Wskaźnik klimatu konsumenckiego spadł w VI z -27,4 pkt. do -28,7 pkt. - TNS Polska

27.06. Warszawa (PAP) - Wskaźnik klimatu konsumenckiego spadł w czerwcu o 1,3 pkt. z -27,4 pkt. do -28,7 pkt. - wynika z badania TNS Consumer Index (dawniej Barometr Nastrojów...

27.06. Warszawa (PAP) - Wskaźnik klimatu konsumenckiego spadł w czerwcu o 1,3 pkt. z -27,4 pkt. do -28,7 pkt. - wynika z badania TNS Consumer Index (dawniej Barometr Nastrojów Ekonomicznych), przeprowadzonego przez Zespół Badań Społecznych OBOP w TNS Polska.

"W czerwcu niemal wszystkie elementy składowe wskaźnika uległy pogorszeniu. Wyjątkiem są roczne prognozy sytuacji ekonomicznej gospodarstw domowych, które uległy minimalnej poprawie" - napisano w opublikowanym w czwartek komunikacie.

Wskaźnik percepcji sytuacji ekonomicznej kraju spadł względem maja o 2,5 pkt. i wynosi -38,2 pkt.

"W czerwcu pogorszeniu uległy wszystkie trzy podwskaźniki tworzące Wskaźnik percepcji sytuacji ekonomicznej kraju (zarówno ocena sytuacji aktualnej, ocena zmian w perspektywie rocznej jak i prognoza zmian w ciągu najbliższego roku)" - napisano.

Wskaźnik oceny kondycji finansowej gospodarstw domowych wynosi -19,2 pkt i kształtuje się na tym samym poziomie, co przed miesiącem.

"Na zaobserwowany brak zmian w wartości wskaźnika oceny kondycji finansowej gospodarstw wpłynęło minimalne pogorszenie wyników podwskaźnika aktualnej oceny kondycji gospodarstw oraz ich zmiany w ostatnim roku przy minimalnie lepszych prognozach dotyczących stanu finansów gospodarstw domowych w perspektywie rocznej" - napisano.

Jak informuje TNS Polska, Wskaźnik klimatu konsumenckiego jest uśrednioną wartością indeksu percepcji sytuacji ekonomicznej kraju oraz indeksu oceny kondycji finansowej gospodarstw domowych. Może przyjmować wartości od -100 do +100. Wskaźnik odnosi się do ogólnego nastroju ekonomicznego konsumentów wynikającego z percepcji ekonomicznej sytuacji kraju oraz kondycji finansowej gospodarstw. Im wyższa (dodatnia) jest wartość wskaźnika tym bardziej pozytywny, optymistyczny jest klimat konsumencki.

Badanie przeprowadzono w dniach 7-12 czerwca 2013 r. na próbie 1000 mieszkańców Polski w wieku 15 i więcej lat. (PAP)

fdu/ asa/

Źródło artykułu:
Wybrane dla Ciebie
Te znicze to tegoroczny hit. Ludzie wydają nawet kilkaset złotych
Te znicze to tegoroczny hit. Ludzie wydają nawet kilkaset złotych
Ostrzeżenie dla turystów. Niedźwiedź pojawił się w woj. małopolskim
Ostrzeżenie dla turystów. Niedźwiedź pojawił się w woj. małopolskim
Emerytura w wieku 40 lat. Policzyli, ile musisz mieć kapitału
Emerytura w wieku 40 lat. Policzyli, ile musisz mieć kapitału
Jak zwiększyć emeryturę z KRUS i ZUS? Nie każdy o tym wie
Jak zwiększyć emeryturę z KRUS i ZUS? Nie każdy o tym wie
Rywal KFC szturmem podbija Polskę. Otwiera 7 nowych lokali
Rywal KFC szturmem podbija Polskę. Otwiera 7 nowych lokali
Wpłata na konto. Od takiej kwoty bank zawiadomi skarbówkę
Wpłata na konto. Od takiej kwoty bank zawiadomi skarbówkę
To koniec znanego browaru. Burmistrz miasta z nazwy marki zabrał głos
To koniec znanego browaru. Burmistrz miasta z nazwy marki zabrał głos
Ceny węgla na Śląsku. Tu kupisz opał najtaniej
Ceny węgla na Śląsku. Tu kupisz opał najtaniej
Coś dla fanów Eurojackpot. Matematyk policzył szanse na wygraną
Coś dla fanów Eurojackpot. Matematyk policzył szanse na wygraną
Pomarańczowe worki na śmieci w kolejnej gminie. Co do nich wrzucić?
Pomarańczowe worki na śmieci w kolejnej gminie. Co do nich wrzucić?
Włoska sieciówka wkracza do Polski. Już otworzyła pierwszy sklep
Włoska sieciówka wkracza do Polski. Już otworzyła pierwszy sklep
Wyniki kontroli PIP w firmie miliardera katolika. Ruszy postępowanie
Wyniki kontroli PIP w firmie miliardera katolika. Ruszy postępowanie