UOKiK nałożył ponad 490 tys. zł kary na spółkę Vectra
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta nałożył na operatora telewizji kablowej, dostawcę internetu spółkę Vectra, karę 493 252 zł za przedłużanie bez zgody klientów umów zawartych na czas określony - poinformował urząd.
14.01.2015 | aktual.: 14.01.2015 18:07
Vectra automatycznie przedłużała umowy zawarte na czas określony na sześciomiesięczny okres. Klienci spółki nie mieli możliwości podjęcia samodzielnej decyzji o dalszym korzystaniu z usług. Jak informuje w komunikacie UOKiK, Vectra zaprzestała już takich działań.
Postępowanie przeciwko operatorowi zostało wszczęte w lipcu 2013 roku. Wątpliwości Urzędu wzbudziło automatyczne przedłużanie umów zawartych z konsumentami na czas określony, który wynosił 6 miesięcy.
"W związku z tą praktyką, konsument nie miał możliwości podjęcia świadomej decyzji o dalszym korzystaniu z usług Vectry" - czytamy w komunikacie. Zdaniem UOKiK, gdy kończy się zawarta umowa, przedsiębiorca, który chce przedłużyć kontrakt na kolejny czas określony - powinien złożyć konsumentowi odpowiednią propozycję.
Urząd zakwestionował też nieinformowanie w umowach o warunkach ich zmian wbrew obowiązkowi, jaki nakłada prawo telekomunikacyjne.
Decyzja Urzędu nie jest ostateczna, spółka odwołała się do sądu.
W oświadczeniu przesłanym PAP Vectra poinformowała, że nie zgadza się z decyzją UOKiK, dlatego odwołała się od niej.
"W trakcie postępowania przedstawiliśmy Urzędowi szereg uzasadnień swojego stanowiska, informując o korzyściach dla abonentów płynących z automatycznie przedłużanej umowy oraz ich zgodności z obowiązującymi przepisami prawa" - podała Vectra.
Dodatkowo spółka poinformowała, że zaprzestała wiosną 2013 roku stosowania procedury automatycznego przedłużania umowy, którą zakwestionował UOKiK.