Trwa ładowanie...
d39oks4
14-01-2015 17:55

UOKiK nałożył ponad 490 tys. zł kary na Vectrę (akt.)

#
dochodzi stanowisko Vectry
#

d39oks4
d39oks4

14.01. Warszawa (PAP) - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na operatora telewizji kablowej, dostawcę internetu spółkę Vectra karę w wysokości 493 tys. zł za przedłużanie bez zgody klientów umów zawartych na czas określony.

Vectra automatycznie przedłużała umowy zawarte na czas określony na sześciomiesięczny okres. Klienci nie mieli możliwości podjęcia decyzji o dalszym korzystaniu z usług. Jak informuje w komunikacie UOKiK, Vectra zaprzestała już takich działań.

Postępowanie przeciwko operatorowi zostało wszczęte w lipcu 2013 roku. Wątpliwości Urzędu wzbudziło automatyczne przedłużanie umów zawartych z konsumentami na czas określony, który wynosił 6 miesięcy.

"W związku z tą praktyką, konsument nie miał możliwości podjęcia świadomej decyzji o dalszym korzystaniu z usług Vectry" - podał Urząd w środę w komunikacie. Zdaniem UOKiK, gdy kończy się zawarta umowa, przedsiębiorca, który chce przedłużyć kontrakt na kolejny czas określony - powinien złożyć klientowi odpowiednią propozycję.

d39oks4

Urząd zakwestionował też nieinformowanie w umowach o warunkach ich zmian wbrew obowiązkowi, jaki nakłada prawo telekomunikacyjne.

W oświadczeniu przesłanym PAP Vectra poinformowała, że nie zgadza się z decyzją UOKiK, dlatego odwołała się od niej.

"W trakcie postępowania przedstawiliśmy Urzędowi szereg uzasadnień swojego stanowiska, informując o korzyściach dla abonentów płynących z automatycznie przedłużanej umowy oraz ich zgodności z obowiązującymi przepisami prawa" - podała Vectra.

Dodatkowo spółka poinformowała, że zaprzestała wiosną 2013 roku stosowania procedury automatycznego przedłużania umowy, którą zakwestionował UOKiK.

d39oks4
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d39oks4