Wskaźnik medialności recesji we wrześniu wzrósł - PRESS-SERVICE
17.10. Warszawa (PAP) - Wskaźnik medialności recesji we wrześniu wzrósł 9,23 proc. i wyniósł 334 pkt. - wynika z opublikowanego w środę raportu firmy PRESS-SERVICE Monitoring...
17.10.2012 | aktual.: 17.10.2012 12:23
17.10. Warszawa (PAP) - Wskaźnik medialności recesji we wrześniu wzrósł 9,23 proc. i wyniósł 334 pkt. - wynika z opublikowanego w środę raportu firmy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.
"Wrzesień upłynął pod znakiem wzrostu liczby informacji dotyczących recesji. Wskaźnik medialności recesji podniósł się aż o 9,23 proc. Ostatnio WMR zwiększył się o tyle w czerwcu. Oznacza to dosyć gwałtowne pogarszanie się klimatu wokół gospodarki. Wartość wskaźnika osiągnęła 334 punkty - o 28 więcej niż przed miesiącem. Sierpniowy odczyt pokazał 306 pkt., a lipcowy 293. Obecnie wartość wskaźnika przekracza średnią kwartalną, ale w dalszym ciągu znajduje się poniżej średniej rocznej oraz poniżej pierwszego progu ostrożnościowego oznaczającego nerwowość. Jednak piąty wzrost WMR w ciągu ostatniego pół roku obrazuje niekorzystny trend" - napisano w raporcie.
"We wrześniu pojawiło się prawie 2,5 tys. publikacji dotyczących recesji. Były to wiadomości zarówno z rynków zagranicznych, jak i rynku krajowego. Coraz więcej niepokojących informacji dociera do nas w kontekście sytuacji Polski. Dziennikarze bardzo często podejmowali temat kondycji rynku pracy" - dodano. (PAP)
map/ asa/