Wegetariańskie hot dogi i brak plastikowych opakowań. IKEA ogłasza nową, proekologiczną strategię
„People & Planet Positive" - tak nazywa się nowa strategia sieci handlowej, która ma zachęcić klientów do zdrowszego i "bardziej ekologicznego" stylu życia. To oznacza usunięcie ze sklepów jednorazowych, plastikowych opakowań i wprowadzenie wegetariańskiej kuchni.
09.06.2018 | aktual.: 13.06.2018 16:27
- IKEA zamierza stawić czoło największym wyzwaniom współczesności, związanym z niezrównoważoną konsumpcją, zmianami klimatu i rosnącymi nierównościami społecznymi - czytamy na stronie sklepu.
Wprowadzone zmiany dotyczą m.in. wyeliminowania jednorazowych, plastikowych produktów z oferty sklepu i restauracji. W punktach gastronomicznych ma być też więcej produktów roślinnych, jak np. wegetariańskie hot dogi, które w Polsce mają być dostępne od początku sierpnia.
Czytaj też: Ikea już testuje rewolucyjne rozwiązanie. Chce wypożyczać meble
Zmiany mają dotyczyć też samej produkcji oferowanego w sklepach asortymentu. Do 2030 roku IKEA chce całkowicie przestawić się na materiały odnawialne i pochodzące z recyklingu.
- W Polsce IKEA może się już pochwalić sporymi osiągnięciami w obszarach transformacji ku gospodarce o obiegu zamkniętym oraz przeciwdziałaniu zmianom klimatu - mówi Katarzyna Dulko-Gaszyna, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju w IKEA Retail. - W naszych sklepach osiągnęliśmy 100 proc. recyklingu odpadów kartonowych, a do 2025 roku chcemy odzyskiwać też wszystkie odpady drewniane i plastikowe.
Do oferty sklepów ma trafić też więcej tanich instalacji fotowoltaicznych dla domu oraz innych rozwiązań w zakresie czystej energii.
Masz newsa, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl