UOKiK: nieuczciwy konkurs SMS‑owy (komunikat)
...
31.10. Warszawa - UOKiK informuje:
Internetq Poland - organizator loterii SMS-owej BMW od Orange Druga Edycja - wprowadzał konsumentów w błąd. Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podtrzymał decyzję prezes UOKiK nakładającą karę w wysokości blisko 340 tys. zł.
Wyrok sądu dotyczy decyzji prezes UOKiK z grudnia 2011 roku. Urząd stwierdził wówczas, że SMS-y wysyłane do konsumentów przez Internetq Poland w celu zachęcenia ich do udziału w loterii BMW od Orange Druga Edycja wprowadzały w błąd. Zdaniem prezesa Urzędu w wysyłanych SMS-ach spółka sugerowała, że konsumenci uzyskali nagrodę i muszą tylko wysłać wiadomość zwrotną. Tymczasem odesłanie smsa gwarantowało jedynie udział w losowaniu samochodu.
Wywoływanie wrażenia, że konsument już uzyskał nagrodę, uzyska ją bezwarunkowo lub po wykonaniu określonej czynności, np. po wysłaniu smsa lub wykonaniu telefonu, gdy w rzeczywistości odbywa się to na innych zasadach, jest uznawane za niezgodną z prawem nieuczciwą agresywną praktykę rynkową.
Sąd zgodził się ze stanowiskiem prezes UOKiK. Wyrok SOKiK z 29 października 2013 r. (XVII AmA 41/12) nie jest prawomocny, przedsiębiorcy przysługuje apelacja.
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi wyłączną i pełną odpowiedzialność za jego treść.(PAP)
aja/