Unified Factory: Środki z obligacji na rozwój technologii i ekspansję zagran.
Warszawa, 01.09.2016 (ISBnews) - Unified Factory wykorzysta środki z emisji obligacji na 10 mln zł na finansowanie rozwoju technologii, ekspansję na rynki zagraniczne i obniżenie kosztów finansowych, poinformował prezes Maciej Okniński.
01.09.2016 | aktual.: 01.09.2016 17:23
"Od października chcemy oferować nasz system w modelu SaaS, a od początku 2017 r. wejść z komercyjną sprzedażą na rynek amerykański. Dlatego potrzebujemy dodatkowego finansowania na rozwój technologii oraz na ekspansję na rynki zagraniczne. Pozyskane środki zostaną wykorzystane także na obniżenie kosztów finansowych działalności poprzez spłatę emisji obligacji serii A. Mamy stabilną sytuację finansową, która gwarantuje obligatariuszom bezpieczeństwo inwestycji" - powiedział Okniński, cytowany w komunikacie.
Spółka poinformowała o przydziale emisji obligacji serii B, która zakończyła się ponad 35% nadsubskrypcją. Środki z emisji zostaną przeznaczone na rozwój platformy Customer Service Automation, wydatki marketingowe oraz przedterminowy wykup obligacji serii A. Emisja miała charakter prywatny, a seria B zostanie wkrótce wprowadzona do notowań na Catalyst. Oferującym obligacje był Dom Maklerski Noble Securities.
"Przeprowadzona emisja jest kontynuacją współpracy, którą prowadzimy ze spółką od listopada 2015 roku, kiedy to zrealizowaliśmy prywatną emisję akcji, a następnie wprowadziliśmy ją na NewConnect. Choć skala obecnej emisji obligacji nie była duża, sam fakt pozyskania środków wspierających rozwój spółki technologicznej był dla nas cennym doświadczeniem, które chcemy wykorzystywać w przyszłości. Unified Factory pokazuje dobre wyniki, posiada zdywersyfikowany portfel klientów i obiecujące perspektywy dalszego rozwoju, dlatego nie dziwię się, że oferta spotkała się z tak dużym zainteresowaniem naszych klientów" - ocenia Norbert Kozioł, Doradca Zarządu Domu Maklerskiego Noble Securities, cytowany w komunikacie.
Unified Factory to producent i globalny dostawca technologii automatyzującej sprzedaż i obsługę klienta opartej na rozwiązaniach klasy Customer Service Automation i algorytmach pamięci asocjacyjnej. Po dwóch kwartałach 2016 roku spółka osiągnęła blisko 2 mln zysku netto. Od marca 2016 akcje spółki są notowane na rynku NewConnect.
(ISBnews)