Wskaźnik medialności recesji w II obniżył się, co oznacza poprawienie klimatu wokół gospodarki - 

26.03. Warszawa (PAP) - Wskaźnik medialności recesji (WMR) obniżył się w lutym trzeci miesiąc z rzędu i wyniósł 418 pkt wobec 616 pkt w styczniu - wynika z raportu firmy...

26.03. Warszawa (PAP) - Wskaźnik medialności recesji (WMR) obniżył się w lutym trzeci miesiąc z rzędu i wyniósł 418 pkt wobec 616 pkt w styczniu - wynika z raportu firmy Press-Service Monitoring Mediów. Spadek wskaźnika oznacza poprawienie klimatu wokół gospodarki. Po raz pierwszy od lipca znalazł się on w pierwszym obszarze, interpretowanym jako "spokój".

"Wartość wskaźnika medialności recesji (WMR) spadła poniżej pierwszego progu ostrzegawczego i jest najniższa od lipca ubiegłego roku. (...) Skąd takie gwałtowne polepszenie nastrojów rynkowych? Zakończyła się seria obniżek ratingów krajów europejskich. Z gospodarek płyną coraz bardziej pozytywne dane, a na parkietach częściej do głosu dochodzą byki. Wszystko to złożyło się na bardziej pozytywny klimat, jaki wyraża 32-proc. spadek wskaźnika" - napisano w komentarzu do badania.

"Obecna wartość punktowa oznacza, że w lutym w 3039 tekstach pojawiło się słowo +recesja+. Przed miesiącem były to 4173 informacje. W analizie "Press-Service Monitoring Mediów" pod uwagę wzięto materiały, jakie opublikowano w objętych monitoringiem 1100 polskich tytułach prasowych oraz optymalnie dobranym szerokim spektrum serwisów internetowych" - dodano.

Zdaniem autorów badania, obecny klimat rynkowy jest najkorzystniejszy od ponad pół roku.

"WMR nie obniżył się tak bardzo od października 2010, kiedy to odnotowano spadek o ponad 41 proc. Jednocześnie ostatni wzrost wskaźnika miał miejsce w listopadzie 2011 roku. Uspokojenie zatem przybiera powoli postać trendu, chociaż należy zauważyć, że kwartalna średnia krocząca wciąż znajduje się ponad pierwszym progiem, a roczna w fazie wzrostowej. Trudno też mówić o trwałym uspokojeniu, biorąc pod uwagę naturalny cykl koniunkturalny każdej gospodarki. Na daleko idące wnioski wciąż zbyt wcześnie, ale jedno jest pewne - obecny klimat rynkowy jest najkorzystniejszy od ponad pół roku" - napisano.

"Specyfika mediów sprawia, że częstotliwość występowania słowa +recesja+ w środkach masowego przekazu ma związek z aktualną sytuacją gospodarczą. Tym samym wzrost WMR oznacza nie tyle nadchodzącą recesję, co pogorszenie się klimatu wokół gospodarki" - dodano. (PAP)

nik/ asa/

Źródło artykułu:

Wybrane dla Ciebie

Gminy zmieniają zasady segregacji odpadów. Koniec z "za darmo"
Gminy zmieniają zasady segregacji odpadów. Koniec z "za darmo"
Lotnisko w Radomiu pustoszeje. W zimę tylko jeden kierunek
Lotnisko w Radomiu pustoszeje. W zimę tylko jeden kierunek
Zamykają sklep za sklepem. Słynna szwedzka sieć znika w oczach
Zamykają sklep za sklepem. Słynna szwedzka sieć znika w oczach
Jazda autobusami za darmo. Chcą, by mieszkańcy porzucili samochody
Jazda autobusami za darmo. Chcą, by mieszkańcy porzucili samochody
Ile sklepów może jeszcze otworzyć Żabka? Padła liczba
Ile sklepów może jeszcze otworzyć Żabka? Padła liczba
Legalizacji nie będzie. Pismo z rządu nie pozostawia wątpliwości
Legalizacji nie będzie. Pismo z rządu nie pozostawia wątpliwości
Tony jagód z Ukrainy jechały do Polski. Oto co wykryły służby
Tony jagód z Ukrainy jechały do Polski. Oto co wykryły służby
Polak wygrał w Eurojackpot. Oto gdzie kupił szczęśliwy kupon
Polak wygrał w Eurojackpot. Oto gdzie kupił szczęśliwy kupon
Ciąg dalszy afery z Allegro. Wpis krąży po internecie. Firma komentuje
Ciąg dalszy afery z Allegro. Wpis krąży po internecie. Firma komentuje
Rząd bierze się za kolejny alkohol. Producenci krytykują wzrost akcyzy
Rząd bierze się za kolejny alkohol. Producenci krytykują wzrost akcyzy
Masz stare dokumenty z czasów PRL? Mogą być warte 20 tys. zł
Masz stare dokumenty z czasów PRL? Mogą być warte 20 tys. zł
Afera o Aldi w Sosnowcu. Mieszkańcy oburzeni. "Okna wychodzą na sklep"
Afera o Aldi w Sosnowcu. Mieszkańcy oburzeni. "Okna wychodzą na sklep"