Trwa ładowanie...

Wyższy VAT ułatwi zmianę operatora?

Według "Rzeczpospolitej" operatorzy telekomunikacyjni już dziś powinni kupować tony ryz papieru i miliony kopert. Czeka ich nie lada zadanie. Muszą bowiem poinformować na piśmie każdego z 35 mln abonentów telefonicznych o zmianie cen usług.
Share
Wyższy VAT ułatwi zmianę operatora?
Źródło: Jupiterimages
d1ge4uj

Operacja ta wiąże się z planowanym podwyższeniem od nowego roku stawki VAT o 1 proc. Będzie ona kosztowna społecznie, choć może być zarazem dobrą okazją dla wielu abonentów do rozstania się z dotychczasowym operatorem. - Prawo telekomunikacyjne jest jasne i precyzyjne. W razie zmiany cen usług telekomunikacyjnych, np. za usługi telefoniczne, przedsiębiorca musi pisemnie poinformować o tym abonenta - wyjaśnia Krzysztof Dyba, prawnik z kancelarii Domański Zakrzewski Palinka.

Abonent, który nie zaakceptuje zmiany cen, może rozwiązać umowę z operatorem bez podania uzasadnienia. A operator musi się na to zgodzić. Jest to więc doskonała okazja np. dla tych, którzy podpisali niekorzystne dla siebie terminowe umowy z sieciami komórkowymi bądź dostawcami Internetu. Obecnie wcześniejsza rezygnacja z kontraktu wiąże się często z koniecznością zapłacenia odszkodowania - zaznacza "Rzeczpospolita" w obszernej, piątkowej publikacji.

Innego zdania jest Urząd Komunikacji Elektronicznej. Użytkownicy telefonów komórkowych nie będą mogli zrywać umów z operatorami bez zwrotu przyznanej im ulgi, jeśli zmienią się ceny usług po planowanej podwyżce VAT - poinformował Urząd.

d1ge4uj

Zgodnie z przepisami ustawy Prawo telekomunikacyjne, w przypadku zmian cen usług firma telekomunikacyjna musi poinformować o tym swoich klientów. Jeżeli ceny wzrosną, klienci mają prawo do wypowiedzenia umowy bez konieczności zwrotu przyznanej im ulgi.

Jednakże - jak zaznacza Urząd - nie odnosi się to do zmiany prawa, czyli np. podwyżki stawki podatku VAT na usługi telekomunikacyjne. Abonent, wypowiadając umowę przed terminem, w związku z podwyżką cen spowodowaną wzrostem stawek VAT, będzie musiał zwrócić swojemu dostawcy usług wartość wcześniej przyznanej mu ulgi za okres od dnia zawarcia do dnia rozwiązania umowy.

d1ge4uj

Podziel się opinią

Share
d1ge4uj
d1ge4uj