Wielka awaria w znanym banku?

Awaria w banku Inteligo - alarmują klienci. Z kont znikają pieniądze - twierdzą: "Oddajecie 100 zł". Użytkownicy banku dostają sms-y o wykonanych operacjach - choć w danej chwili ich nie dokonywali.

Wielka awaria w znanym banku?
Źródło zdjęć: © Thinkstockphotos

11.09.2013 | aktual.: 12.09.2013 06:26

Przypomnijmy w weekend bank zmieniał system informatyczny kont. Trwała przerwa w działaniu serwisu internetowego. Jak prześledziliśmy problemem nie są niesłusznie potrącane transakcje, a opóźnione ściąganie wcześniejszych wypłat i zakupów. Nasze przypuszczenia w oświadczeniu potwierdza sam bank.

Jednak część zarzutów jest słuszna. Wśród problemów, z którymi boryka się bank. jest m.in. bezpodstawne pobieranie prowizji za wypłaty z bankomatów. Dotyczy to m.in. usługi "Bankomaty bez granic" - w tym przypadku bank zapewnia, że automatycznie zwróci nienależnie pobrane pieniądze. Podobnie jest w przypadku osób, które wypłacały pieniądze z bankomatów PKO BP. Im system także mógł naliczyć opłatę.

Innym problem wystąpił w związku zmianami zasad dotyczących opłat i prowizji. Sama taryfa się nie zmieniła, ale do niektórych klientów docierały niepokojące SMS-y.

Bank potwierdza nasze przypuszczenia, że to w większości przypadków zapis księgowy zaległych transakcji: "Po weekendowej przerwie związanej z zapowiadanymi wcześniej zmianami technologicznymi, miało miejsce duże natężenie logowań i operacji dokonywanych przez klientów, dlatego system działał wolniej. Sytuacja jest już stabilna. Mogą pojawiać się jeszcze przypadki indywidualnych utrudnień - dokładamy wszelkich starań, aby jak najszybciej je usunąć.

W związku z tym, że w sobotę i niedzielę system internetowy Inteligo był niedostępny, transakcje dokonywane w tym czasie są księgowane z opóźnieniem. Klientów, którzy mają jakiekolwiek wątpliwości, co do którejś z nich, prosimy o kontakt z obsługą Klienta pod numerem 800 121 121 lub poprzez formularz kontaktowy na stronie Inteligo.pl. Zapewniamy, że wszystkie zgłoszenia są na bieżąco sprawdzane, a środki zgromadzone przez klientów bezpieczne. Za wszelkie niedogodności uprzejmie przepraszamy".

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (187)