Wygodne doręczenia przed świętami. Kurier przyjazny odbiorcy i e‑commerce
W okresie przedświątecznym jeden kurier ma do rozwiezienia ponad 100 paczek dziennie.
30.11.2017 | aktual.: 08.12.2017 10:58
W dużej firmie kurierskiej co dzień przypada na kuriera co najmniej 60-70 paczek,
a np. w okresie przedświątecznym, nawet powyżej 100. Dla osoby, która ma dostarczyć przesyłkę w stanie nienaruszonym na czas, każdy dzień to wyzwanie logistyczne. Nic dziwnego, że kurierzy zamiast do domu, chętnie doręczają paczki do miejsca naszej pracy. Jak jednak otrzymać przesyłkę w dogodnym dla nas czasie i miejscu, umawiając się z kurierem, który ma do doręczenia na konkretnej trasie kilkadziesiąt paczek?
Firma DPD zapewnia, że znalazła na to rozwiązanie. Jest nim usługa Predict, czyli powiadomienie sms lub e-mail, które po pierwsze daje precyzyjną informację o planowanym przedziale czasowym doręczenia, a po drugie zawiera imię kuriera
i telefon do niego.
- Dzięki temu obie strony mogą osobiście ustalić szczegóły dostarczenia przesyłki – mówi Łukasz Zembowicz, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu w DPD Polska.
Bez gotówki – bez problemu
Inny problem z odbiorem przesyłek – szczególnie tych za pobraniem. DPD Polska, jako pierwsza firma na rynku, wyposażyła więc kurierów w terminale.
- Wygoda to podstawowe oczekiwanie odbiorcy, dlatego pod koniec ubiegłego roku wprowadziliśmy możliwość regulowania należności u kuriera za pomocą karty płatniczej i przez system BLIK.
Paczkę można również odebrać nie tylko od kuriera, ale także w sieci punktów nadań i odbiorów Pickup. Obejmuje ona dziś niemal 2000 placówek w całej Polsce.
Zwrot w dobrym kierunku
Zakupy w Internecie są popularne także dlatego, że można je zrealizować w każdym miejscu i o każdej porze. Wprawdzie opisy i fotografie artykułów wyeksponowanych w e-sklepach są coraz dokładniejsze, jednak nie unikniemy sytuacji, w których kupiony przedmiot trzeba wymienić lub zwrócić. Zgodnie z dyrektywą unijną, która obowiązuje od 25 grudnia 2014 r., konsumenci mają możliwość zwrotu towaru zakupionego w Internecie bez podawania przyczyn w ciągu dwóch tygodni od daty jego otrzymania.
Klienci chętnie z tego korzystają, bo od wprowadzenia nowych przepisów liczba zwrotów w e-commerce obsługiwanych przez firmy kurierskie systematycznie wzrasta.
DPD Polska wpadła na pomysł, który nam to ułatwia – chodzi o kupowanie odzieży przez Internet. W trzech punktach Pickup (w Gdyni, Katowicach i w kompleksie biznesowym przy ulicy Wołoskiej na Mokotowie) powstały przymierzalnie, w których na miejscu można przymierzyć odzież i w razie konieczności od razu nadać zwrot.
Kolejnym udogodnieniem jest udostępnienie możliwości bezgotówkowego zwrotu towarów. Dzięki tej usłudze odbiorcy mogą łatwo i bez dodatkowych kosztów zwrócić zakupy do sklepu internetowego.
Kurier dojedzie także w sobotę
Z danych ujawnionych przez DPD Polska wynika, że firma codziennie doręcza 450 tys. paczek, a przed Świętami znacznie więcej, oraz dodatkowo zwiększa zatrudnienie, m.in. w magazynach, contact center oraz na stanowiskach kurierów. Wszystko po to, aby doręczenia odbywały się płynnie, także w przedświąteczne soboty. Ich skuteczność zależy jednak nie tylko od kuriera czy pogody za oknem. Bardzo ważne jest, aby zamówienie w sklepie internetowym zostało złożone z odpowiednim wyprzedzeniem. Warto także upewnić się, czy zamawiany towar jest w magazynie i, co bardzo ważne, czy w zamówieniu internetowym zostały wpisane prawidłowe i kompletne dane odbiorcy.
Materiał partnera