UOKiK ostrzega przed spółką Telekomunikacja Cyfrowa

Jak wynika z ustaleń UOKiK, przedstawiciele Telekomunikacji Cyfrowej podają się za dotychczasowego operatora konsumenta. Proponują obniżenie abonamentu za telefon, nie informują jednak o tym, że niższe stawki obowiązują jedynie przez dwa miesiące.

UOKiK ostrzega przed spółką Telekomunikacja Cyfrowa
Artur Zawadzki/REPORTER / Eastnews

18.04.2017 | aktual.: 18.04.2017 10:50

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów otrzymał ponad 200 skarg na działania Telekomunikacji Cyfrowej Sp. z o.o. - firmy świadczącej usługi telefoniczne w sieci stacjonarnej. Prezes UOKiK wszczął postępowanie przeciwko Telekomunikacji Cyfrowej i ostrzega konsumentów, przed praktykami spółki. Zawierając z nią umowę mogą narazić się na znaczne straty finansowe.

Jak wynika z ustaleń urzędu, przedstawiciele Telekomunikacji Cyfrowej podają się za dotychczasowego operatora konsumenta. Proponują obniżenie abonamentu za telefon, nie informują jednak o tym, że niższe stawki obowiązują jedynie przez dwa miesiące. Następnie kurierzy, którzy dostarczają umowy klientom, informują ich, że podpisanie dokumentów oznacza korzystną zmianę warunków umowy z dotychczasowym operatorem.

Takie praktyki utrudniają konsumentom dochodzenie swoich praw. - W wielu skargach byliśmy informowani o tym, że konsumenci podpisali podsuwane dokumenty, ponieważ byli przekonani, że oferta pochodzi od operatora, z którego usług są zadowoleni. Nie podpisaliby jej, gdyby wiedzieli, że zawierają umowę z Telekomunikacją Cyfrową - mówi Marek Niechciał, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Najczęściej konsumenci dowiadują się, że zmienili dostawcę usług telekomunikacyjnych dopiero po otrzymaniu pierwszej faktury lub po wyłączeniu ich telefonu przez dotychczasowego dostawcę. Gdy zrywają umowę z Telekomunikacją Cyfrową, muszą zapłacić 550 zł kary - informuje UOKiK.

Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Komentarze (52)
Zobacz także