W I półroczu 2011 r. wydatki na reklamę online wzrosły o 25,4 proc.

01.12. Warszawa (PAP) - W pierwszym półroczu 2011 roku wartość rynku reklamy internetowej w Polsce wyniosła 942 mln zł, w porównaniu do 741 mln zł odnotowanych w ciągu pierwszych...

01.12.2011 | aktual.: 01.12.2011 14:53

01.12. Warszawa (PAP) - W pierwszym półroczu 2011 roku wartość rynku reklamy internetowej w Polsce wyniosła 942 mln zł, w porównaniu do 741 mln zł odnotowanych w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2010 r. Oznacza to wzrost o 25,4 proc. - wynika z badania IAB AdEx, realizowanego przez IAB Polska współnie z firmą doradczą PwC.

"Pierwsze półrocze 2011 było dla reklamy online bardzo dobre, co można traktować jako wyraźne odbicie po odczuwalnej jeszcze na początku 2010 pierwszej fali globalnego kryzysu. Spodziewamy się jednak, że począwszy już od trzeciego kwartału wyniki będą zdecydowanie słabsze. Piętno na nich odciśnie bowiem kolejna fala kryzysu ekonomicznego, która powoduje, że część firm ogranicza budżety reklamowe" - poinformował, cytowany w raporcie, Piotr Kowalczyk, prezes IAB Polska.

"Mimo to można się spodziewać, że trend polegający na wciąż rosnącym udziale internetu w całym torcie reklamowym, powinien być kontynuowany. Internet od dłuższego już czasu jest tym medium, które napędza wzrost całej branży mediowej w Polsce. W pierwszej połowie 2011 internet odpowiadał za 62,5 proc. wzrostu całego rynku reklamowego - podobnie jak w 2010 roku" - dodał.

W przypadku wszystkich typów reklamy zanotowano wzrosty w stosunku do pierwszego półrocza zeszłego roku - największy w przypadku SEM (44 proc.) oraz o ponad jedną trzecią w przypadku E-mail (35 proc.). Ogłoszenia zanotowały wzrost o 26 proc., a Display o 14 proc.

Z raportu wynika, że finanse, motoryzacja oraz telekomunikacja to sektory wciąż generujące prawie 40 proc. wydatków na reklamę online.

IAB AdEx jest projektem cyklicznym służącym do badania wydatków na reklamę internetową. Projekt realizuje IAB Polska wspólnie z PwC od 2007 r.

Za wydatki reklamowe uznano budżety firm przeznaczane na zakup powierzchni reklamowej w internecie. Na wydatki te składają się zarówno przychody uczestników badania uzyskane z tytułu sprzedaży powierzchni reklamowej, jak i prowizje agencji z tego tytułu (tzw. kick-backi). Wydatki ujęte w badaniu mogą mieć zarówno charakter gotówkowy, jak i barterowy. (PAP)

jow/ ana/

Źródło artykułu:PAP
mediagiełdareklama
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)