Tylu pasażerów poleci z Radomia. Ambitne plany spaliły na panewce

W nadchodzącym sezonie, trwającym od końca marca do końca października, z lotniska w Radomiu poleci maksymalnie 90 tys. osób - wskazuje Rynek Lotniczy. To wynik daleki od założeń. Już w 2024 r. port miał odprawić około 450 tys. pasażerów.

Puste lotnisko w RadomiuPuste lotnisko w Radomiu
Źródło zdjęć: © East News | Tomasz Jastrzebowski/REPORTER
Adam Sieńko
oprac.  Adam Sieńko

Modernizacja lotniska w Radomiu kosztowała około 800 mln zł. Tuż po otwarciu portu w kwietniu 2023 r. tłumaczono, że lotnisko odciąży warszawskie Okęcie, które zbliża się do granic swojej przepustowości.

W pierwszych ośmiu miesiącach działalności radomski port miał obsłużyć 250 tys. pasażerów. W 2024 r. zakładano, że z obiektu skorzysta 450 tys. osób. W rzeczywistości przez lotnisko "przewinęło się" odpowiednio 103 tys. i 112 tys. podróżnych.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Biedronka w Polsce droższa od słowackiej? Porównaliśmy ceny

Wiele wskazuje na to, że nie inaczej będzie w 2025 r. Serwis rynek-lotniczy.pl policzył, że przepustowość samolotów, które pojawią się w Radomiu między marcem a październikiem to 90 tys. miejsc.

Oznacza to, że w tym czasie port nie będzie w stanie przyjąć więcej pasażerów. Może się za to okazać, że podróżnych będzie mniej, jeżeli samoloty nie będą latały wypełnione w 100 proc. Maszyny będą należały do jednego z trzech operatorów obecnych w Radomiu - Wizz Aira, Enter Aira i PLL LOT.

"W wysokim sezonie, czyli od początku lipca do końca sierpnia, radomskie lotnisko najbardziej będzie zapracowane w soboty, kiedy realizowane będzie trzy rotację, czyli sześć lotów" - wskazuje serwis.

Perspektywy Radomia

"Szanse na przejęcie ruchu "warszawskiego" będą tylko wtedy, gdy wyczerpie się przepustowość Lotniska Chopina oraz Modlina i nie powstanie do tego czasu nowe lotnisko dla Warszawy. Wówczas rzeczywiście wielkość ruchu w Radomiu mogłaby wzrosnąć na tyle, że stałoby się ono rentowne" - prognozował dr Adam Hoszman z Instytutu Infrastruktury, Transportu i Mobilności w Szkole Głównej Handlowej.

Dr Hoszman podkreślał, że Warszawa-Radom to port lotniczy zorientowany na tanie i czarterowe linie lotnicze, dlatego "służyć będzie głównie turystyce wyjazdowej i trudno sobie wyobrazić, że mógłby w istotny sposób przyciągać inwestycje do południowego Mazowsza".

Źródło artykułu: WP Finanse

Wybrane dla Ciebie

Zamienią ulicę w deptak? Mieszkańcy mają dość nocnych rajdów
Zamienią ulicę w deptak? Mieszkańcy mają dość nocnych rajdów
Gminy zmieniają zasady segregacji odpadów. Koniec z "za darmo"
Gminy zmieniają zasady segregacji odpadów. Koniec z "za darmo"
Lotnisko w Radomiu pustoszeje. W zimę tylko jeden kierunek
Lotnisko w Radomiu pustoszeje. W zimę tylko jeden kierunek
Zamykają sklep za sklepem. Słynna szwedzka sieć znika w oczach
Zamykają sklep za sklepem. Słynna szwedzka sieć znika w oczach
Jazda autobusami za darmo. Chcą, by mieszkańcy porzucili samochody
Jazda autobusami za darmo. Chcą, by mieszkańcy porzucili samochody
Ile sklepów może jeszcze otworzyć Żabka? Padła liczba
Ile sklepów może jeszcze otworzyć Żabka? Padła liczba
Legalizacji nie będzie. Pismo z rządu nie pozostawia wątpliwości
Legalizacji nie będzie. Pismo z rządu nie pozostawia wątpliwości
Tony jagód z Ukrainy jechały do Polski. Oto co wykryły służby
Tony jagód z Ukrainy jechały do Polski. Oto co wykryły służby
Polak wygrał w Eurojackpot. Oto gdzie kupił szczęśliwy kupon
Polak wygrał w Eurojackpot. Oto gdzie kupił szczęśliwy kupon
Ciąg dalszy afery z Allegro. Wpis krąży po internecie. Firma komentuje
Ciąg dalszy afery z Allegro. Wpis krąży po internecie. Firma komentuje
Rząd bierze się za kolejny alkohol. Producenci krytykują wzrost akcyzy
Rząd bierze się za kolejny alkohol. Producenci krytykują wzrost akcyzy
Masz stare dokumenty z czasów PRL? Mogą być warte 20 tys. zł
Masz stare dokumenty z czasów PRL? Mogą być warte 20 tys. zł