Urzędnicy coraz milsi, szybsi i efektywniejsi

74 proc. badanych przez OBOP, którzy załatwiali swoje sprawy w ciągu ostatniego roku w urzędach władz lokalnych, uznało za życzliwy stosunek urzędników do interesantów; odmiennego zdania jest 24 proc. ankietowanych - wynika z sondażu ośrodka.

Urzędnicy coraz milsi, szybsi i efektywniejsi
Źródło zdjęć: © Jupiterimages

03.08.2011 | aktual.: 03.08.2011 15:21

Według badania, za "zdecydowanie" życzliwy stosunek urzędników wobec interesantów uznało 11 proc. respondentów, 63 proc. - za "raczej" życzliwy. 19 proc. ankietowanych oceniło stosunek urzędników wobec interesantów jako "raczej nieżyczliwy", 5 proc. jako "zdecydowanie nieżyczliwy". 2 proc. badanych nie miała zdania na ten temat.

7 proc. ankietowanych oceniło, że sprawy w urzędach są załatwiane "bardzo szybko", 55 proc. - "dość szybko". 25 proc. uznało, że sprawy w urzędach są załatwiane "dość długo", 9 proc. - "bardzo długo"; 4 proc. respondentów nie wypowiedziało się w tej sprawie.

10 proc. ankietowanych uznało, że decyzje urzędu są "z reguły" sprawiedliwe, 53 proc., że "raczej" sprawiedliwe. 20 proc. respondentów oceniło, że decyzje w urzędach są raczej niesprawiedliwe. 4 proc., że z reguły niesprawiedliwe. 12 proc. nie miało zdania na ten temat.

Jak wynika z sondażu TNS OBOP, w ciągu ostatniego roku w urzędach władz lokalnych załatwiało swoje sprawy 46 proc. badanych.

OBOP podkreślił, że dziś urzędnicy wydają się badanym nieco mniej życzliwi, sprawy załatwiane są szybciej, zaś ocena tego, czy wydawane decyzje są sprawiedliwe, nie zmieniła się w ogóle.

Sondaż TNS OBOP zrealizowano w dniach 2-6 czerwca 2011 r. na ogólnopolskiej, losowej, reprezentatywnej próbie 1005 mieszkańców Polski w wieku 15 i więcej lat.

Źródło artykułu:PAP
samorządadministracjaurzędnik
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)