Tysiące firm musi kupić e‑podpis
Od 2015 r. płatników podatków dochodowych od osób fizycznych i prawnych czekają zmiany. Będą mogli wysyłać deklaracje do urzędu skarbowego tylko przez internet - o konsekwencjach nowych regulacji pisze "Dziennik Gazeta Prawna".
25.02.2014 | aktual.: 15.08.2016 18:42
Podmioty, które co roku przesyłają fiskusowi formularze PIT i CIT, będą się musiały zaopatrzyć w elektroniczny podpis kwalifikowany. Będzie on konieczny do przesłania do urzędu skarbowego deklaracji z rozliczeniem podatku.
A to oznacza wydatki dla pracodawców i obsługujących ich biur księgowych. Zestaw do składania bezpiecznego e-podpisu może kosztować od stu kilkudziesięciu do trzystu złotych. Oferuje go w Polsce kilka firm. Do tego trzeba doliczyć koszty odnawiania certyfikatu. Jak podkreśla Katarzyna Maria Kukawka, doradca podatkowy z firmy Stone & Feather Tax Advisory, obsługa kwestii podatkowych może wymagać wyposażenia w e-podpis co najmniej dwóch osób w jednej firmie. Zgodnie z proponowanymi przez resort finansów zmianami większe firmy nie będą mogły przesyłać druków papierowych, bo zdaniem projektodawcy, utrudniają one pracę urzędom skarbowym - urzędnicy muszą przenosić dane z formularzy do systemu komputerowego.