Uwaga na fałszywe SMS‑y od PGE. "Można stracić oszczędności życia"
Rzeszowska spółka PGE Obrót ostrzega klientów przed fałszywymi SMS-ami. Skala tego zjawiska jest większa niż dotychczas, dlatego tym bardziej prosimy o ostrożność – poinformował PAP w niedzielę rzecznik prasowy firmy Mariusz Majewski.
03.04.2022 14:25
Jak podkreślił Mariusz Majewski, w ostatnim czasie oszuści wysyłają fałszywe wiadomości SMS, nie tylko do klientów PGE, ale także do osób niemających aktywnej umowy z PGE Obrót.
"Skala jest większa niż dotychczas, dlatego tym bardziej prosimy o ostrożność i weryfikację wiadomości tekstowych, które otrzymujemy" – zaznaczył rzecznik spółki.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
PGE Obrót przypomina, że podobnie jak inne firmy oferujące produkty oraz usługi, wysyła wiadomości SMS-y przypominające o płatnościach.
Majewski wskazał, że należy zwrócić uwagę na dwa elementy, które pozwalają zweryfikować nadawcę. "W tych przesyłanych przez spółkę z Grupy PGE zawsze jest numer klienta, numer faktury/dokumentu wraz z terminem i kwotą płatności. Nigdy natomiast nie ma aktywnego linku przekierowującego bezpośrednio do płatności elektronicznej" – dodał.
Wszystkie przypadki fałszywych wiadomości są przez PGE na bieżąco monitorowane, a strony zawierające fałszywe linki blokowane.
Spółka przypomina również o elektronicznych narzędziach w zakresie obsługi, takich jak e-BOK i e-Faktura. Pozwalają one szybko sprawdzić podstawowe dane, jak np. numer klienta, kwotę i rachunek do zapłaty czy aktualne saldo.
"Wejście w link grozi utratą naszych oszczędności. Uważajcie!" - przestrzega CSIRT KNF. Po kliknięciu w link, następuje przekierowanie na stronę PGE, gdzie znajduje się m.in. numer umowy oraz kwota należna do zapłaty. W kolejnej odsłonie następuje przekierowanie do płatności on-line 10 banków.
CSIRT KNF to Zespół Reagowania na Incydenty Bezpieczeństwa Komputerowego polskiego sektora finansowego.