Vedia planuje 100 mln zł przychodów, chce sprzedawać więcej elektroniki i oświetlenia
16.12. Warszawa (PAP) - Vedia, notowany na rynku NewConnect producent odwarzaczy audio i wideo, dzięki współpracy z chińskim partnerem i wprowadzeniu nowych produktów chce osiągnąć...
16.12.2010 | aktual.: 16.12.2010 11:23
16.12. Warszawa (PAP) - Vedia, notowany na rynku NewConnect producent odwarzaczy audio i wideo, dzięki współpracy z chińskim partnerem i wprowadzeniu nowych produktów chce osiągnąć poziom 100 mln zł rocznie przychodów - poinformowała spółka w komunikacie prasowym.
Vedia chce też sprzedawać więcej elektroniki oraz produkty oświetleniowe i rozwiązania dla energetyki.
Vedia podpisała list intencyjny i rozpoczęła współpracę z francuską firmą GridPocket SAS specjalizującą się w tworzeniu oprogramowania i serwisów służących zarządzaniu zużyciem energii. Spółka zamierza wprowadzić do swojej oferty urządzenia elektroniczne ułatwiające zarządzanie zużyciem energii elektrycznej w gospodarstwach domowych. Początkowo będą to urządzenia pozalicznikowe, takie jak automatyczne wyłączniki i przedłużacze przeznaczone dla indywidualnych użytkowników. Z czasem Vedia planuje wprowadzenie zaawansowanych technologicznie rozwiązań dla sektora energetyki.
W ostatnich dniach Vedia podjęła także decyzję o rozszerzeniu asortymentu w innym kierunku i wejściu w następny segment rynku. Dzięki współpracy z firmą Yamatei Ltd. z Hong Kongu Vedia zaoferuje produkty oświetleniowe.
Jako pierwsze na polski rynek zostaną wprowadzone wyświetlacze i ekrany diodowe. Pierwsze zamówienie dotyczące wielkoformatowego ekranu ledowego o wartości 300 tys. zł zostanie zrealizowane jeszcze w tym roku.
Vedia SA prowadzi obecnie z chińskim partnerem rozmowy na temat powołania spółki, której działalność będzie koncentrowała się na produkcji urządzeń i ich dystrybucji na rynku chińskim. Dotychczasowe ustalenia zakładają, że Vedia będzie miała ok. 70 proc. udziałów w nowym przedsięwzięciu w zamian za dokapitalizowanie podmiotu chińskiego.
Celem projektu jest rozszerzenie asortymentu i wprowadzenie europejskiej marki Vedia na rynek chiński. Obecnie wartość sprzedaży chińskiego producenta wynosi blisko 100 mln zł. Firma produkuje i dystrybuuje na rynku chińskim m.in. tablety, odtwarzacze i systemy nawigacji. Po finalizacji kontraktu produkty pod marką Vedia będą oferowane chińskim konsumentom.
"Inwestycja w chińską fabrykę otwiera przed nami nowe możliwości zwiększymy skalę produkcji, poszerzymy asortyment i wprowadzimy nasze produkty na rynek chiński. W mojej ocenie Vedia będzie miała 100 mln obrotów, a za 2 lata osiągnie marżę ze sprzedaży na poziomie 15 proc. Nasza rentowność sprzedaży wzrośnie tym samym o około 7 do 10 proc. Dzięki szerszej i atrakcyjniejszej ofercie zdobędziemy nowe duże kontrakty" - powiedział prezes Vedii Mirosław Włodarczyk, cytowany w komunikacie spółki. (PAP)
pr/ gor/