Wirtualna Polska uruchomi w tym roku duży własny serwis (aktualizacja)
W dzisiejszej depeszy wzrost przychodów z reklam WP.pl o 30% odnosił się do minionych okresów, a nie kolejnych.
28.08.2015 | aktual.: 28.08.2015 14:08
Poniżej zaktualizowana wersja depesza
Warszawa, 28.08.2015 (ISBnews) - Rynek reklamy online w Polsce może wzrosnąć w tym roku o ok. 10%, ale zawirowania w Chinach mogą dotknąć wszystkich uczestników rynku, w tym Grupę Wirtualna Polska, która dotychczas rosła trzy razy powyżej tempa rynkowego, poinformował prezes Jacek Świderski. Według niego, jeszcze w tym roku Grupa ogłosi uruchomienie nowego, dużego projektu własnego.
"Zdecydowaną część naszego wzrostu z reklam osiągamy dzięki cenom, a nie ilościom. Bardzo poprawiliśmy także jakość naszych przekazów, więc dzięki zmniejszeniu powierzchni przeznaczanej na jedną kampanię, możemy jednocześnie prowadzić ich więcej" - powiedział Świderski na konferencji prasowej.
W jego ocenie, w tym segmencie mogą pojawić się jednak negatywne wieści związane z sytuacją na rynku chińskim. Nie jest wykluczone, że ten impuls pojawi się już w IV kw. br.
"Na razie nie widzimy tego efektu, ale musimy brać to pod uwagę. Ostrożnie więc oczekujemy, że rynek reklamy w tym roku wzrośnie o ok. 10%, ale my rośliśmy dotąd 3 razy szybciej" - podkreślił Świderski.
Spółka planuje systematyczny rozwój, zarówno organicznie, jak i poprzez akwizycje. W kwestii przejęć WP nie zdradza szczegółów, natomiast zapowiada pojawienie się nowych serwisów własnych.
"Grupa posiada kilkaset serwisów, trwa stała praca nad porządkowaniem struktury, więc będą zarówno zamknięcia, jak i otwarcia nowych projektów. Nie podjęliśmy ostatecznej decyzji co do telewizji, ale na pewno jeszcze w tym roku zaskoczymy rynek czymś bardzo dużym" - podsumował Świderski.
Grupa Wirtualna Polska jest właścicielem jednego z dwóch najpopularniejszych w Polsce horyzontalnych portali internetowych - Wirtualnej Polski. Prowadzi również portal horyzontalny o2 oraz liczne specjalistyczne portale wertykalne, w tym w szczególności portale o tematyce biznesowej - Money.pl oraz Biztok, portale dotyczące nowych technologii - np. Dobreprogramy, portale o tematyce sportowej - np. Sportowe Fakty, oraz portale o charakterze rozrywkowym - np. Pudelek.
(ISBnews)