Trwa ładowanie...

UOKiK: rekompensaty dla klientów Nowej Telefonii

- Konsumenci, którzy składali skargi lub reklamacje na podszywanie się przez Nową Telefonię pod dotychczasowego ich operatora, otrzymają od firmy 60 zł rekompensaty i zwrot kar za wypowiedzenie umowy - napisał w komunikacie UOKiK.

Share
UOKiK: rekompensaty dla klientów Nowej Telefonii
Źródło: WP.PL
d21i2lx

Rekompensaty ma otrzymać każdy klient, który od 1 stycznia 2016 r. do 20 sierpnia 2019 r. złożył reklamację do firmy lub skargę np. do UOKiK czy rzecznika konsumentów.

Firma ma też zrobić przegląd reklamacji i skarg z tego okresu i rozpatrzyć je pozytywnie, oraz umorzyć naliczone lub zwrócić zapłacone kary tym konsumentom, którzy po odrzuceniu lub nierozpatrzeniu reklamacji czy skargi rozwiązali umowy z Nową Telefonią.

Dodatkowo sieć ma umożliwić klientom natychmiastowe rozwiązanie umów bez żadnych kosztów.

Oglądaj też: Biedronka podpadła. Grozi jej 1,5 mld zł kary

Jak podaje UOKIK, pracownicy Nowej Telefonii, oferując swoje usługi klientom, mogli wprowadzać ich w błąd. Ze skarg, które wpłynęły do urzędu wynika, że klienci byli przekonani, że rozmawiają z przedstawicielami dotychczasowych operatorów, proponujących im korzystniejsze oferty.

d21i2lx

Urząd podkreśla, że wprowadzanie konsumentów w błąd to nieuczciwa praktyka rynkowa, za którą grozi kara do 10 proc. obrotów firmy. Takiej kary jednak nie nałożył i przyjął zobowiązanie, że firma zaprzestanie nieuczciwych praktyk.

"Uznaliśmy, że lepiej będzie, jeśli spółka wynagrodzi straty poszkodowanym. W efekcie jej nieuczciwych działań konsumenci mogli nieświadomie zmienić operatora. Mogło się to dla nich wiązać z wysokimi karami finansowymi za rozwiązanie umowy: z dotychczasową albo nową firmą" - powiedział cytowany w komunikacie prezes UOKiK Marek Niechciał.

Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

d21i2lx

Podziel się opinią

Share
d21i2lx
d21i2lx