UPC Polska na koniec II kw. '12 miał 688.900 klientów tv cyfrowej i 809.600 internetu

03.08. Warszawa (PAP) - UPC Polska (łącznie z Aster), dostawca usług telewizji, Internetu i telefonii, na koniec drugiego kwartału 2012 roku miał 1.478.800 klientów, którzy...

03.08.2012 | aktual.: 03.08.2012 09:53

03.08. Warszawa (PAP) - UPC Polska (łącznie z Aster), dostawca usług telewizji, Internetu i telefonii, na koniec drugiego kwartału 2012 roku miał 1.478.800 klientów, którzy korzystali z 2.554.600 usług, w tym 688.900 abonentów telewizji cyfrowej, 638.700 telewizji analogowej, 809.600 użytkowników internetu oraz 417.400 telefonii - poinformował w komunikacie prasowym UPC Polska.

"Nieznaczny, sezonowy spadek liczby klientów o 14.100 w porównaniu do pierwszego kwartału wynika z odłączeń klientów usługi analogowej, a także przypadającym na czerwiec zakończeniem umów terminowych podpisywanych przez studentów" - podała UPC.

"Rośnie liczba klientów korzystających z pakietów - na koniec drugiego kwartału z pakietów dwóch lub trzech usług korzystało prawie 50 proc. abonentów" - podano.

UPC Polska poinformowała, że wzrost w liczbie sprzedanych usług netto w II kw. 2012 roku wyniósł 17.400 w porównaniu do pierwszego kwartału 2012 r.

Liczba klientów telewizji cyfrowej wzrosła o 26.200 w porównaniu do pierwszego kwartału. Liczba użytkowników internetu wzrosła o 9.300 w drugim kwartale, a liczba abonentów usługi telefonicznej wzrosła o 21.200.

Z raportu kwartalnego Liberty Global zamieszczonego na stronie internetowej wynika zaś, że przychody UPC Polska wzrosły w drugim kwartale 2012 roku do 109,7 mln USD z 94,2 mln USD rok wcześniej, a w całym pierwszym półroczu 2012 roku wzrosły do 224,2 mln USD z 182,3 mln USD.

W II kwartale UPC kontynuowało inwestycje w innowacje i unowocześnianie infrastruktury. Obecnie 100 proc. dwukierunkowej sieci UPC zmodernizowanej jest do standardu DOCSIS 3.0, dzięki czemu klienci mogą korzystać z internetu o prędkości do 150 Mb/s, a w jego zasięgu jest ponad 2,5 mln gospodarstw domowych.

Na koniec pierwszego kwartału 2011 roku UPC Polska miała łącznie 1.492.900 klientów, którzy korzystali z 2.537.200 usług, w tym 662.700 abonentów telewizji cyfrowej, 678.000 telewizji analogowej, 800.300 użytkowników Internetu oraz 396.200 telefonii.

UPC Polska i Aster jest częścią Liberty Global, Inc.(PAP)

bas/ asa/

Źródło artykułu:PAP
mediagiełdaspółka
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)