Wielkie zmiany w McDonald's

Już wkrótce klienci sieci McDonald's będą przecierać oczy ze zdumienia, patrząc na wyświetlane w lokalach menu. Obok każdego dania umieszczona będzie bowiem informacja o jego... kaloryczności - informuje Yahoo.

Wielkie zmiany w McDonald's
MYCHELE DANIAU/AFP

Nowe informacje pojawią się we wszystkich restauracjach sieci na terenie Stanów Zjednoczonych. Poza USA dane o kaloryczności są już obecne w obiektach McDonald's w Australii, Korei Południowej oraz Wielkiej Brytanii. Są plany, żeby na wiosnę objąć tym programem kraje Ameryki Łacińskiej.

McDonald's został zmuszony do opublikowania tych danych po tym, jak wyrok Sądu Najwyższego USA utrzymał w mocy zmiany wprowadzone w systemie opieki zdrowotnej przez Baracka Obamę. Wśród nich była regulacja nakazująca sieciom restauracji posiadających więcej niż 20 obiektów umieszczanie informacji o kaloryczności produktów.

Firma nie zamierza reklamować żadnych zmian w swoim menu, traktując całą sprawę jako "udogodnienie dla konsumenta".

Obraz
© (fot. )

Zdaniem Margo Wootan, dyrektor działu żywieniowego z CSPI, pokazanie informacji o kaloryczności posiłków może mieć pozytywny efekt w długim terminie. Podkreśla, że otyłość to nie jest coś, co się pojawia z dnia na dzień, na otyłość trzeba zapracować.

Wootan dodaje, że wyświetlenie takiej informacji zmusi firmy do opracowywania lepszych, mniej kalorycznych przepisów, co w dłuższym okresie również będzie lepsze dla klientów.

McDonald's już zamierza wprowadzić nowe, mniej kaloryczne potrawy do sprzedaży. Jeszcze w tym roku na rynek ma trafić Egg McMuffin, kanapka zrobiona z białek jajek, pieczywa pełnoziarnistego, kanadyjskiego bekonu i sera cheddar. Całość to tylko 260 kalorii. Sieć testuje również nowe wersje McWrapa o kaloryczności między 350 a 580 kalorii.

Posiłek składający się z Big Maca i średnich frytek to obecnie 920 kalorii. Dodajmy do tego colę i już mamy bombę kaloryczną wartą 1140 kalorii.

W Stanach Zjednoczonych dane o kaloryczności podaje już Subway, sieć sklepów z kanapkami. Wciąż z decyzją o wprowadzeniu nowego menu zwlekają Burger King Worldwide Inc. czy Yum Brands Inc (właściciel Taco Bell i KFC w USA), którzy czekają na dalsze wskazówki ze strony regulatora.

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (0)

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (883 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.