka zapowiedziała dalszą konsolidację rynku usług turystycznych. W 2013 r., spółka eTravel dedykowana w Grupie do działania na rynku turystycznym przejęła konkurencyjną StayPoland, a w styczniu 2014 r. została operatorem serwisu Lataj.pl, jednego z liderów sprzedaży biletów lotniczych online.
Źródło: spółka
KADRY
Facebook: Marcin Bruś przestaje pełnić funkcję szefa polskiego biura serwisu. Kierował nim prawie dwa lata.
Źródło: wyborcza.biz
Cisco: Norm DePeau objął stanowisko dyrektora Cisco Global Support Center w Krakowie. Będzie kierował pracą ponad 400 osób zatrudnionych obecnie w krakowskim biurze Cisco, należącym do sieci centrów wsparcia rozmieszczonych na całym świecie. Centrum świadczy usługi wsparcia technicznego i biznesowego dla klientów, partnerów oraz pracowników Cisco w regionie EMEAR (Europa, Bliski Wschód, Afryka, Rosja), obejmując zakresem działań takie działy firmy jak Cisco Services, dział finansowy, IT, operacyjny i inne.
Źródło: spółka
PRODUKTY, WDROŻENIA, INNE
Orange Polska: Od połowy sierpnia operator będzie chciał zwiększyć miesięczny limit przesyłu danych w nju mobile do 3 GB z 1 GB obecnie.
Źródło: spółka
Polkomtel: Operator odświeżył swój serwis internetowy.
Zmianie uległ regulamin promocji ?Limit nocny". Wielkość limitu podniesiona zostaje na 100 GB w jednym okresie rozliczeniowym i obowiązuje on w godzinach 1:00 - 7:00.
Źródło: spółka
T-Mobile, PKP IC: Pasażerowie EIC Słowacki kursującego na trasie między Warszawą i Poznaniem, mogą korzystać z Wi-Fi dostarczonego przez T-Mobile Polska.
Źródło: spółka
Intel: Procesory Intel Haswell Refresh przyjęły się na rynku. Z danych Agito.pl, jednego z największych sklepów internetowych w Polsce wynika, że klienci dobrze przyjęli odświeżoną wersję procesorów Intel do komputerów stacjonarnych. Od dnia premiery sprzedaż utrzymuje się na wysokim poziomie i dorównuje wynikom poprzedników.
Źródło: Agito
Cisco, Pioneers: Rozpoczęły, po raz pierwszy w Europie, przyjmowanie zgłoszeń do programu Cisco Entrepreneurs in Residence (EIR). Celem programu jest wspieranie młodych, innowacyjnych firm zajmujących się zagadnieniami dotyczącymi Internetu Wszechrzeczy, bezpieczeństwa, centrów danych, big data czy inteligentnych miast.
Źródło: spółka
ABC Data: Kasety i kartridże do drukarek laserowych i atramentowych Colorovo uzyskały certyfikat TÜV.
Źródło: spółka
Netia: Wzbogaciła ofertę rozwiązań dla klientów korporacyjnych o usługę, która zabezpiecza przed atakami DDoS (Distributed Denial of Service).
Źródło: spółka
InsERT: Vital - producent i dystrybutor pieczywa oraz wyrobów cukierniczych - optymalizuje swoją działalność i zdobywa nowe rynki zbytu, korzystając z ERP Navireo firmy InsERT. Wdrożenie systemu zautomatyzowało m.in. wprowadzanie zamówień od odbiorców, w tym ze 150 sklepów sieci Biedronka.
Źródło: spółka
Action Europe: Niemiecka spółka z grupy Action została autoryzowanym dystrybutorem produktów Antec, Xlyne, EVGA i Digitus.
Źródło: spółka
Kingston Digital Europe Co LLP: Wprowadza na rynek dysk SSDNow V310. Dzięki wykorzystaniu kontrolera Phison 3108, nowy dysk Kingstona jest 10-krotnie szybszy niż nośniki HDD 7200RPM. 960GB pojemności zapewni wystarczającą ilość miejsca na ulubione filmy, muzykę, gry i wszelkie pliki i aplikacje.
Źródło: spółka
GTS Central Europe (GTS): Dostawca zintegrowanych rozwiązań telekomunikacyjnych oraz centrum danych w Europie Środkowej i Wschodniej, wprowadził nową usługę GTS Unified Communications (UC). Umożliwia ona korzystanie z usług głosowych, wideo i czatu w ramach jednego rozwiązania.
Źródło: spółka
(ISBnews)