Wskaźnik medialności recesji w marcu zdecydowanie obniżył się wobec lutego - PRESS-SERVICE
06.04. Warszawa (PAP) - Wartość wskaźnika medialności recesji (WMR) trzeci miesiąc z rzędu utrzymuje tendencję spadkową. WMR w marcu kształtował się na poziomie 278 punktów i spadł...
06.04.2012 | aktual.: 06.04.2012 13:38
06.04. Warszawa (PAP) - Wartość wskaźnika medialności recesji (WMR) trzeci miesiąc z rzędu utrzymuje tendencję spadkową. WMR w marcu kształtował się na poziomie 278 punktów i spadł mdm o 33,5 proc. - wynika z opublikowanego w piątek raportu firmy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.
"WMR w marcu kształtował się na poziomie 278 punktów i spadł względem lutego aż o 33,5 proc. To najniższy poziom notowany od listopada ubiegłego roku, kiedy wartość wskaźnika oscylowała powyżej 800 punktów. Tak niekorzystny wynik w końcówce roku był z pewnością konsekwencją m.in. nerwowych podsumowań oraz niepewnych prognoz na kolejnych dwanaście miesięcy. Przełamanie negatywnego trendu nastąpiło radykalnie w styczniu, a w kolejnym miesiącu wskaźnik utrzymywał się na poziomie określanym jako +spokój+" - napisano w komentarzu do badania.
"Obecna wartość punktowa WMR oznacza, że w marcu słowo +recesja+ pojawiło się w 2775 analizowanych tekstach" - dodano,
Autorzy raportu zaznaczają jednak, że spadek popularności słowa "recesja" w analizowanych mediach w marcu nie znajduje do końca uzasadnienia w wynikach ekonomicznych.
W analizie "PRESS-SERVICE Monitoring Mediów" pod uwagę wzięto materiały, jakie opublikowano w objętych monitoringiem 1100 polskich tytułach prasowych oraz optymalnie dobranym szerokim spektrum serwisów internetowych. (PAP)
bg/