Warta z nowym udziałowcem i logo

Jeden z największych ubezpieczycieli w Polsce ma nowego głównego akcjonariusza spółki. W związku z tym TUiR Warta zmienia logo. To kolejny etap w procesie połączenia firm Warta i HDI.

Warta z nowym udziałowcem i logo
Źródło zdjęć: © WP.PL

10.10.2012 | aktual.: 10.10.2012 08:06

Dziś to Grupa Talanx jest większościowym udziałowcem TUiR Warta. Teraz przed firmą proces łączenia Warty oraz HDI Asekuracja TU. Firmy już zapowiadają przyszłe połączenie spółek życiowych. Na połączenie części ubezpieczeniowo asekuracyjnych już wyraziła zgodę Komisja Nadzoru Finansowego. Proces ten ma zostać zakończony na przełomie 2012 i 2013 roku. Połączenie dwóch firm nie oznacza likwidacji żadnej z marek. W sprzedaży detalicznej ubezpieczeń majątkowych nadal będą utrzymywane oba brandy. Firmy mają także pozostać przy odrębnych sieciach sprzedaży detalicznej.

- Rebranding będzie wsparty największą w historii Warty kampanią reklamową, która potrwa do końca roku. Obejmie ona m.in. emisję sześciu różnych filmów w głównych stacjach telewizyjnych. Reklamy będą widoczne tez w kinach, na billboardach, w prasie i internecie - zapowiada firma w komunikacie.

Nowy właściciel wierzy, że zarówno HDI, jak i Warta ma grono swoich stałych klientów, swoją specyfikę i profil działalności, dlatego zależy mu na utrzymaniu obu marek. Ma to wpłynąć na możliwość dotarcia do większej liczby klientów. Dzięki połączeniu obu firm ich siła sprzedażowa będzie jedną z większych w Polsce. W rękach Warty będzie ponad 450 placówek własnych. Nadal większy udział stanowić jednak będą multiagencje, które oferują ubezpieczenia kilku firm. Aż 8 tys. takich placówek współpracuje z Wartą.

Jak mówią przedstawiciele ubezpieczyciela zmienione logo nawiązuje do nowego większościowego akcjonariusza firmy Talanx..
- Nowe logo przyciąga uwagę i jest bardzo nowoczesne. Jego podobieństwo do logo Talanx jest jasnym potwierdzeniem, że Warta jest już częścią Grupy Talanx. Polska jest obecnie naszym drugim najważniejszym rynkiem - mówi Herbert K. Hass, prezes zarządu Talanx.

Obraz

Nowy większościowy udziałowiec odświeżył logo Warty, nie zdecydował się jednak na zmianę nazwy znanej w Polsce od 1920 roku. Jak twierdzi prezes Talanx decyzja o utrzymaniu marki Warta była oczywista. Jego zdaniem marka rodzimego ubezpieczyciela jest rozpoznawalna w Polsce, a to wpływa na wartość spółki.
Strategia Talanx zakłada wykorzystywanie wielu brandów na różnych rynkach czy dla różnych profili działalności spółek, stąd z powodzeniem ten koncept może być realizowany również w Polsce.

- Zmieniliśmy logo z dwóch powodów. Po pierwsze - tworzymy zupełnie nową organizację i nowe logo ma odzwierciedlać rzeczywisty charakter Warty, jej nowoczesność, innowacyjność i otwartość. Po drugie, na skutek zmiany właścicielskiej nie mogliśmy pozostać przy dotychczasowym logotypie, a chcieliśmy, żeby nowy podkreślał naszą przynależność do Grupy Talanx - mówi Jarosław Parkot, prezes zarządu Warty.

Kamil Jakubczak, Wirtualna Polska

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)