UOKiK: nieuczciwy konkurs SMS‑owy (komunikat)

...

31.10. Warszawa - UOKiK informuje:

Internetq Poland - organizator loterii SMS-owej BMW od Orange Druga Edycja - wprowadzał konsumentów w błąd. Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podtrzymał decyzję prezes UOKiK nakładającą karę w wysokości blisko 340 tys. zł.

Wyrok sądu dotyczy decyzji prezes UOKiK z grudnia 2011 roku. Urząd stwierdził wówczas, że SMS-y wysyłane do konsumentów przez Internetq Poland w celu zachęcenia ich do udziału w loterii BMW od Orange Druga Edycja wprowadzały w błąd. Zdaniem prezesa Urzędu w wysyłanych SMS-ach spółka sugerowała, że konsumenci uzyskali nagrodę i muszą tylko wysłać wiadomość zwrotną. Tymczasem odesłanie smsa gwarantowało jedynie udział w losowaniu samochodu.

Wywoływanie wrażenia, że konsument już uzyskał nagrodę, uzyska ją bezwarunkowo lub po wykonaniu określonej czynności, np. po wysłaniu smsa lub wykonaniu telefonu, gdy w rzeczywistości odbywa się to na innych zasadach, jest uznawane za niezgodną z prawem nieuczciwą agresywną praktykę rynkową.

Sąd zgodził się ze stanowiskiem prezes UOKiK. Wyrok SOKiK z 29 października 2013 r. (XVII AmA 41/12) nie jest prawomocny, przedsiębiorcy przysługuje apelacja.

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi wyłączną i pełną odpowiedzialność za jego treść.(PAP)

aja/

Źródło artykułu:PAP
wyrokuokikkomunikat

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)