Wysyp ulotek w Gdyni. Władze miasta zawiadomiły prokuraturę

Na Redłowie, dzielnicy Gdyni, pojawiły się ulotki, informujące o wielkich "planach modernizacji". Są na nich logo dwóch firm deweloperskich i podpis prezydenta miasta. Okazuje się jednak, że zarówno władze Gdyni jak i firmy nic o tych planach nie wiedzą. Sprawę zbada prokuratura.

W Gdyni ktoś podszywa się pod deweloperów i miejskich urzędninków, informując o planach rewitalizacji dzielnicy
W Gdyni ktoś podszywa się pod deweloperów i miejskich urzędninków, informując o planach rewitalizacji dzielnicy
Źródło zdjęć: © East News | Wojciech Strozyk/REPORTER
oprac. NST

"Z dumą ogłaszamy kampanię modernizacyjną dla płyty Redłowskiej! To serce naszej dzielnicy. Nosi w sobie historię, setki wspomnień, lecz czas i ciężar lat pozostawiły na niej swe ślady. Ale to my mieszkańcy, mamy wspaniałą szansę przywrócić jej dawny blask!" - głosi ulotka, o której pisze portal Trójmiasto.pl.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Nadchodzi rewolucja na rynku nieruchomości. Ceny mogą się zmienić

Oszustwo "na dewelopera"

Z treści ulotki wynika, że plan modernizacji ma objąć m.in.: budowę amfiteatru "Murek", budowę klubu fitness, a także stworzenie murału upamiętniającego Zbigniewa Rybaka i tabliczkę Lecha Wałęsy.

Jak czytamy w serwisie, władze Gdyni skonsultowały się z firmami deweloperskimi, których logotypy pojawiły się w ogłoszeniu. Jak się okazało, nie mają one nic wspólnego z promowaną akcją. Miejscy urzędnicy powiadomili prokuraturę.

W interesie społecznym jest, aby tego typu działania były napiętnowane nie tylko z punktu widzenia jednostki samorządu terytorialnego, ale również dla dobra ogółu społeczeństwa i wszystkich mieszkańców Gminy Miasta Gdyni - informuje serwis, korzystając z treści zawiadomienia, które trafiło do Prokuratury Rejonowej w Gdyni.

Ogłoszenia przybierają różną formę

"Kochany sąsiedzie! Kupimy mieszkanie! Mamy swoje oszczędności!", a do tego masa dopisków: pilnie, do wiosny, za gotówkę, bezpośrednio, agencjom dziękujemy. Ogłoszenia i ulotki rozmaitej treści wciąż pojawiają się na klatkach schodowych, wycieraczkach i na szybach zaparkowanych samochodów. Zmieniają się tylko numery telefonów, imiona, pomysły na wykończenie.

- Kreatywność twórców ulotek nie zna granic. Kryją się za nimi najczęściej flipperzy, czyli osoby kupujące mieszkania, remontujące i natychmiast sprzedające, lub klasyczni pośrednicy sprzedaży nieruchomości. W jednym i drugim wypadku to raczej mało etyczne zagranie, choć najwidoczniej skuteczne. Niestety. Udawanie kogoś innego, by dobić targu, nie jest niczym chwalebnym, to na pewno nie są rynkowe standardy - mówi serwisowi money.pl Bartosz Turek, ekspert rynku nieruchomości i analityk HRE Investments.

Kim jest flipper? To osoba, która ma jasne motto: taniej kupić, zdecydowanie drożej sprzedać. W tym wypadku mieszkanie. Stąd "flippowanie", czyli obracanie. Kupujący podszywają się pod pary, małżeństwa, samotnie wychowujących rodziców i sąsiadów, by zdobyć zaufanie.

Wybrane dla Ciebie

Komentarze (8)

Cenimy Twoją prywatność

Kliknij "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU", aby wyrazić zgodę na korzystanie w Internecie z technologii automatycznego gromadzenia i wykorzystywania danych oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez Wirtualną Polskę, Zaufanych Partnerów IAB (880 partnerów) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów (405 partnerów) a także udostępnienie przez nas ww. Zaufanym Partnerom przypisanych Ci identyfikatorów w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej. Możesz również podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody Wirtualna Polska, Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy będą przetwarzać Twoje dane osobowe zbierane w Internecie (m.in. na serwisach partnerów e-commerce), w tym za pośrednictwem formularzy, takie jak: adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń i identyfikatory plików cookies oraz inne przypisane Ci identyfikatory i informacje o Twojej aktywności w Internecie. Dane te będą przetwarzane w celu: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostępu do nich, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru reklam, tworzenia profili związanych z personalizacją reklam, wykorzystania profili do wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profili z myślą o personalizacji treści, wykorzystywania profili w doborze spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, poznawaniu odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł, opracowywania i ulepszania usług, wykorzystywania ograniczonych danych do wyboru treści.


W ramach funkcji i funkcji specjalnych Wirtualna Polska może podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Cele przetwarzania Twoich danych przez Zaufanych Partnerów IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów są następujące:

  1. Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich
  2. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam
  3. Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam
  4. Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam
  5. Tworzenie profili w celu personalizacji treści
  6. Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści
  7. Pomiar efektywności reklam
  8. Pomiar efektywności treści
  9. Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł
  10. Rozwój i ulepszanie usług
  11. Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści
  12. Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
  13. Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści
  14. Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich

W ramach funkcji i funkcji specjalnych nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy mogą podejmować następujące działania:

  1. Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł
  2. Łączenie różnych urządzeń
  3. Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie
  4. Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji

Dla podjęcia powyższych działań nasi Zaufani Partnerzy IAB oraz pozostali Zaufani Partnerzy również potrzebują Twojej zgody, którą możesz udzielić poprzez kliknięcie w przycisk "AKCEPTUJĘ I PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub podjąć decyzję w sprawie udzielenia zgody w ramach ustawień zaawansowanych.


Cele przetwarzania Twoich danych bez konieczności uzyskania Twojej zgody w oparciu o uzasadniony interes Wirtualnej Polski, Zaufanych Partnerów IAB oraz możliwość sprzeciwienia się takiemu przetwarzaniu znajdziesz w ustawieniach zaawansowanych.


Cele, cele specjalne, funkcje i funkcje specjalne przetwarzania szczegółowo opisujemy w ustawieniach zaawansowanych.


Serwisy partnerów e-commerce, z których możemy przetwarzać Twoje dane osobowe na podstawie udzielonej przez Ciebie zgody znajdziesz tutaj.


Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać wywołując ponownie okno z ustawieniami poprzez kliknięcie w link "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu.


Pamiętaj, że udzielając zgody Twoje dane będą mogły być przekazywane do naszych Zaufanych Partnerów z państw trzecich tj. z państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego.


Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, ograniczenia, przeniesienia przetwarzania danych, złożenia sprzeciwu, złożenia skargi do organu nadzorczego na zasadach określonych w polityce prywatności.


Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że pliki cookies będą umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. W celu zmiany ustawień prywatności możesz kliknąć w link Ustawienia zaawansowane lub "Ustawienia prywatności" znajdujący się w stopce każdego serwisu w ramach których będziesz mógł udzielić, odwołać zgodę lub w inny sposób zarządzać swoimi wyborami. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych osobowych znajdziesz w polityce prywatności.