Trwa ładowanie...
d41ww0z

Wskaźnik klimatu konsumenckiego spadł w VI z -27,4 pkt. do -28,7 pkt. - TNS Polska

27.06. Warszawa (PAP) - Wskaźnik klimatu konsumenckiego spadł w czerwcu o 1,3 pkt. z -27,4 pkt. do -28,7 pkt. - wynika z badania TNS Consumer Index (dawniej Barometr Nastrojów...

d41ww0z
d41ww0z

27.06. Warszawa (PAP) - Wskaźnik klimatu konsumenckiego spadł w czerwcu o 1,3 pkt. z -27,4 pkt. do -28,7 pkt. - wynika z badania TNS Consumer Index (dawniej Barometr Nastrojów Ekonomicznych), przeprowadzonego przez Zespół Badań Społecznych OBOP w TNS Polska.

"W czerwcu niemal wszystkie elementy składowe wskaźnika uległy pogorszeniu. Wyjątkiem są roczne prognozy sytuacji ekonomicznej gospodarstw domowych, które uległy minimalnej poprawie" - napisano w opublikowanym w czwartek komunikacie.

Wskaźnik percepcji sytuacji ekonomicznej kraju spadł względem maja o 2,5 pkt. i wynosi -38,2 pkt.

"W czerwcu pogorszeniu uległy wszystkie trzy podwskaźniki tworzące Wskaźnik percepcji sytuacji ekonomicznej kraju (zarówno ocena sytuacji aktualnej, ocena zmian w perspektywie rocznej jak i prognoza zmian w ciągu najbliższego roku)" - napisano.

d41ww0z

Wskaźnik oceny kondycji finansowej gospodarstw domowych wynosi -19,2 pkt i kształtuje się na tym samym poziomie, co przed miesiącem.

"Na zaobserwowany brak zmian w wartości wskaźnika oceny kondycji finansowej gospodarstw wpłynęło minimalne pogorszenie wyników podwskaźnika aktualnej oceny kondycji gospodarstw oraz ich zmiany w ostatnim roku przy minimalnie lepszych prognozach dotyczących stanu finansów gospodarstw domowych w perspektywie rocznej" - napisano.

Jak informuje TNS Polska, Wskaźnik klimatu konsumenckiego jest uśrednioną wartością indeksu percepcji sytuacji ekonomicznej kraju oraz indeksu oceny kondycji finansowej gospodarstw domowych. Może przyjmować wartości od -100 do +100. Wskaźnik odnosi się do ogólnego nastroju ekonomicznego konsumentów wynikającego z percepcji ekonomicznej sytuacji kraju oraz kondycji finansowej gospodarstw. Im wyższa (dodatnia) jest wartość wskaźnika tym bardziej pozytywny, optymistyczny jest klimat konsumencki.

Badanie przeprowadzono w dniach 7-12 czerwca 2013 r. na próbie 1000 mieszkańców Polski w wieku 15 i więcej lat. (PAP)

fdu/ asa/

d41ww0z
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d41ww0z

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj